کد خبر: ۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: طرح دیگر، انتقال آب شرب به شهرهای شمالی استان کرمان از بهشت آباد با 180 میلیون مترمکعب حجم انتقال آب به شهرهای کرمان، سیرجان، رفسنجان، انار، شهربابک، زرند و بردسیر است.
معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: اعتبارات عمرانی مصوب استان کرمان در سال جاری مبلغ 602 میلیارد تومان بود که از این میزان، مبلغ 424 میلیارد تومان یعنی حدود 70 درصد به استان تخصیص داده شد.
 
محمدجواد کامیاب در گفت و گو با ایسنا منطقه کویر، درباره وضعیت پروژه های عمرانی استان کرمان اظهار کرد: در سال جاری تعداد 3 هزار و 289 پروژه عمرانی سهم استان از محل درآمدهای عمومی است که از این تعداد یک هزار و 139 طرح از محل اعتبارات استانی، یک هزار و 594 پروژه از محل اعتبارات دو درصدی نفت و گاز و 29 پروژه از محل منابع ملی استانی شده اعتبار دارند.
 
وی افزود: از مجموع یک هزار و 459 پروژه احداثی در سال 93 تعداد 236 پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد، 318 پروژه دارای پیشرفت 50 تا 80 درصد و 941 پروژه پیشرفت 50 درصد دارند و همچنین 690 پروژه ادامه دار از سال های قبل در سال مالی 93 به اتمام می رسند.
 
کامیاب درباره میزان بودجه و تخصیص اعتبارات سال جاری تصریح کرد: اعتبار مصوب استان کرمان در سال جاری مبلغ 602 میلیارد تومان و تخصیص 424 میلیارد تومان یعنی حدود 70 درصد صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: همچنین تاکنون تخصیص اعتبارات استانی 100 درصد، دو درصد نفت و گاز 75 درصد، اعتبارات ملی استانی شده 83 درصد ابلاغ شده است.
 
معاون عمرانی استاندار کرمان درباره طرح های انتقال آب به استان کرمان گفت: یکی از این موارد طرح شیرین کردن و انتقال آب از دریای عمان به استان با حجم انتقال آب 264 میلیون مترمکعب در سال است و شهرهای منوجان، کهنوج، قلعه گنج، نودژ، رودبار، جیرفت، عنبرآباد و کرمان از آن بهره مند خواهند شد.
 
وی افزود: جمعیت تحت پوشش این طرح حدود 100 هزار نفر است و در مجموع 640 کیلومتر خط انتقال در دو برآورد ریالی در سال جاری بیش از 5 هزار و 650 میلیارد تومان است اما این پروژه هنوز اجرایی نشده و در دست پیگیری است.
 
کامیاب تصریح کرد: در طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان نیز حجم انتقالی 110 میلیون مترمکعب در سال پیش بینی شده و به مناطق سیرجان، رفسنجان، شهربابک و چادرملو یزد آبرسانی می کند که شامل 790 کیلومتر لوله گذاری می شود.
 
وی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح از اردیبهشت ماه سال گذشته همزمان با روز خلیج فارس آغاز شده و برآورد ریالی طرح 4 هزار و 200 میلیارد تومان می باشد و اکنون این پروژه به صورت فعال در حال کار است.

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: طرح دیگر، انتقال آب شرب به شهرهای شمالی استان کرمان از بهشت آباد با 180 میلیون مترمکعب حجم انتقال آب به شهرهای کرمان، سیرجان، رفسنجان، انار، شهربابک، زرند و بردسیر است.
 
وی افزود: طول مسیر این خط انتقال 660 کیلومتر و مسیر مورد نظر کرمان 12 و نیم کیلومتر تونل برداشت از بهشت آباد است و برآورد این طرح در سال جاری 7 هزار و 850 میلیارد تومان بوده و مراحل اجرایی این پروژه نیز آغاز شده است.
 
کامیاب در ادامه درباره آخرین وضعیت مقابله با حاشیه نشینی در استان کرمان اظهار کرد: مقابله با حاشیه نشینی از دی ماه سال 92 در استان آغاز و کارگروه جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی در 17بهمن ماه سال گذشته تشکیل شد.
 
وی تصریح کرد: در برآورد انجام شده مجموع حاشیه نشینی شهر کرمان در 31 نقطه و 9 هزار و 983 قطعه شامل یک هزار و 539 هکتار بوده است.
 
معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: عملیات اجرایی مبارزه با پدیده زمین خواری از 28 اردیبهشت ماه امسال آغاز، تاکنون یک هزار و 819 قطعه شامل یک هزار و 110 هکتار رفع تصرف و تخریب کاربری های غیرمجاز در سطح استان انجام شده است.
 
وی با بیان اینکه به منظور حفظ محدوده شهر کرمان طرح کمربند سبز در حال اجراست، افزود: عملیات اجرایی این طرح با حضور معاون برنامه ریزی ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و عرض کمربند 300 متر با دو حاشیه سبز 50 متری و فضای سبز بین دو حاشیه برای تاسیسات 200 متر است.
 
کامیاب بیان کرد: طول اجرای طرح کمربند سبز 70 کیلومتر بوده و 12 حلقه چاه آب با دبی متوسط 30 لیتر بر ثانیه برای آبیاری قطره ای 400 هزار اصله درخت در نظر گرفته شده که در حال حاضر دو قطعه از آن به طول حدود 15 کیلومتر توسط شهرداری کرمان و بخش خصوصی در دست اجراست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پربازدید ها

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

بیش از ۷۰۰۰ انشعاب آب سال گذشته در روستاهای کرمان نصب شد

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

قیمت جدید شکر در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)