کد خبر: ۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
ناگفته‌های دبیر هیات دولت در دوره احمدی‌نژاد
دوستعلی بیان داشت: اگر واقعا دولت آقای روحانی به این توفیق دست پیدا کند که با حفظ اصول و حفظ خون شهدا؛ آمریکایی‌ها را از صحنه خارج کند و آمریکایی‌ها همه حقوق ما را بدهند؛ ما این پیروزی را جشن گرفته و دستشان را می‌بوسیم.
دوستعلی با بیان اینکه در سال ۸۶ آقای احمدی‌نژاد به پیشنهاد دادند که در دولت حضور پیدا کنم، خاطرنشان کرد: ایشان به بنده گفتند که ما جایگاهی داریم به عنوان جایگاه دبیر هیئت دولت که یک جایگاه حقوقی است؛ چون تمام مصوبات دولت باید آنجا تصویب شود و چون من حقوق عمومی که یک حقوقی حکومتی را می‌خواندم و قبول کردم و آنجا مشغول شدم.

مجید دوستعلی در گفت‌وگو با سرویس سیاسی آرمان کرمان در رابطه با پرونده‌های فساد اقتصادی گفت: پرونده‌ها که در این موارد تشکیل می‌شوند طبیعاتاً باید مدارک و مستنداتش بسیار قوی و محکم باشد.

دبیر دولت نهم ادامه داد: چون قاضی نمی‌تواند روی هوا رای صادر کند و بگوید فلانی اعدام؛ فلانی آزاد؛ به خاطر همین گاهی اوقات توقعاتی در بعضی پرونده‌ها در سطح اجتماع به وجود می‌آید و جو عمومی جامعه بر اساس تبلیغات مسائل مختلف چه به نفع یک پرونده چه بر ضد یک پرونده درست می‌شود.

قاضی دوستعلی با اشاره به پرونده‌ مهدی هاشمی تصریح کرد: شاید آن دلائل و استناداتی که در یک پرونده است گویای توقعات مردم نیست؛ هر پرونده می‌تواند اینطور باشد.کار قضاوت کار بسیار سختی است

وی افزود: در پرونده معاون رئیس جمهور دادگاه کیفری استان تهران ایشان را به عنوان شرکت در اختلاص بیمه محکوم کرده بود؛ اما دیوان عالی کشور این حرف را نپذیرفت؛ حالا نه می‌شود دادگاه کیفری استان را محکوم کرد که چرا این حکم را داده و نه می‌توان دیوان عالی کشور را محکوم کرد که چرا چنین حکمی داد است؛ می‌گویند من به چنین نتیجه‌ای رسیدم چون قضاوت قاضی است که دارد نظر می‌دهد و بین خود و خدا باید به یک اغنای وجدانی برسد.

دبیر دولت نهم با اشاره به وجود قانون درع در قواعد کیفری خاطر نشان کرد: بر اساس این قانون به محض ورود یک شبهه نمی‌توان رای صادر کرد؛ اگر از روی شک رای دهیم بین خود و خدا سخت است، لذا من کاری به پرونده افراد ندارم کار قضاوت کار بسیار سخت است.

وی ادامه داد: قاضی باید اقناع وجدانی شود؛ مخصوصا در پرونده‌هایی که حواشی و مسائل سیاسی دارد و توقعات و جو اجتماع به نفع و یا به ضرر این پرونده تبلیغات می‌شود؛ این نوع پرونده‌ها سختی و جدیت خود را به همراه دارند.

قاضی دوستعلی ضمن ابراز امیدواری در رابطه با اینکه آنچه که حق است بین خود و حق رقم زده شود، بیان داشت: امیدواریم آنکه جرمی انجام داده به جزای خودش برسد و آنکه جرمی انجام نداده به هر ترتیب بی‌مورد مجازات نشود.

دبیر دولت نهم با اشاره به جدیت قوه‌ قضائیه در برخورد با این گونه پرونده‌ها تصریح کرد: سیاست ریاست قوه قضائیه این است که با تخلفات در هر مقامی برخورد شود؛ کسی که در جامعه جرمی مرتکب می‌شود باید جبران جرمش را داشته باشد.

وی ادامه داد: قوه قضائیه به دنبال این است که هر کس در هر جایگاهی و در هر مقامی بدون وابستگی به این و آن اگر جرمی مرتکب شده است، به آن رسیدگی شود و بر اساس قانون حکم را صادر کند.

دوستعلی با اشاره به اینکه اگر یک قاضی بخواهد تحت تاثیر خط، جناح، باند، سیاست و سیاسی کاری رای دهد اصل قضاوت زیر سئوال است، گفت: در این موارد نه کل پرونده بلکه قضاوت زیر سئوال است.

به هم چسباندن مجلسیان با نتانیاهو خیلی جالب نیست

وی در رابطه با انتقاد‌ها از مجلس و همسو دانستن آنان با نخست وزیر اسرائیل نیز گفت: اگر دلواپسی؛ گردنکشی و سخنان غیر قابل قبول آمریکایی‌ها و درخواست‌هایی غیر از هسته‌ای باشد؛ اولین دلواپس در این ماجرا خود مقام معظم رهبری هستند؛ ما دلواپسی را نسبت به ماجرا داریم وگرنه ما پشتیبان تیم مزاکره کننده هستیم.

وی ادامه داد: به هم چسباندن مجلسیان با نتانیاهو خیلی جالب نیست؛ شاید بازی زرگری باشد، اگر موضوع این باشد، اولین سئوال این است کسانی که سال ۸۸ از سوی رژیم صهیونیستی مورد حمایت قرار گرفتند پس چه و چه کسی منتصب به اسرائیل است؟

دبیر دولت نهم ادامه داد: این صحبت؛ صحبت جالبی نیست در جایی خود آقای هاشمی می‌گوید دانشگاه‌های باید آزاد باشند باید آزادی بیان داشته باشد؛ دانشجویان باید بتوانند حرفشان را بزنند.

آیا یک نماینده مجلس نباید حرفش را بزنند 

دوستعلی افزود: اگر ما قبول داشته باشیم یک دانشجو در دانشگاه حق دارد با آزادی بیان حرفش را بزند و کسی مانعش نشود آیا یک نماینده مجلس که خود نماینده مردم هستند؛ از تریبونی که حق مردم است و ایشان مصونیت قضایی و سیاسی دارد نباید حرفش را بزنند.

وی با اشاره به اینکه اگر آزادی بیان آنجا معنی دارد اینجا معنی بیشتری پیدا می‌کند، گفت: اینجا باید گفته بشود این تناقض است که بگوییم در دانشگاه آزادی بیان باشد؛ در مجلس بگوییم نباشد.
دبیر دولت نهم در راستای بیان چگونگی حضورش در دولت احمدی‌نژاد نیز اظهار داشت: در دولت احمدی‌نژاد اینگونه نبود که همه با پشتوانه‌ی سیاسی و جریان‌های سیاسی به دولت وارد شده باشند؛ بلکه عده‌ای از اطرافیان ایشان بر اساس یک اعتقاد و انگیزه وارد ساختار مدیریتی کشور شدند.

دوستعلی ادامه داد: ما در انتخابات سال ۸۴ دو تکلیف داشتیم؛ حضور مردم در صحنه و انتخاب فرد اصلح از بین افراد حاضر در انتخابات.

وی افزود: در آن زمان نه بحث پست و مقامی وجود داشت و نه به این امید فعالیت می‌کردیم که فردا مقامی را بگیریم و نه کسی به ما وعده‌ای داده بود.

دبیر دولت نهم با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد برای اولین بار وقتی انتخابات تمام شد تمام ستادهای انتخاباتی خود را در کشور تعطیل کرد و اعلام کرد که من ستادی در سطح کشور ندارم، تصریح کرد: بعد از انتخابات مسئولان و فعالان ستاد‌ها نیز هر کس به سر کار خودش برگشت و کارسابقش را انجام داد.


چون حقوق حکومتی می‌خواندم دبیری دولت را قبول کردم

دوستعلی با بیان اینکه در سال ۸۶ آقای احمدی‌نژاد به پیشنهاد دادند که در دولت حضور پیدا کنم، خاطرنشان کرد: ایشان به بنده گفتند که ما جایگاهی داریم به عنوان جایگاه دبیر هیئت دولت که یک جایگاه حقوقی است؛ چون تمام مصوبات دولت باید آنجا تصویب شود و چون من حقوق عمومی که یک حقوقی حکومتی را می‌خواندم و قبول کردم و آنجا مشغول شدم.

وی با تاکید بر اینکه برای حضور من در دولت نه لابی انجام شد؛ نه تلفنی زده شد و نه کسی حمایت کرد، تصریح کرد: من همینطور به این سادگی به دولت رفتیم و به همین سادگی هم بیرون آمدم؛ یعنی زمانی که بنده از دولت بیرون آمدم کسی متوجه نشد؛ فقط بعضی از سایت‌ها زدند که دبیر هیات دولت عوض شده آنهم توسط آقای رحیمی که آن زمان معاون اول بود.

دبیر دولت نهم افزود: حکم انتصاب من را آقای احمدی‌نژاد داده بود؛ اما حکم جانشین من را آقای رحیمی داد؛ البته در آن زمان آقای احمدی‌نژاد برای حضور در سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بودند و آقای رحیمی حکم جانشین بنده را داده بودند؛ حال حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

دوستعلی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که اکنون نیز با احمدی‌نژاد و اطرافیان وی ارتباط دارید، گفت: بنده الان هیچ گونه ارتباطی با احمدی‌نژاد و دولت ندارم و ارتباطم قطع است.

وی با اشاره به اینکه دوگروه افراد همراه آقای احمدی‌نژاد بودند، بیان داشت: یک گروه افرادی بودند که از بن اعتقادی و خدایی عمل می‌کردند؛ نه اعتقاد به احمدی‌نژاد بلکه اعتقاد به ولایت و بی‌حاشیه هم خدمت می‌کردند.

مجید دوستعلی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با تحلیلش در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز گفت: هنوز زود است که راجع به این موضوع صحبت شود؛ هنوز خیلی شفاف نیست که چه اتفاقی خواهد افتاد.

اگر اصولگرایان اتحاد منطقی پیدا نکنند در انتخابات آتی با مشکل روبه رو خواهند شد

وی ادامه داد: اگر در کلیت صحبت کنم هیچ وقت تفرقه سر پیروزی نیست؛ همین طور در انتخابات قبلی ما این تجربه را در جریان اصول گرایی داشتیم؛ به هر تقدیر تا بحث اصولی در کشور با هم اتحاد اتفاق منطقی و درستی پیدا نکنند در جریان انتخابات طبعا پیروزیشان با مشکل روبرو می‌شود.

دبیر دولت نهم با اشاره به اینکه اگر بعضی از افرادی که با احمدی‌نژاد بودند کاندیدا شوند چیز بعیدی نیست، بیان داشت: اما اینکه یک سامانی بنشیند و افراد را انتخاب کند و پشتیبانی کند من در جریان نیستم.

وی افزود: اگر اتفاقی و اتفاق نظری در جبهه اصولگرایی نیفتد طبعا انتخابات آینده مشکلاتی خواهد داشت؛ مخصوصا با هجمه‌ای که طرف مقابل شروع کرده است و طبعا قدرت اجرایی و تبلیغاتی کشور را نیز در دست دارند و می‌توان زمینه فراهم کنند که مسائلی برای این طیف به وجود آید.

برگزاری جلسه‌ مشترک آقایان موحدی کرمانی؛ مصباح و یزدی برکت دارد

دبیر دولت نهم با اشاره به صحبت‌ها پیرامون برگزاری جلسه‌ی مشترک آقایان موحدی کرمانی؛ مصباح یزدی و یزدی، بیان داشت: اگر این چنین اتفاقی بیفتد و این جلسه برگزار شود؛ که بعضی می‌گویند چنین اتفاقی نمی‌افتد؛ برگزار شدنش برکت دارد.

دوستعلی گفت: این سه بزرگوار محور اصولگرای کشور هستند و طبعات برگزاری جلسه مشترکشان در سطح کشور طبعات بسیار خوبی است. اگر این اتفاق بیفتد اتفاق مبارکی است.

وی در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگاران در رابطه با مشکلات اقتصادی و اشتغال نیز بیان داشت: به نظر می‌رسد همت دولت‌ها در بر طرف کردن اینگونه مشکلات است؛ چون یکی از معظلات کشور است، به هر ترتیب نیروی جوان ما در کشور احتیاج به شغل دارد و خانواده‌ها نگران این موضوع هستند.

دوستعلی ادامه داد: هر دولتی که روی کار بیاید باید فلش حرکتش به سوی اشتغال در کشور باشد و حفظ شغل موجود و زمینه فراهم کردن شغل با مناسب سازی حوزه عملکردی را باید پیگیری کند.

اگر تورم در کشور حل شود خوشحال می‌شویم

دبیر دولت نهم با اشاره به اینکه اشتغال دغدغه‌ دولت‌های نهم و دهم نیز بوده است، تصریح کرد: اکنون هم این موضوع دغدغه است؛ اما مسئله اشتغال مال یک وزارتخانه نیست؛ مربوط به تمام دولت است و عمدتا به خیلی مسائل مربوط می‌شود، مسائلی مثل بودجه عمرانی ساخت و ساز در کشور و…

وی ادامه داد: اگر مشکل تورم در کشور حل شود من ناراحت نخواهم بود، اگر در کشور اتفاقی بیفتد که بچه‌ها سرکار بروند من خوشحال می‌شوم؛ این خوشحالی ماست؛ ما برای این نظام هستیم هر چی خوبی باشد می‌رسد به همین نظام و انقلاب و ولایت خون شهدا.

دوستعلی در قسمتی دیگر از سخنانش با اشاره به افتتاح طرح حرم تا حرم در شهر مقدس قم، بیان داشت: این طرح بسیار خوبی بود و در موردش چقدر تبلیغات شد؛ اما به هر حال این طرح از جایی شروع شده است؛ باید دید این طرح چه زمانی و توسط چه کسی و در کدام دولت آغاز شده است.

دبیر دولت نهم ادامه داد: اگر هم بگوییم ۵۰ درصد این طرح در دولت جدید اجرا شده است؛ در هر صورت ۵۰ درصد دیگر آن در دولت دیگری تصویب شده ولی خوب ما اینجا‌ها چیزی نمی‌بینیم.

وی با اشاره مسئله‌ی ریزگرد‌ها و مانور برخی رسانه‌ها در این مورد علیه دولت قبل گفت: اگر در خوزستان هوا آلوده شود می‌گوییم مشکل از دولت قبل بوده است که تالاب را خشک کرده؛ این فرا فکنی‌ها به نظر من خوب نیست نه اینکه دولت قبل اشتباه نکرده بحث من این نیست. من اصلا حساسیت روی آدم‌ها ندارم و الان نیز هیچ ارتباطی با جایی ندارم.

دوستعلی گفت: ما در کشور بر اساس مقام ولایت و رهبری حضرت امام خمینی از اول جنگ تا پایان جنگ رفتار کردیم و بعد هم مقام معظم رهبری برای ما محورند؛ این بزرگان در خط اسلام هستند یعنی از خدا می‌گیریم تا می‌رسیم به ایشان.

دبیر دولت نهم با غیر اخلاقی دانشتن تخریب، تصریح کرد: فرافکنی کردن و تخریب کردن کار اخلاقی‌ای نیست؛ در این دولت به گونه‌ای برخورد کرده‌اند که می‌گویند دولت قبل یک دولت بی‌تدبیر و بی‌عقل و بدون برنامه و بدون حساب و کتاب و دزد و چپاولگر است، اینگونه نیست ما می‌شناسیم و دوروبر خود را می‌بینیم آدمهای پاک و منزه‌ی وجو دارند؛ حالا یک نفر در این دولت بد بود.

شما باور می‌کنید آمریکایی‌ها بدون اجازه اسرائیل آب بخورند؟

مجید دوستعلی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگاران در رابطه با نزدیک شدن به پایان مذاکرات تمدید شده‌ی هسته‌ای و صحبت‌هایی در رابطه با اختلافات آمریکا و اسرائیل نیز گفت: خیلی عجیب ندانید که کاری اسرائیل انجام می‌دهد بازی زرگری باشد؛ شما باور می‌کنید آمریکایی‌ها بدون اجازه اسرائیل آب بخورند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌گویند که ما اولین هدفمان حفظ امنیت اسرائیل است؛ جان کری استدلال می‌آورد که اگر در مذاکرات برای افزایش امنیت اسرائیل در منطقه تلاش می‌کنیم.

یا آمریکایی‌ها باید از آمریکایی بودنشان دست بردارند یا ما ایرانیان از ایرانی بودنمان

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به نظرات رهبر انقلاب در رابطه با مذاکرات هسته‌ای گفت: در بحث مذاکرات اولین بحث، بحث اقاست که فرمودند من خوشبین نیستم؛ رهبر نظام است حرف ایشان حرف بنده و امثال بنده نیست؛ ایشان مذاکرات را رد نکرد و گفتند بروید مذاکره کنید؛ اما من خوشبین نیستم.

وی با تاکید بر اینکه من باور ندارم که آمریکایی‌ها زیر توافقنامه‌ای را امضا کنند که ما حق هسته‌ای داشته باشیم؛ تصریح کرد: یا آمریکایی‌ها باید از آمریکایی بودنشان دست بردارند یا ما ایرانیان از ایرانی بودنمان دست برداریم.

دوستعلی بیان داشت: اگر واقعا دولت آقای روحانی به این توفیق دست پیدا کند که با حفظ اصول و حفظ خون شهدا؛ آمریکایی‌ها را از صحنه خارج کند و آمریکایی‌ها همه حقوق ما را بدهند؛ ما این پیروزی را جشن گرفته و دستشان را می‌بوسیم.

دبیر دولت نهم ادامه داد: آمریکایی‌ها در مذاکرات گردنکشی خودشان را می‌کنند، کار خودشان را انجام می‌دهند؛ جان کری می‌گوید امیدواریم به نتیجه برسیم و بعد به ایران می‌گوید در یمن دارد دخالت می‌کند.

دوستعلی با اشاره به اینکه سخنانی مبنی بر درخواست تعلیق ده ساله برخی فعالیت‌ها هسته‌ای توسط اوباما در مذاکرات هسته‌ای؛ تصریح کرد: دیدید که اومابا گفته است که ایران باید ۱۰ سال کار تحقیقات هسته ای‌اش را کنار بگذارد؛ این یعنی چه؟ ۱۰ سال دیگر تمام تحقیقات هسته‌ای ما اگر متوقف شود، ببینید دنیا چقدر پیشرفت می‌کند؛ و بعد ما باید چقدر بدویم تا به ده سال آن‌ها برسیم.
برچسب ها: مجید دوستعلی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
س ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
0
0
آقای دوستعلی بهتر است که همه فقط در رابطه حرفه و تخصص خود اظهار نظر کنند و گرنه می شود زمان احمدی نژاد و مملکت خیلی خیلی ضرر می کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رفع تنش آبی ۳۹۸ روستای استان با افتتاح 20 حلقه چاه آب

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)