کد خبر: ۱۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
اکران فوق العاده‌‌ای که از دست رفت
اکنون چند سالی است که طرحی مشهور به “افطار تا سحر” از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سینماهای کشور پیشنهاد شده تا فرصتی متفاوت از بقیه‌ی سال برای دیدن فیلم در در اختیار خانواده‌ها و عموم شهروندان قرار گیرد؛ بلکه دراین فرصت بتوانند، از فاصله‌‌ی بعد از افطار تا سحر به سینما بروند. این طرح اما در کرمان اجرا نشد


مرجان افشاری راد  در فردای کرمان نوشت:

 اکنون چند سالی است که طرحی مشهور به "افطار تا سحر” از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سینماهای کشور پیشنهاد شده تا فرصتی متفاوت از بقیه‌ی سال برای دیدن فیلم در در اختیار خانواده‌ها و عموم شهروندان قرار گیرد؛ بلکه دراین فرصت بتوانند، از فاصله‌‌ی بعد از افطار تا سحر به سینما بروند. 

برای اجرای هرچه بهتر این طرح، نیروی انتظامی هم موظف است برای ایجاد و حفظ امنیت شهروندان یاری‌رسان سینماها و مردم باشد. طرح مذکور می‌توانست به عنوان یک طرح کلی در سراسر کشور اجرا شود اما متاسفانه تنها در سطح تهران به منصه ظهور رسید، اگرچه سینماهای کرمان نیز می‌توانستند از امکان دعوت مردم به سالن‌های سینما در سانسهای پس از افطار بهره بگیرند اما چنین نکردند و تنها یک سانس به سانسهای پس از افطار خود افزودند.

مشکل جمعیت کم شهر است

از مدیر سینما شهر تماشا می‌پرسیم: چرا مدیران سینماهای کرمان امکان استفاده از ظرفیت ماه رمضان برای فیلم دیدن از افطار تا سحر را نادیده گرفتند؟ او در پاسخ به فردای کرمان می‌گوید: «کرمان قابلیت اجرای چنین طرحی را ندارد.»

حسین ذوالعلی جمعیت زیاد شهر تهران را دلیل اجرای این طرح می‌داند و می‌گوید: «جمعیت بالا در یک شهر باعث می‌شود، به همان نسبت جمعیت بعضی شغل‌ها و نیروهای خدماتی در شب هم بالا باشد، بنابراین با احتساب همان جمعیت شبانه، معقول بودن اجرای طرح از افطار تا سحر را در تهران بیشتر از کرمان به نظر می‌رسد.»

او ادامه می‌دهد: «بدون در نظر داشتن آمار بالای جمعیت شبانه، اصولا وقتی جمعیت یک شهر بالای ۱۲ میلیون باشد، می‌توان طرح سینمایی رمضان را در آن شهر اجرا کرد چرا که حتی اگر درصد کمی از آن جمعیت از این طرح استقبال کند، می‌توان به عملی شدن و صرفه‌ی اقتصادی آن امیدوار بود.»

مدیر شهر تماشا با اشاره به جمعیت کم شهر کرمان اظهار می‌دارد: «ما در سینمای خود یک سانس آخر شب را به نسبت شبهای معمول اضافه کرده و از این امکان بهره گرفته‌ایم.»

او در توضیح حرف خود می‌گوید: «طبق روال معمول شبهای تابستان، آخرین نوبت نمایش فیلم در شهر تماشا ساعت ۹ شب بود که در ماه مبارک رمضان به ۸ تا ۱۰ تغییر و نوبت ۱۰ تا ۱۲ نیز به آن افزوده شده است.

رمضان آینده به سینما میرویم

حالا که مردم به سینماها اقبال بیشتری نشان داده‌اند، به نظر می‌رسد طرح‌هایی از نوع ازافطار تا سحر می‌تواند فرصتی باشد تا این اقبال عمومی استمرار بیشتری بیابد. چرا که شبهای تابستانه‌ی رمضان جاری به خاطر خنکای شب، شرایطی را فراهم کرده تا علاقمندان به سینما بتوانند شب‌ها بدون وجود گرمای روز و ترافیک‌های معمول به تماشای فیلم‌های مورد نظر خود بروند.

اکنون که رمضان به نیمه‌ی خود رسیده و باید از مدیران سینمای کرمان ممنون بود که همین سهم اندک را از رمضان به اکران فیلمها اختصاص دادند و حداقل یک سانس به سانسهای خود افزودند اما برای سال‌های بعد، چنانچه زودتر از حلول ماه رمضان برنامه‌ریزی مناسب‌تر و اندیشمندانه‌تری صورت بگیرد و اطلاع رسانی دقیق‌تری در این زمینه صورت گیرد، بی شک شهر کرمان هم این قابلیت را دارد که از افطار تا سحر مشارکت بیشتری داشته باشد و در پرکردن سالن‌های سینماهای شهر برای دیدن فیلم سهم بیشتری به خود اختصاص دهد.

علاوه بر تبلیغات مسائل دیگری نیز می تواند در جذب مخاطب موفق باشد به عنوان مثال در این طرح باید فیلم هایی اکران شود که مردم آنها را دوست داشته باشند

در نهایت آنچه که مشخص است، مخاطبان سینمای ایران از طرح اکران ویژه رمضان استقبال می کنند، اما موفقیت این طرح پیش از هرچیز نیازمند تبلیغات مناسب است. در صورت تبلیغات مناسب بی شک تعداد بیشتری از صاحبان فیلم ها برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی می‌کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)