کد خبر: ۱۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر کشور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان:
با بیان اینکه نمی شود از الگو بودن دم بزنیم در حالی که نمی توانیم پاسخ نیازهای مالی مردم خودمان را بدهیم گفت: نباید مسوولان اقتصاد مقاومتی را در اجرای چند پروژه خلاصه کنند و باید عمیق تر به این موضوع نگاه کنند که آن اهمیت دادن به مردم و مشارکت دادن آنهاست و علم، تکنولوژی و سرمایه مردم در این زمین موثر است.

وزیر کشور گفت: ما به مقوله اقتصاد مقاومتی باید به عنوان موضوع اعتقادی و تکلیفی نگاه کرده و نمی توانیم در این راه کند حرکت کرده و به داشته های خودمان بی تفاوت باشیم.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز 12 تیرماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار کرد: این موضوع را باید باور کنیم که اقتصاد مقاومتی مسئله مهم، حیاتی و کاملا ضروری برای کشور است و نگاه و افق این طرح این نیست که چند پروژه را سریع تر و ارزان تر با کیفیت بالا انجام بدهیم.

وی افزود: با سرعت تغییراتی که در دنیا در حوزه های مختلف از جمله در علم، تکنولوژی و تولید انجام شده، اگر نجنبیم، نمی توانیم پاسخ داده و در یک عقب افتادگی بسیار جدی و خانمان سوز خواهیم افتاد که به نظر می رسد سیاه چال عقب افتادگی و توسعه نیافتگی خواهد بود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: باید باور کنیم علی رغم داشتن ظرفیت ها و امکانات  ذخایر بسیار زیاد، کشور بسیار فقیری هستیم. از این جهت فقیر هستیم که در تولید ثروت و خلق درآمد و پیشبرد آرمان های نظام در حوزه اقتصادی قوی عمل نشده است، علی رغم همه پیشرفت هایی که بعد از انقلاب داشته ایم.

وی بیان کرد: به دلیل فاصله ای که با افق هایمان داریم، نیاز به جهاد عظیم داریم که این جهاد را ولی فقیه و رهبرمان اقتصاد مقاومتی نام گذاشته و چند سال این مسئله را مطرح کرده اند و ضرورت این مسئله به قدری روشن است که هیچ عقل و مصلحتی آن را نمی تواند رد بکند.

وزیر کشور افزود: ما به مقوله اقتصاد مقاومتی باید به عنوان موضوع اعتقادی و تکلیفی نگاه کرده و نمی توانیم در این راه کند حرکت کرده و به داشته های خودمان بی تفاوت باشیم.

وی تصریح کرد: تکلیف داریم در اقتصاد مقاومتی به صورت کاملا جهادی و ایثارگرانه وارد شویم و در صورتی که اعتقاد نداشته باشیم، کلاهمان پس معرکه خواهد بود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه همه چیز در حال تغییر است، اظهار کرد: هرکسی بتواند تغییر را مدیریت کند، در این بازی برنده خواهد شد و اگر نتواند مدیریت کند، باید تسلیم شود.

وی با بیان اینکه باید تغییرات را پاسخ دهیم زیرا در غیر این صورت دچار اشکال خواهیم شد تصریح کرد: علم، دانش و پیشرفت را باید در حوزه اقتصاد نشان داد و نگاه ما به اقتصاد مقاومتی به عنوان کشوری که مدعی حکومت دینی هستیم و کشورهای جهان این مسئله را از ما پذیرفته اند، صرفا اجرای پروژه و بهبود وضعیت اقتصادی نیست، بلکه نگاه ما کاملا تکلیفی و ضرورت است.

وزیر کشور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مردمی بودن اقتصاد مقاومتی بیان کرد: مردم محور اصلی اقتصاد مقاومتی هستند و در این راستا نیز باید مردم را مشارکت دهیم و نباید از این موضوع ترسیده و نگران باشیم.

وی با بیان اینکه ساختارهای غلط و نظام های ناکارآمد همچنان در حال مقاومت هستند اظهار کرد: نظام اداری، بانکی، مالیاتی و برنامه ریزی ما هنوز تغییرات اساسی پیدا نکرده و همچنان شاهد عدم توازن در این مجموعه‌ها هستیم که پاسخگوی اقتصاد مقاومتی نخواهد بود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه نمی شود از الگو بودن دم بزنیم در حالی که نمی توانیم پاسخ نیازهای مالی مردم خودمان را بدهیم گفت: نباید مسوولان اقتصاد مقاومتی را در اجرای چند پروژه خلاصه کنند و باید عمیق تر به این موضوع نگاه کنند که آن اهمیت دادن به مردم و مشارکت دادن آنهاست و علم، تکنولوژی و سرمایه مردم در این زمین موثر است.

وی با تاکید بر اینکه باید به مردم اعتماد کرده، تا آنها نیز به نظام اعتماد کرده و با ما همکاری کنند اظهار کرد: مدیران نیز باید آموزش دیده و نگرش توسعه ای داشته باشند ضمن آنکه مدیران باید فکر و اندیشه تولید کرده و راه نشان بدهند، این در حالی است که متاسفانه امروز مدیران مانع کار شده اند و مردم تقصیری ندارند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه اصل هدفمندی یارانه ها می توانست تغییر اساسی در بسیاری سرمایه گذاری ها ایجاد کند، اما طرح خوبی بود که بد اجرا شد اظهار کرد: باید استاندار کرمان به طور جد مباحث نظری توسعه ای و اجرایی را به مسوولان منتقل کنند زیرا همه ما علم کامل را نداریم و باید فرا بگیریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بهره وری امری تعیین کننده است و جای سوال دارد که ما چقدر به این زمینه ورود کرده ایم؟ تصریح کرد: نگاه ما در این راستا باید یک نگاه مبنایی و اصولی باشد

رحمانی فضلی تصریح کرد: کرمان را به دلیل توانمندی ها، ظرفیت ها، اراده خوب مردم و پای کار بودن آنها و مدیریت مناسب استان، به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب کردیم تا بتوانیم با دو استان دیگر، راه را باز کرده و جلو برویم.

وی بیان کرد: باید فرهنگ تلاش، کار، بهره وری نهادینه شود زیرا در این صورت می توانیم خلق درآمد کنیم و در این راستا نیز باید به مردم پس انداز کردن یاد دهیم.

وزیر کشور گفت: باید صدا و سیما پای کار آمده و فرهنگسازی کند، علماء باید پای کار بیایند، زیرا مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را فرموده اند.

وی افزود: ما بیش از 70 سال است که در مسیر غلط افتادیم و زمانی که حرف می زنیم، همه مدیران می گویند، اعتبار نداریم، زیرا همه مدیریت ها کلیشه ای شده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه باید دانشگاه شهید باهنر کرمان متولی توسعه در استان باشد و با واحدهای تولیدی قرارداد ببندد تا در معادن و واحدها کار کنند، تصریح کرد: هنر این است که بدون پول و امکانات، خلق درآمد و پول بکنیم. اگر مسیرهای نوآوری و خلاقیت را نرویم، موفق نمی شویم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی گفت: هدف معظم له این است که ریل گذاری باید عوض شده و فکرها و اندیشه ها خلاق و فعال بشود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

۸ تیر، روز برگزاری انتخابات / دهم تا چهاردهم خرداد، زمان ثبت‌نام کاندیداها

زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم مشخص شد /کاندیداها ۱۰ تا ۱۴ خرداد ثبت نام کنند

زمان و مکان برنامه‌های بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در کرمان اعلام شد

رهبر انقلاب 5 روز عزای عمومی اعلام کردند

توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره روند قانونی اداره کشور در پی شهادت رئیس جمهور

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در کرمان

آموزش و پرورش: تمامی آزمون‌های مدارس امروز برگزار می‌شود

بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید

کشف بالگرد رئیس جمهور/ آثاری از زنده بودن سرنشینان مشاهده نشده است

پربازدید ها

بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

زمان و مکان برنامه‌های بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در کرمان اعلام شد

رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره روند قانونی اداره کشور در پی شهادت رئیس جمهور

زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم مشخص شد /کاندیداها ۱۰ تا ۱۴ خرداد ثبت نام کنند

رهبر انقلاب 5 روز عزای عمومی اعلام کردند

۸ تیر، روز برگزاری انتخابات / دهم تا چهاردهم خرداد، زمان ثبت‌نام کاندیداها

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۷ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)