کد خبر: ۱۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
منتجب نیا:
قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با تقدیر از رئیس جمهور برای پیگیری مساله حقوق‌های نامتعارف گفت: باید از روحانی حمایت کنیم تا نهضت عدالت گستری و مبارزه با فساد به سرانجام برسد.
رسول منتجب نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که «پرداخت‌های نجومی یک پدیده شوم است که به تدریج بوجود آمده و ریشه در سال‌های گذشته دارد» اظهار کرد: زمانی که شرکت‌های دولتی تشکیل شد و به هیات‌های مدیره اجازه دادند که خارج از چارچوب قوانین، پرداختی و دریافتی داشته باشند، این فساد آغاز شد. در مجلس سوم قانون نظام هماهنگ پرداخت‌ها تصویب شد تا با این پدیده مقابله شود اما قانون دور زده شد و همین عامل سرچشمه همین حقوق‌های نامتعارف امروز شده است.

وی با بیان این ‌که «این پرداخت‌ها یک خطر جدی و حتی جدی‌تر از اختلاس‌هاست» تصریح کرد: هر چه زودتر باید با این پدیده شوم مقابله شود. با این حال عده‌ای می‌خواهند از این مساله استفاده جناحی و انتخاباتی کنند و تخریب دولت را شروع کرده‌اند. این پرداخت‌ها ریشه در دولت‌های قبل داشته و در دولت نهم و دهم دامنه بیشتری یافته است.

وی خاطر نشان کرد: دولت روحانی با مشکلات فراوانی روبرو بوده و در این سه سال  فرصت نکرد به این پرداخت‌ها رسیدگی کند یا اطلاع کافی درباره‌ آن نداشت. دولت اکنون شجاعت به خرج داده تا با این پدیده شوم مقابله کند و به همین دلیل باید از روحانی تشکر و از او حمایت کرد. روحانی کابینه را خط قرمز  ندانست و  دستور پیگیری و مقابله با افرادی را داد که تخلف کرده‌اند. اگر این اتفاقاق در دولت گذشته رخ می‌داد، رسیدگی انجام نمی‌شد و دولت و کابینه به عنوان خط قرمز معرفی می‌شدند. منتقدان دولت هم باید انصاف داشته باشند و از دولت برای مقابله با این پدیده حمایت کنند.

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی با اشاره به پاسخ  رهبری به معاون اول رئیس جمهور و تاکید ایشان بر تلاش همه نهادها و قوا برای رسیدگی به موضوع حقوق‌های نامتعارف گفت: همه قوا و نهادهای انقلابی باید تحت رسیدگی و کنترل قرار گیرند و مسئولان سه قوه باید با هم همکاری کنند. دامنه رسیدگی به حقوق‌های نامتعارف باید از  نهادهای دولتی گسترده‌تر شود و به سایر نهادها  و قوا هم برسد.

وی خاطر نشان کرد:‌باید نشان دهیم که در حکومت دینی، عدالت اجرا می‌شود. اگر یک بام و دو هوا عمل کنیم و با دم دست‌تر ها برخورد کنیم و سایرین معاف شوند، ظلم بیشتری کرده‌ایم.

وی همچنین پیشنهاد کرد که کمیته‌ای مرکب از سه قوه به همراه نماینده‌ای از سوی رهبری تشکیل شود تا پرداخت‌های همه قوا و نهادها بررسی شود و گفت: در این مسیر تلاش شود که نظام آسیب نبیند  این مساله باید به عنوان یک مساله ملی در نظر گرفته شده و از آن سوء استفاده جناحی نشود.
برچسب ها: منتجب نیا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)