کد خبر: ۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تعیین مهلت دو هفته‌ای برای وی مبنی بر لغو مجوز واردات سیگار مارلبرو گفت: در این مورد خبری نداریم و هیچ مهلتی برای ارائه مدارک در مورد واردات سیگار مارلبرو دریافت نکرده‌ایم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تعیین مهلت دو هفته‌ای برای وی مبنی بر لغو مجوز واردات سیگار مارلبرو گفت: در این مورد خبری نداریم و هیچ مهلتی برای ارائه مدارک در مورد واردات سیگار مارلبرو دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش  ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده امروز - دوشنبه - در حاشیه جشنواره پژوهش و فناوری وزارت صنعت در جمع خبرنگاران با بیان این‌که اقدام ما در رابطه با صدور مجوز واردات سیگار مارلبرو قانونی است، اظهار کرد: برخی نمایندگان مجلس در این مورد سوالاتی داشتند که باید به آن ها توضیحاتی داده شود و در این مورد اطلاعات لازم داده می‌شود.

قیمت کالاهای اساسی تغییر نمی‌کند
وی همچنین در مورد تاثیرات نوسانات نرخ ارز بر قیمت کالاهای اساسی توضیح داد: تصور نمی کنم که شاهد تغییراتی در رابطه با این کالاها در سال جاری باشیم. البته دولت بر قیمت کالاهای اساسی نظارت دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: طبق برنامه چشم اندازه 20 ساله باید بر توان صادرات غیر نفتی تکیه داشته باشیم و این موضوع در سیاست های برنامه پنجم و اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار گرفته است. که البته موانع بین المللی در این زمینه وجود دارد و امیدواریم با رفع تحریم ها برطرف شود.

نعمت‌زاده در پاسخ به مباحث مطرح شده در رابطه با تعیین قیمت دنا بین ایران خودرو و شورای رقابت گفت: از تعیین قیمت دنا توسط شورای رقابت اطلاعی ندارم. برای بهبود عملکرد شرکت‌های خودروساز، کاهش مصرف سوخت و بهبود شرایط آلایندگی پیش بینی‌هایی صورت گرفت و باید اقدامات گسترده‌ای در این صنعت انجام شود.

انتقاد از سهم اندک تحقیق و توسعه در تولید ناخالص ملی
همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت در سخنرانی خود در چهارمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت صنعت گفت: در لایحه بودجه سال 1394 برای پنج صندوق وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت 600 میلیون دلار سرمایه پیشنهاد شده که 200 میلیون دلار برای صندوق ضمانت صادرات و 400 میلیون دلار برای چهار صندوق دیگر در نظر گرفتیم.

نعمت زاده در مورد پیشنهاد دولت در لایحه بودجه 1394 به منظور حمایت از طرح‌های پژوهشی گفت:‌ در این لایحه پیش‌بینی شده در صورت کاربردی شدن تحقیقات پژوهشی، دولت تا 50 درصد هزینه تبلیغات را متقبل شود که البته در کشورهای پیشرفته این رقم به 90 درصد می‌رسد.

وی همچنین با بیان این‌که رژیم صهیونیستی بیش از چهار درصد تولید ناخالص داخلی ملی خود را صرف تبلیغات می کند، افزود: این نشان می دهد که چنین کشوری برای این موضوع چگونه پایه گذاری کرده و اهمیت بحث پژوهش و تحقیقات را نشان می‌دهد.

واردات کالای گروه دهم با 2 برابر سود بازرگانی آزاد است
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در بخشی از سخنان خود با بیان این‌که طبق قانون برنامه پنجم نمی توان جلوی واردات را به جز با تعرفه گرفت، گفت: واردات کالای گروه دهم با دو برابر سود بازرگانی آزاد است که برخی نمایندگان مجلس از ما سوال می کنند که چرا برخی کالاهای خارجی در بازار زیاد است. از طرف دیگر تعرفه واردات افزایش یابد به معنی افزایش قاچاق خواهد بود.

نعمت زاده همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به این‌که متوسط سهم تحقیقات کاربردی در کشورهای دیگر دو سوم است در حالی که در کشورمان فقط یک سوم تحقیقات کاربردی هستند، اظهار کرد: زمانی که در وزارت نفت بودم از یک مرکز تحقیقاتی در هلند بازدید کردم و در اسلایدی که نشان داده شد نموداری از هزینه تولید یک بشکه نفت خام در 10 سال گذشته و کاهش این رقم مطرح و عنوان شد که همه 4000 نیروی شاغل دراین مجموعه به دنبال کاهش هزینه بوده و در واقع واحد تحقیق و توسعه به دنبال رقابت پذیر کردن این شرکت بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال افزود: قیمت تمام شده تولید یک بشکه نفت در آن زمان بالای 100 دلار بود که هم اکنون به حدود 60 دلار رسیده است و یکی از دلایل کاهش قیمت نفت در چند ماه اخیر کاهش هزینه تولید نفت این مرکز تحقیقاتی در هلند است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پربازدید ها

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

بیش از ۷۰۰۰ انشعاب آب سال گذشته در روستاهای کرمان نصب شد

قیمت جدید شکر در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)