کد خبر: ۱۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس دادگستری بم:
رئیس دادگستری شهرستان بم با اشاره به وجود امنیت مطلوب در بم گفت: شاهد کاهش برخی از جرائم در این شهرستان هستیم.
به گزارش مهر، مصطفی عارف کیا صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران به آمار عملکرد حوزه قضائی شهرستان بم طی سال گذشته اشاره و اظهار کرد: ۳۵ هزار و ۱۹۶ فقره پرونده ورودی و ۳۶ هزار و ۱۳۷ فقره پرونده خروجی این دادگستری است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این شهرستان در مسیر عبور کاروانهای موادمخدر قرار گرفته و از طرفی نزدیکی با استان سیستان و بلوچستان و جاده ترانزیتی مشکلاتی را برای بم  به وجود آورده است.

عارف کیا گفت: از جمله مهمترین معضل و مشکل حوزه کاری و قضائی شهرستان بم می توان به وجود مواد مخدر بخصوص (مواد مخدر صنعتی) اشاره کرد.

وی افزود: کاروانهای حمل افاغنه غیرمجاز که بعضاً بیش از ۲۰ اتومبیل حامل افاغنه در حال جابجایی (به صورت کاروان) که از همه نظر تبعات منفی دارد و وجود نداشتن قانون مدون در مورد رسیدگی به اتهام حاملین از جمله مشکلات شهرستان بم است.

وی پیشنهاد داد: بهترین راهکار برای کاهش آسیب های اجتماعی در این شهرستان استفاده از ظرفیت و توان ائمه جمعه و جماعت است، به نحوی که این مرجع با استفاده از توان و ظرفیت نامبردگان از جمله ارجاع بعضی از پرونده های طلاق به آنان برای انجام مشاوره و انجام صلح و سازش توانسته است بعضی از پرونده های طلاق را با کمک ائمه جمعه و جماعات به صلح و سازش برساند.

تمامی دستگاه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی بسیج شوند

عارف کیا با اشاره به اینکه بهترین راهکار برای کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم، پیشگیری از وقوع جرم است، ادامه داد: علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد که می طلبد در این زمینه از تمام ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی و فعال کردن سایر ارگانها در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کرد.

وی گفت: امروزه مسئله آموزش و اطلاع رسانی یکی از رویکردهای اصلی پیشگیری از وقوع جرم است و بهترین روش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش دستورات دین اسلام و عمل به آن است.

عارف کیا ادامه داد: اگر همه در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر کوشا باشیم و همچنین افراد آستانه تحمل خود را بالا برده و از رفتار، گفتار و کردار ائمه اطهار (س) الگو برداری کنند بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

رئیس دادگستری شهرستان بم افزود: یکی از نوآوری های انجام شده در این شهرستان فعال کردن واحد ارشاد و معاضدت قضایی بوده است که نقش مهمی در کاهش اطاله دادرسی و جلوگیری از سرگردانی مردم داشته است.

وی ادامه داد: با فعال کردن این واحد تمام دادخواست ها قبل از ارجاع به شعبه توسط این واحد پس از کنترل و رفع نقص مهمور می شوند.

بم از وضعیت امنیت مطلوبی برخوردار است

وی افزود: با عنایت به گزارش مطرح شده در شورای تامین و مرجع انتظامی و کنترل سیستم مدیریت پرونده، شهرستان بم از وضعیت امنیتی خوبی برخوردار است و شاهد کاهش برخی از جرائم هستیم و البته فاقد رشد جرائم بوده ایم.

وی بیان کرد: البته امنیت چندین شاخه دارد که می توان از آن جمله به امنیت اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی، سیاسی و روانی نام برد که به یکدیگر ربط دارند.

عارف کیا یکی از راهکارهای ارتقاء احساس امنیت را اطلاع رسانی به موقع رسانه ها و فعال کردن نقش پلیس عنوان و اظهار کرد: این مرجع اقدام لازم را در این زمینه تاحدی به عمل آورده است.

وی با اشاره به این مطلب  که دادگستری شهرستان بم در حوزه اداری و قضایی باکمبودها و مشکلات زیادی روبرو است، تصریح کرد: از جمله این کمبودها، کمبود فضای فیزیکی برای افزایش شعب دادگاه و دادسراست که باید به منظور رفع این مشکل ساختمان دادگاه از دادسرا جدا و برای دادسرا ساختمانی جداگانه ساخته شود.

وی گفت: همچنین دادگستری بم با کمبود شدید اعتبارات و کادر اداری و قضایی روبرواست به نحوی که با توجه به چارت تشکیلاتی این مرجع کمتر از ۵۰ درصد از چارت مورد نظر را داریم.

عارف کیا در خصوص مقابله با زمین خواری و تصرفات اراضی دولتی نیز گفت: در این زمینه چندین جلسه با مسئولان ذیربط برگزار و بازدیدهای میدانی زیادی به همراه مسئولان انجام داده ایم و حتی از طریق مطبوعات هم اطلاع رسانی شده است که آثار مطلوبی در بر داشته است.

وی افزود: پرونده های زیادی در این زمینه تشکیل و در جریان رسیدگی است و تاکنون ۶۱ هزار متر مربع رای رفع تصرف صادر ودر حال اجراست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

تشکیل پرونده قضایی به اتهام فساد در‌ یک باشگاه فوتبال کرمانی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

تیراندازی منجر به جرح در نزاع خانوادگی در کهنوج

حضور زهرا نعمتی در پارالمپیک پاریس هنوز قطعی نیست

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)