کد خبر: ۱۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان:
مدیرکل امور مالیاتی استان درباره پرداخت مالیات شرکت های بزرگ کرمان در تهران گفت: براساس ماده 110 قانون، عمده فعالیت این شرکت ها در هر جایی باشد، باید مالیات همانجا پرداخت شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان درباره پرداخت مالیات شرکت های بزرگ کرمان در تهران گفت: براساس ماده 110 قانون، عمده فعالیت این شرکت ها در هر جایی باشد، باید مالیات همانجا پرداخت شود.

به گزارش ایسنا، "محمد سلمانی" صبح امروز 21 تیرماه در نشست خبری به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی(16 تا 23 تیرماه) اظهار کرد: مالیات، وجوهی است که دولت برای تامین هزینه های خود از اشخاص دریافت می کند و مقام معظم رهبری پرداخت مالیات را فریضه اعلام کرده اند.

وی افزود: 120 هزار پرونده مشاغل در سراسر استان کرمان داریم که 80 درصد از نیروهای ما برای ارائه خدمت به مردم تلاش می کنند.

سلمانی مهم ترین مشکل را عدم اطلاع رسانی و فرهنگسازی مالیاتی عنوان و تصریح کرد: لازم است در این زمینه همه دستگاه های اجرایی با ما همکاری کنند تا موفق شویم و اهمیت فرهنگسازی در این است که درآمدهای مالیاتی بهترین و سالم ترین منابع درآمدی دولت ها برای رسیدن به اهداف اجتماعی و اقتصادی محسوب می شوند.

وی بیان کرد: مالیات، مشارکت مردم در تامین هزینه های عمومی و اجتماعی است که به عنوان بهای استفاده از خدمات به دولت می پردازند و در واقع ابزار توزیع عادلانه ثروت ملی و موجب کاهش فاصله طبقاتی می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: باید مردم به پرداخت مالیات و رسالت آن در توسعه کشور اعتقاد پیدا کنند و این اعتقاد براساس اعتماد به وجود می آید.

وی افزود: همواره میزان وصولی درآمدهای مالیاتی نسبت به هزینه های استان کمتر بوده و حدود 30 درصد کسری وجود داشته که از سوی دولت مرکزی به استان تزریق شده است.

سلمانی اظهار کرد: فرهنگسازی مالیاتی عامل اتکاء به درآمدهای پایدار است و یکی از دلایلی که مودیان اظهارنامه ارائه نمی کنند، عدم اطلاع است و ما در حد بضاعتمان اطلاع رسانی کرده ایم و رسانه ها باید به کمک ما و در واقع به کمک مردم بیایند.

وی در ادامه بیان کرد: فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی برای اشخاص حقوقی و مستغلات، پایان تیرماه است و نباید مردم کار را به روزهای آخر بیندازند و ممکن است قطع ارتباط و ... مشکلاتی را به وجود آورد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: با فرهنگسازی مالیاتی بستر اجرای سیاست های اقتصادی را فراهم کرده و موجب ثبات اقتصادی می شویم و تامین هزینه های مالیاتی دولت و حرکت به سمت ثبات اقتصادی، وظیفه یک نظام مالیاتی کارآمد است.

وی افزود: در صورت عملیاتی شدن طرح جامع مالیاتی، از فرار مالیاتی جلوگیری و به شفاف سازی و وصول مالیات کمک می کند و باید کمک کنیم اقتصاد کشور بر پایه مالیات استوار شود.

سلمانی با اشاره به اهمیت و نقش مالیات در اقتصاد کشور تصریح کرد: به دلیل وابستگی کشور به نفت، دشمنان، ما را تحریم کردند و فروش ما را پایین آوردند، از سوی دیگر باید از نفت برای سرمایه گذاری های بلندمدت و برنامه های آینده استفاده و هزینه های کشور از محل مالیات تامین شود.

وی بیان کرد: تفویض اختیار به شکل نامحدود به استان ها شده و تا 31 شهریورماه فرصت وجود دارد مودیانی که به هر دلیلی مالیات پرداخت نکرده و جریمه دارند، می توانند مالیات را پرداخت و از بخشودگی 100 درصد جرائم قابل بخشش برخوردار شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان درباره پرداخت مالیات شرکت های بزرگی که در کرمان فعالیت می کنند، اظهار کرد: پیگیر این مسئله هستیم و براساس ماده 110 قانون، عمده فعالیت این شرکت ها در هر جایی باشد، باید مالیات همانجا پرداخت شود، اما به دلیل اینکه دفاتر این شرکت ها در تهران است، مالیات در تهران پرداخت می شود.

وی ادامه داد: تکلیف قانونی داریم که پیگیری و اعلام کنیم و دنبال هستیم سریع تر پرونده های این واحدها را برگردانیم و در کرمان مالیات وصول شود و شرکت ها می توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

برچسب ها: امور مالیاتی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

پربازدید ها

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

از برنامه‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان، گذر از منابع بانکی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها است

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

بیش از ۷۰۰۰ انشعاب آب سال گذشته در روستاهای کرمان نصب شد

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

قیمت جدید شکر در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)