کارکنان مرکز 118 کرمان دست به اعتصاب زدند.
محمدرضا ملاحسنی مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کویر، درباره اعتصاب کارکنان مرکز 118 کرمان اظهار کرد: امورات مرکز 118 به یک پیمانکار واگذار شده و پیمانکار با تامین نیروی انسانی، کار پاسخگویی به مردم را به عهده دارد.
وی با بیان اینکه پرسنل این واحد 80 نفر هستند و پرداخت حقوق، مزایا و معوقات پرسنل به وسیله پیمانکار باید انجام شود، تصریح کرد: کارکنان مرکز 118 یکسری معوقات از سال گذشته و همچنین بابت دو ماه از سال جاری را طلبکار هستند که پیمانکار پرداخت نکرده و کارکنان معترض به این عدم پرداخت هستند.
ملاحسنی بیان کرد: اعتراضاتی که صورت می گیرد و کسانی که از آن مطلع می شوند، می گویند مخابرات حقوق کارکنان را نداده، این در حالی است که این افراد به طور مستقیم با ما ارتباط ندارند.
مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات کرمان گفت: پیمانکار باید مطالبات خود را از مخابرات وصول و حقوق پرسنل را پرداخت کند، هر چند در صورتی که نتواند مطالباتش را از مخابرات دریافت کند، باید اینقدر توان مالی داشته باشد که حقوق پرسنل خود را بدهد و این امر جزو تعهداتش است.
وی اظهار کرد: از روز گذشته که کارکنان 118 اعتصاب کرده اند، مجموعه مالی ما با پیمانکار مذاکره کرده و در محل مرکز 118 حضور یافته اند، قرار شد تا پایان هفته بخشی از معوقات پرداخت شود، بخش دیگر تا نیمه و باقی مانده مطالبات پایان مردادماه پرداخت شود و کارکنان نیز متعهد به برگشت کار و پاسخگویی به مردم شدند.
ملاحسنی در ادامه تصریح کرد: ما در شرکت مخابرات مشکلاتی داریم که مسوولان در سطح کشور باید به آن توجه ویژه بکنند و تنها مشکل کرمان نیست.
وی بیان کرد: مخابرات قبل از واگذاری به بخش خصوصی، اعتبارات دولتی سالانه در اختیار داشت اما با واگذاری، بخش خصوصی باید راهکار و برنامه ریزی هایی برای افزایش درآمد داشته باشد تا علاوه بر هزینه، سود هم داشته باشد و این اتفاق با واگذاری نیفتاد زیرا دست شرکت مخابرات برای تعیین تعرفه باز نیست.
مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات کرمان اظهار کرد: طی سال های اخیر در همه بخش ها افزایش قمیت داشته ایم و تنها جایی که از 13 سال گذشته افزایش قیمت نداشته، مخابرات است و ضمن اینکه از سال 93 کاهش تعرفه هم داشته ایم، در حالی که هزینه خرید اقلام نیز بالا رفته است.
ملاحسنی با اشاره به اینکه ضرر بزرگی با یکسان سازی کدها به شرکت تحمیل شد و تعرفه ها کاهش پیدا کرد، تاکید کرد: پیشنهاد شده که تعرفه ها در مکالمه و واگذاری تلفن افزایش یابد که این اتفاق هنوز نیفتاده است و دود این عدم افزایش به چشم مردم می رود و زمانی که زیر ساخت مخابراتی به روز نباشد، مردم متضرر می شوند.