کد خبر: ۱۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس کل دادگستری استان کرمان خبر داد:
رئیس کل دادگستری استان کرمان از ارتقای رتبه دادگستری استان کرمان در سال 94 خبر داد و گفت: جایگاه استان کرمان در حوزه بهره وری طی سال گذشته از رتبه 11 کشوری به رتبه سوم ارتقاء یافته است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان از ارتقای رتبه دادگستری استان کرمان در سال 94 خبر داد و گفت: جایگاه استان کرمان در حوزه بهره وری طی سال گذشته از رتبه 11 کشوری به رتبه سوم ارتقاء یافته است.

به گزارش ایسنا، "یدالله موحد" عصر امروز 23 تیرماه در جلسه بررسی عملکرد حوزه های قضائی شرق استان در محل دادگستری بم اظهار کرد: شهرستان بم گلوگاه امنیتی استان محسوب می شود و دادگستری شهرستان بم جزء دادگستری های باسابقه استان کرمان است و از قضات مومن ومتعدی برخوردار است .

وی با بیان اینکه مقصود از ارتقاء بهره وري در دادگستري اين است كه با اتكاء به منابع مالي و انساني موجود سطح خدمات قضايي به مردم از حيث كمي و كيفي افزايش یابد، افزود: معاونت راهبردي قوه قضاييه يک سري شاخص ها را براي ارتقاء بهروري تعريف و بر همان اساس به دادگستري استانها حق بهروري قضات و كاركنان را مي پردازد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان از كاهش ورودي، كاهش موجودي پرونده ها، افزايش مختومه ها و مكانيزه كردن اقدامات قضايي، نگهداشت سطح موجودي پرونده ها، مختومه كردن پرونده هاي مسن و نظاير اينها به عنوان شاخص های ارتقاء بهروري یاد کرد و ادامه داد: استان كرمان در سال 94 در این زمینه ها رشد قابل توجهي داشت و از رتبه يازدهم كشوري به رتبه سوم در ميان استان‌هاي كشور بنا به اعلام معاونت راهبردي قوه صعود كرده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله نتايج مهم اين ارتقاء بهره وري كاهش 12.5 درصد پرونده هاي موجودي دادگستري استان بود، يعني قضات و كاركنان دادگستري استان علاوه بر اينكه اجازه ندادند روند ده تا پانزده درصدي افزايش پرونده هاي جاري دادگستري دنبال شود بلكه موفق شدند با تلاش شبانه روزي 12.5 درصد از موجودي پرونده ها را نيز بكاهند .

این مقام قضایی اظهار کرد: يكي از شيوه هاي ارزيابي و راهكار سنجش كيفيت خدمات قضايي، بهره گيري مستقيم از نظرات مراجعين به دستگاه براي دريافت خدمات در حوزه عدالت است که بررسي سوابق و استعلامات، نقاط ضعف و قوت را چه از نظر سيستمي و چه از نظر منابع انساني هويدا و با استفاده از همين نوع ارزشيابي مي توان بهبود و ارتقاي خدمات رساني را دنبال كرد.

وی یادآور شد: دادگستري استان كرمان از طريق پذيرش مراجعان و استماع انتظارات و گلايه آنان و با اعمال نظارت مستمر بر عملكرد بخشها و قضات كاركنان در كنار ساير روشها ارزيابي جاري از اين شيوه در اصلاح فرآيند ها و بهبود روشها استفاده كرده است و به یقین اين شيوه پاسخگويي ، جلب و افزايش رضايت مندي و اعتماد عمومي را تأمين مي کند.

موحد گفت: دستگاه قضايي چه در سطح ملي و چه در محدوده استاني براي دستيابي به آرمانها و اهداف سازماني خود و نيز ارائه خدمات قضايي مطلوب به جامعه ، بايد ابزارهاي كنترلي و نظارتي خود را ارتقاء و از شيوه هاي نظارتي نوين بهره مند شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که قوه قضاييه در بهره گيري از فن آوريهاي نوين و تكنولوژي ارتباطات در كشور پيشگام است، گفت: دستگاه قضایی در این حوزه پيشرفت هاي قابل توجهي داشته و چه در حوزه زير ساخت و چه در حوزه استفاده از ظرفيت سيستم مديريت پرونده قضايي در سال 94 از جمله استانهاي برتر كشوري بوده و رشد قابل توجهي داشته است.

  موحد خاطرنشان کرد: کار ارزشمندي كه در حوزه قانونگذاري با همت و تلاش مركز آمار و فن آوري اطلاعات قوه قضاييه صورت گرفت؛ فراهم كردن امكان قانوني ابلاغ الكترونيكي اوراق قضايي كه همان مواد 175 ، 176 و 655 قانون آيين دادرسي كيفري جديد است که در سال جاري تدوين آيين نامه اجرايي و الكترونيكي شدن ابلاغ اوراق قضايي در سطح كشور در دستور كار مركز آمار و فن آوري قوه قضاييه قرار دارد.

وی گفت: اين اقدام بركات فراواني براي قوه قضاييه و مردم در پي خواهد داشت ، چرا كه ابلاغ الكترونيكي در كاهش اطاله دادرسي، سرعت در رسيدگي به پرونده هاي قضايي، جلوگيري از بسياري از مفاسد، كاهش هزينه ها، حفظ كرامت و حيثيت مراجعان به دستگاه قضايي و اطمينان بخشي از جهت ابلاغ محتواي اوراق قضايي اثر بخش و كارآمدي نظام قضايي را ارتقاء مي بخشد و در دستيابي به دادرسي عادلانه به دستگاه قضايي كمك شايان توجهي مي كند.

عالی ترین مقام قضایی استان کرمان گفت: این استان آمادگي دارد كه در چارچوب برنامه هاي مركز آمار و فن آوري اطلاعات در كوتاه ترين زمان ممكن و با كيفيت مطلوب مقررات اجرايي ابلاغ الكترونيكي را عملياتي کند.
برچسب ها: موحد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)