کد خبر: ۱۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در دیدار با آیت الله هاشمی رفسنجانی:
سینا رحیم پور گفت:حالا عده ای به فعالان سیاسی می گویند دست تان درد نکند که کمک دادید به قدرت برسیم لطفا بفرمایید خاته هایتان. پس مشارکت مردم چه می شود. اگر قرار باشد احزاب نیمه تعطیل باشند و تشکل های سیاسی تخطئه شوند و فعالیت سیاسی قانونمند مسخره شود خب پس چه از جمهوریت باقی می ماند. قرار ما این نبود!
جلسه فعالان سیاسی استان کرمان با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در کرمان برگزار شد. 

به گزارش گفتارنو،  جلسه فعالان سیاسی استان کرمان با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز در حالی برگزار شد که یکی از جوانان فعال در عرصه سیاست سخنانی را مطرح کرد که با استقبال حاضرین در جلسه روبرو شد.

متن کامل صحبت های «سینا رحیم پور» روزنامه نگار و فعال سیاسی در جلسه فعالان سیاسی استان کرمان با آیت الله هاشمی رفسنجانی به شرح زیر است:

بسم الله نور

حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به استان خودتان خوش آمدید.

آنچه را که امروز با شما مطرح کرده و در میان می گذارم درد و دل صدها جوان و غیر جوان اصلاح طلبی است که در پرده پوشی و مصلحت اندیشی های غیر معمول و خودسانسوری آزاردهنده بزرگترهای میدان سیاست اجازه رسیدن به گوش شما و سایر اثرگذاران این میدان را سلب کرده است.

امروز اما من به نمایندگی از همه کسانی سخن می گویم که نمی خواهند صدا در گلویشان بماند و در مسیر اصلاح طلبی به اصلاحات در چارچوب قانون و نظام مقدس جمهوری اسلامی معتقدند؛ با نیت قربت الی الله  مواردی را خدمتتان عرض می کنم و امیدوارم که این صحبت ها نه ناپختگی جوانی خوانده شود و نه افراط و تندروی؛ بلکه آنها را انتقاد هایی از سر دلسوزی دانست.

آقای هاشمی؛ اگر به خاطر داشته باشید در سالهای سخت سیاست ایران در مهرماه 1390 و روزهایی که دیدار با جنابعالی خطر پذیری بالایی داشت عده ای از جوانان استان کرمان در اوج نا امیدی از فضای سخت سیاست و فعالیت سیاسی در ایران خدمت شما رسیدند و شما در صحبت های مفصلی گفتید بگذرد این روزگار ... . و گذشت آن روزگار و خدارا بابت پایان آن روزها باید روزی هزار بار شکر گفت. 

روزگار و مسیری که با یک اتفاق خوب و خواست عمومی پایان یافت. سال 92 در اوج نا امیدی از عدم ثبت نام چهره های مورد وثوق مردم ناگهان موجی از امید در دل مردم زنده شد. خبر کوتاه و مسرت بخش بود. هاشمی آمد.

اما امید در دل مردم زیاد طول نکشید و شما رد صلاحیت شدید. مدت زیادی نگذشت که با درایت جنابعالی و چهره هایی چون حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی و مردانگی مرد اخلاق انتخابات دکتر محمد رضا عارف حماسه ای از جنس تدبیر و امید رقم خورد و روی برگه رای خود نوشتیم دکتر حسن روحانی. ما روی برگه نوشتیم هاشمی. نوشتیم خاتمی نوشتیم اصلاحات. نوشتیم اعتدال که روحانی خوانده شد.

وحالا 3 سال از آن اتفاق شیرین و مبارک می گذرد و لازم است نکاتی را با شما مطرح و امیدواریم که نه فقط صدای نسل جوان،  بلکه صدای قریب باتفاق فعالان شهرستانی اصلاح طلب به گوش مسوولان برسد.

جناب آقای هاشمی

ما از همه موانع پیش روی دولت تدبیر و امید آگاهیم. سختی ها و مشکلات را می دانیم. می دانیم که کشور در شرایطی تحویل گرفته شد که در لبه پرتگاه بود و امروز آن شرایط دیگر در ذهن ها هم وجود ندارد.
می دانیم که دولت های متخاصم غربی سعی در تحت فشار قرار دادن ایران از طریق راه های مختلف داشتند که البته با تدبیر رهبری و تلاش دولت روحانی، و همت چهره هایی مانند دکتر محمد جواد ظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای حصر ناجوانمردانه علیه مردم ایران شکست و امید در دل ها زنده وایران شاد شد. گواه این صحبت شادی دگر بار مردم مانند روز پیروزی حسن روحانی در خیابان های شهر های مختلف است.

می دانیم که دولت در راه رسیدن به برجام و پیروزی دیپلماسی در دو جبهه می جنگید. جبهه ای قابل تشخیص در میدان مذاکرات که طرف مذاکره بودند و جبهه ای غیر قابل تشخیص در داخل که در عین ابراز دوستی ضربات سهمگین به دولت روحانی زدند و سخن از کشتن و دفن در سیمان به میان آوردند. می دانیم که دولت در ابتدای کار با کاهش قیمت نفت و بحث ها و  مشکلات مالی و از سویی دیگر با عدم وجود نقدینگی؛ با رکود در بازار روبرو بود.

بر این باورم که در شرایطی دولت به دست حسن روحانی و یارانش رسیده است که دولت قبلش با حجم عظیم تخلفات از همه نوع به خصوص مالی کشور را ویران کرده وهمان ها امروز با چنگ بر چند فیش حقوقی که البته باید بگویم همان فیش ها هم به هیچ عنوان قابل توجیه نیست سعی در زیر سایه قرار دادن ان حجم تخلفات دارند که البته ما علیه فراموشی آن روزها آگاه خواهیم بود و آگاه خواهیم کرد.

جا دارد اینجا از حرکت اخلاقی، انسانی و در راستای احترام به رای مردم دولت روحانی تشکر کرد. عذر خواهی از مردم در رابطه با فیش های حقوقی امری پسندیده بود که ای کاش کسانی که سرمایه های این مملکت را به تاراج بردند ککشان از این اتفاق می گزید و یک عذرخواهی معمولی از مردم می کردند.

بیم آن می رود که این افشاگری ها از فیش های حقوقی از بغض دولت روحانی باشد نه از حب مردم که اگر اینگونه نبود باید تا امروز موسساتی که دستشان در جیب دولت است و پشت نام های بزرگی پنهان شده اند شفاف سازی مالی می کردند.

همه این مسائل را می دانیم اما قرار نیست که این مسائل که همگی با برجام گره خورده بودند بر روی سیاست داخلی سایه بیندازد. آقای روحانی در سیاست داخلی نیز وعده هایی داد. تا دیروز که از نارسایی ها گفتیم، گفتید و گفتند مذاکرات اولویت کشور است گفتیم چشم. بعد از برجام گفتند انتخابات مجلس. در مجلس هم توفیق کسب کردیم واما  هنوز برای ترمیم کابینه و ایجاد نشاط در جامعه اتفاقی روی نداده است.

دیگر روی مان نمی شود به دوستان مان بگوییم تا انتخابات آمریکا صبر کنید، بعد از آن هم وعده انتخابات ریاست جمهوری را بدهیم و الی آخر.

ما در انتخابات هفتم اسفند «امید» را تکرار کردیم و به مردم از تغییر در روندهای کشور گفتیم. کمتر از 8 ماه تا پایان همکاری دولت یازدهم و مجلس دهم زمان باقی است. برای روشن ماندن شعله امید در دل مردم چه کردیم؟

سرمایه اجتماعی که پشت سر دکتر روحانی است دارد ناامید می شود. در اقتصاد که به دلیل سو مدیریت گذشته و هزار و یک مساله کوچک و بزرگ، هنوزمنتظر اتفاق های خوشیم و مردم به درست و یا غلط دنبال نتایج فوری هستند چون در هر خانه ای دو و یا سه جوان دم بخت بیکار وجود دارد.

در حوزه فرهنگ هم که همچنان کنسرت ها لغو می شوند و کاری از دولت بر نمی آید.از سویی دیگر روزنامه ها هنوز به دلایل عجیب و غریب توقیف می شوند و  دولت دستش از همه جا کوتاه است.

در حوزه اجتماعی نیز امروز با خیل عظیم جوانان بیکار و تحصیل کرده ی در سن ازدواج قرار داریم. کشور هزار و یک مشکل دارد. دولت پشتیبان می خواهد. در دفاع مقدس مهمتر از جنگیدن بچه ها، جریان اجتماعی پشت جنگ بود. اگر مردم پشت جنگ نبودند  سرباز و بسیجی و تاکتیک نظامی کاری را پیش نمی برد.

در حوزه سیاست هم اگر نخواهیم از رد صلاحیت چهره های مورد وثوق مردم سخن بگوییم چگونه از قربانی کردن مدیران اصلاح طلب با شعار اعتدال سخن نگوییم. یا از اینکه برخی مسئولان برای محک زدن چهره های سیاسی از آن ها تعریف اصلاح طلبی و و اصولگرایی را می پرسند تا میزان دانش آن ها را از سیاست بدانند و در آخر آن ها را به اعتدال تشویق می کنند و اصلاح طلبی و اصولگرایی را حربه و حیله می دانند و هرچیز را غیر از اعتدال باطل می دانند. غافل از اینکه تک صدایی آغاز دیکتاتوری است.

نکته مهم تر آنکه اعتدال شیوه ای برای حرکت در مسیر گفتمان اصلاح طلبی و یا محافظه کاری است. اعتدال گفتمان نیست. آن را برای خود به شکل یک چپ ، یک راست برای حکومت به هر دو جناح سیاسی تعبیر نکنید. افرادی که صبح شعار اصلاح طلبی، عصر شعار محافظه کاری و شب شعار نفی هر دو اندیشه را سر می دهند.

خواهش من از همه کسانی که به شیوه اعتدال معتقدند این است که نگذارید نهال امید در دل مردم خشک شود. دولت باید به جنگ مشکلات برود. اما نباید اجازه دهد دل طرفدارنش بریزد. امیدِ پشت جبهه دولت اگر ناامید شود دیگر نه حمایت شما کارساز خواهد بود، نه تَکرار خاتمی و نه ایثارگری امثال عارف.

حضرت آیت الله آنچه ما را نگران می کند بازتولید رفتارهای دولت گذشته در دولت جناب آقای روحانی بر خلاف میل و نظر ایشان است. پوپولیسم، پروپاگاندای خدمت و قانون گریزی فقط برای همسایه نیست. گاهی ممکن است برای ما هم اتفاق بیفتد. بر این باوریم که بسیاری از مدیران نسبتی با دولت کنونی ندارند. نه برنامه دولت را قبول دارند، نه انگیزه ای دارند و نه دل می سوزانند، تازه اگر خیانت نکنند و باری بر دوش دولت نشوند.

بعضا مشاهده شده که برخی مدیران اصلاح طلبان را تنها به عنوان گوشت جلوی گلوله می خواهند و  آنجا که بحرانی پیش می آید و نیاز به حمایت و پشیبانی اجتماعی دارند و قرار است اجتماعی تشکیل گردد اصلاح طلب شناس می شوند. اما آنجا که همین افراد نکاتی را تذکر می دهند متاسفانه برچسب هایی می خورند و یا به مدیران نزدیک به اصلاح طلبان می گویند ارتباط خود را با اصلاح طلبان قطع کنید.

حضرت آیت الله! در همان روزهای سخت، همین بچه های اصلاح طلب بودند که این پرچم را بر افراشته نگاه داشته بودند حال آنکه بسیاری از مدعیان امروزی گوشه عافیت خویش خزیده بودند و اکنون نیز اگر تغییری حاصل شود آنها به همان گوشه دنج خویش می خزند. ما امروز از این فرآیندها ناراضی هستیم.

بزرگترین جناح سیاسی حامی روحانی که اصلاح طلبان باشند حداقل در برخی حوزه ها از مدیریت سیاسی گله هایی دارند که این گلایه حتی شنیده نیز نمی شود و به جای حل مساله تلاش می شود تا صورت مساله پاک شود. در آن سوی میدان نا برابرسیاسی رقیب ناجوانمردانه؛ همه نوع اتهامی را به سمت دولت نشانه می رود. از حقوق های  غیر عادلانه تا این اتهام خنده دار آخری یعنی تقلید صدا!

اما چه کسی باید از این مظلومیت دفاع کند .آیا منتظرند باز اصلاح طلبان به صحنه بیایند؟

در همین روزها در شهر زادگاه شما از سوی برخی مسئولان صحبت های عجیبی شنیده شد. کدام مسئول دولت روحانی برای دفاع از دولت خودشان صدایشان بلند شد؟

 آقای هاشمی

ما بی پولی کشور را درک می کنیم

ما حجم لطمات دولت قبل به اقتصاد، سیاست خارجی و داخلی و فرهنگ را درک می کنیم، اما راستش را بخواهید درک نمی کنیم چرا برخی مدیران دولت به نصایح دلسوزانه واقعی نمی نهند. شما یادتان هست و ما در تاریخ خواندیم که دولتمردی به مردم گفته بود: انقلاب کردید خیلی ممنون! بروید خانه هایتان و آن عتاب امام امت به آن مقام مسوول.

حالا عده ای به فعالان سیاسی می گویند دست تان درد نکند که کمک دادید به قدرت برسیم لطفا بفرمایید خاته هایتان. پس مشارکت مردم چه می شود. اگر قرار باشد احزاب نیمه تعطیل باشند و تشکل های سیاسی تخطئه شوند و فعالیت سیاسی قانونمند مسخره شود خب پس چه از جمهوریت باقی می ماند. قرار ما این نبود!

حضرت آیت الله!

ما حامی دولتیم

ما می خواهیم دولت دکتر روحانی موفق ترین دولت پس از انقلاب باشد.

ما می خواهیم برنامه انتخاباتی دولت محقق شود.

ما می خواهیم مدیران دولت قطب نمای خود را با رییس جمهور تنظیم کنند.

ما می خواهیم روحانی سال آینده با 25 میلیون رای رییس جمهور شود.

ما می خواهیم ریشه افراطی گری را بخشکانیم.

ما با مسئول یا شخصی خاص پدر کشتگی یا کینه شخصی نداریم.به اشخاص هم انتقاد نداریم.بلکه به رویه ها و عملکرد و خروجی آنچه از نظر می گذرد انتقاد داریم. مدیران همت کنند رویه ها را تغییر دهند ما چون روز اول پشتیبان آنها هستیم.

ما همه اینها را گفتیم اما رسانه های دلواپس که این روزها به دروغ از طرح های عبور از روحانی سخن می گویند بدانند که ما اصلاح طلبان یک سانتی متر از روحانی و دولتش فاصله نخواهیم نگرفت. اینها درد و دل های پدر و فرزندی و درون خانوادگی بود.

به گزارش گفتارنو،در ادامه این مراسم آقایان حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ علی هاشمیان، محمد فرشاد، دبیر کل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان و ابوسعیدی به بیان دیدگاه‌های خویش درباره مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پرداختند.
 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
0
خدا قوت
نگین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
0
سلام. من یک اصلاح طلب دو آتیشه هستم و به این مقید بودن خودم هم افتخار می کنم. اما دیگر هرگز به روحانی رای نمیدم. چرا؟. برای اینکه در دولت روحانی بیشترین جفا به منطقه من یعنی جنوب کرمان شده. آنهم با برنامه های استانداری بی سواد که فقط در برنامه اش شمال استان جای دارد. نکته جالب توجه اینکه در دولت های کارگزاران، اصلاح طلب بیشترین جفا به جنوب شده و از قافله پیشرفت عقب مانده زیرا سردمداران دولتی وابسته به شمال استانی ها بوده اند.متاسفانه باید بگویم بیشترین پیشرفت در دولت اول محمود احمدی نژاد در جنوب رخ داد و همین باعث تاسف ما اصلاح طلبان است که مردم این دیار او را صمیمانه دوست دارند. ما جنوب کرمانی ها هرگز به دولت روحانی رای نخواهیم داد. مطمئن باشید. زیرا برای من یکی دیگر فرق نمی کند که چه طیف و جناحی روی کار بیاید برای من پیشرفت و توجه به جنوب عزیزم مهم است. هرگز به روحانی رای نخواهم داد.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
0
درود بسیار عالی حرف دل تمام اصلاح طلبان بود.
باعث افتخار است جوانی هم استانی چنین درو دل کند
مصطفي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
سلام
واقعا اين چنين جواناني مايه افتخار استان كرمان هستند. مطمئنم اين جوان هم كرمان نخواهد ماند و مانند ساير نخبگان سياسي از كرمان خواهد رفت. فضاي سياسي كرمان چه قدر به اين نوع افرادي براي سازندگي نياز دارد كه متاسفم به آن ها بها داده نمي شود
اقاي رحيم پور خدا قوت. در پناه خدا باشيد
مصطفي نارويي از دار الصابرين بم
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
سلام
درود به شرافت همچین جوان با دل و جربزه ای واقعا احسنت بهش حرف دل خیلی هارو زد
مدت ها بود ک این حرف ها رو میخواسم بزنم اما نمیدانستم کجا و چگونه
احسنت به این جوان خوشفکر و باشرافت
ان شاءالله که خداوند همیشه همراه و نگه دار ایشون باشه
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
سلام
درود به شرافت همچین جوان با دل و جربزه ای واقعا احسنت بهش حرف دل خیلی هارو زد
مدت ها بود ک این حرف ها رو میخواسم بزنم اما نمیدانستم کجا و چگونه
احسنت به این جوان خوشفکر و باشرافت
ان شاءالله که خداوند همیشه همراه و نگه دار ایشون باشه
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
دوست محترم جنوبی سلام
فرمایش شمادرست ولی در مورد استاندار جانب انصاف را رعایت نکردی شهر اقتصاد مقاومتی قلعه گنج ایده استاندار است که تمام شهرهای جنوبی تسری خواهد یافت
جنوب کرمان واستان کرمان به دلیل عدم مدیریت سایر دولت ها مخصوصا دولت احمد ی نژاد دچار بی ابی شده .
طرح همیاران آب هم ایده استاندار محترم می باشد.
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
بسیار عالی
منطقی و پخته
حرف دل همه اصلاح طلبان فعال در عرصه سیاست
دست مریزاد و درود بر سینا رحیم پور جوان فعال و شجاع
امید که بدست مسئولین و اثرگذاران عرصه سیاست برسد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)