کد خبر: ۱۴۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
دلخوش مطرح کرد:‌
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخورد قاطع و جدی رئیس جمهور در پرونده پرداخت‌های نامتعارف در عین حال گفت که دولت و مجلس باید واقع بینانه به دنبال حل این مشکل باشند.
سید کاظم دلخوش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما از این اتفاق متاثریم چرا که حاکمیت و مردم پشت سر رهبر همیشه در تلاش هستند تا نقاط ضعف اجرایی را حل کنند چرا که اگر مشکلی پیش بیاید همه بدنه نظام از آن آسیب می بینند.

وی افزود: به اعتقاد من نقاط ضعفی در قانونگذاری و اجرا و یا هر دو زمینه وجود داشته که باعث شده که این حوادث تلخ پیش بیاید البته رهبری در این باره حرف آخر را زدند و گفتند باید به گونه‌ای برخورد شود که آلام مردم کاهش یابد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور و معاون اول وی ورود خوبی به موضوع فیش‌های حقوقی داشته‌اند و خوب عمل کردند گفت: خوشبختانه برخورد قاطع و جدی در این زمینه صورت گرفت اما در بدنه و برخی بخش‌ها باید دقت بیشتری می‌شد. مثلا وزارت اقتصاد باید از ابتدا توجه بیشتری می‌کرد و موضوع را ساماندهی می کرد و نمی‌گذاشت توپ در زمین رئیس جمهور بیفتد. البته آقای روحانی تمام قد از وزارت اقتصاد دفاع کرد و این حق ایشان بود اما دستگاه اجرایی نباید بگذارد همیشه از آقای روحانی هزینه شود.

دلخوش با بیان اینکه وزارت اقتصاد باید پیش از این نسبت به اصلاح ماده ۲۴۱ قانون تجارت اقدام می کرد گفت:‌ هم‌چنین سازمان بازرسی و دیوان محاسبات باید نظارت کافی در این زمینه انجام می‌دادند تا این اتفاق باعث رنجش خاطر مردم، رهبری نشود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت در شرایط خاصی مشغول فعالیت است و باید مورد حایت قرار گیرد ادامه داد:  همه باید به سمتی برویم که به اصلاح امور کمک کنیم و مجلس، دولت و دستگاه‌های اجرایی واقع بینانه به دنبال حل مشکل باشند.

دلخوش ضمن قدردانی از اقدامات رئیس جمهور در برخورد با حقوق های نامتعارف تصریح کرد: مجلس نیز از طریق کمیسیون اصل 90 موضوع را رسیدگی می‌کند البته کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه هم باید حساسیت بیشتری نسبت به مسائل مالی و پولی به خرج بدهند و روزنه‌هایی را که در قوانین وجود دارد و از آن سو استفاده می‌شود ببندند.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر مجلس به وظیفه نظارتی خود خاطر نشان کرد: دیوان محاسبات نیز به عنوان یکی از بازوهای نظارتی مجلس باید تیم قوی داشته باشد و در تفریغ سالانه بودجه حتی یک ریال را هم مورد حسابرسی قرار دهد و گزارش های لازم را ارائه کند تا قبل از انتشار چنین اخباری دولت و مجلس نسبت به حل مشکل اقدام کنند.

دلخوش در پایان خاطر نشان کرد: انتشار چنین تخلفاتی بازتاب‌های داخلی و خارجی دارند و مخالفین نظام از این موقعیت ها سوءاستفاده می‌کنند ضمن اینکه مردم هم از نظر روحی نیز دچار آسیب می شوند.
برچسب ها: مجلس ، دلخوش ، روحانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)