کد خبر: ۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید عنوان شد:
چند روز پس از جنجال‌سازی‌های برخی رسانه‌ها در خصوص همایش اصلاح‌طلبان در خانه شهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به این موضوع واکنش نشان داد و با تقبیح حمله به علی مطهری در شیراز و ممانعت از سخنرانی هادی خامنه ای در کرمان گفت: سلب آزادی مردم گناهی بیّن است مگر این که فرد مفسدی بخواهد در شهر بلوا درست و آشوب کند.
چند روز پس از جنجال‌سازی‌های برخی رسانه‌ها در خصوص همایش اصلاح‌طلبان در خانه شهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به این موضوع واکنش نشان داد و با تقبیح حمله به علی مطهری در شیراز و ممانعت از سخنرانی هادی خامنه ای در کرمان گفت: سلب آزادی مردم گناهی بیّن است مگر این که فرد مفسدی بخواهد در شهر بلوا درست و آشوب کند.

به گزارش گفتارنو اصلاح‌طلبان کرمان چهاردهم اسفندماه همایشی در کرمان برگزار کردند که سخنران اصلی آن عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات بود که در بین سخنرانی وی فردی سعی در آشفته کردن فضای جلسه داشت که این موضوع با حاشیه‌هایی همراه بود.

 آیت الله سید یحیی جعفری روز شنبه در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: ما در مملکت اطلاعات، نیروی انتظامی و بزرگتر داریم و اگر گروهی که اسم شان اصلاح طلب است و آمده اند در کرمان می خواهند سخنرانی کنند، آیا من حق دارم بیایم سخنرانی را بر هم بزنم؟ نه. 

وی اظهار کرد: اگر قرار باشد سخنرانی انجام نشود، اطلاعات و نیروی انتظامی باید این کار را بکند و الا سنگ روی سنگ بند نمی شود. 

امام جمعه کرمان افزود: چندی قبل گفتند حجت الاسلام سید هادی خامنه ای برای سخنرانی به دانشگاه آزاد کرمان می آید من با رییس دانشگاه تماس گرفتم و پرسیدم شما دعوت کردید گفت نه، انجمن اسلامی دانشگاه شهید باهنر و آزاد دعوت کننده بوده اند و بعد این جلسه را بر هم زدند و نگذاشتند صحبت کند و اخیرا هم پسر شهید مطهری به شیراز رفته که وی را در فرودگاه زده اند البته شنیده ام او را از فرودگاه برگرداندند. 

به نوشته ایرنا نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: من عمری در این کارها بوده ام؛ به کلام الله این گونه کارها به ضرر دین و مملکت است و آیندگان نتیجه اش را خواهند دید. 

آیت الله جعفری تاکید کرد: باید بفهمیم که اداره مملکت با یک گروه و یک حزب خیلی مطلوب نیست باید همه گروه ها و احزاب طبق شرایط شرکت کنند و هر کس از فیلتر شورای نگهبان رد شد، باید وی را قبول کنیم و این قانون مملکت است. 

امام جمعه کرمان گفت: «این گروهی که پسر مطهری را کتک یا سخنرانی سید هادی خامنه ای را بر هم زدند، همان هایی هستند که سخنرانی هاشمی رفسنجانی را در قم و سخنرانی های لاریجانی و ناطق نوری را در شب احیا به هم زدند.»

وی افزود: «چرا کاری می کنید که دشمن و بی بی سی ها بگویند در ایران آزادی نیست و البته آنها به عمل همین گروه ها تمسک می کنند.» 

آیت الله جعفری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند همه بدانند که من با این کارها مخالف هستم. 

وی با اشاره به احتمال فعالیت افراد برای سوء استفاده از انتخابات مجلس و لباس روحانیت، گفت: من در نمازجمعه اطلاعیه ای دادم که در عمرم نداده بودم و در نماز معیارهای صحیح نامزدهای مجلس را عنوان کردم که چه کسی صلاح است به مجلس برود. 

آیت الله جعفری علم، ایمان، تقوا، داشتن فکر صحیح و عادل و عالم بودن را از جمله خصوصیات نمایندگان برشمرد و افزود: هر کسی که از راه رسید، نمی تواند به مجلس برود حال می خواهد معمم باشد یا هر فرد دیگری. 

وی اضافه کرد: شما می بینید خدا به ما عقل و فکر داده ما می گوییم دموکراسی و امام راحل نیز به همه فرمودند آزادید حرفتان را بزنید ولی اجازه نمی دهم توطئه کنید. 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان همچنین با گرامیداشت روز شهدا گفت: شهادت دو شرط دارد که یکی خالص بودن نیت برای خدا و دیگری حرکت در مسیر درست است و مقام شهید، جانباز و آزاده را نمی توان با یک یا چند جمله تفسیر کرد. 

آیت الله جعفری ضمن استناد به روایتی از رسول خدا (ص) گفت: هر کار خوبی که انجام دهید، کار خوب بالاتر و برتری نیز وجود دارد مگر یک کار و آن شهادت در راه خداست. 

امام جمعه کرمان گفت: برخی افراد نادان و منافق در گذشته بودند که معتقد بودند اگر کشته شوند، شهید می شوند. 

وی با تاکید بر این که دستورات دینی دارای ابعاد مختلف از جمله سیاسی و اجتماعی است، ادامه داد: باید کوشش کنیم با دستورات دین از یک منبع مطمئن در جهات مختلف آشنا شویم.

به گزارش گفتارنو سخنان امام جمعه کرمان در حالی منتشر می‌شود که پیش از این برخی رسانه‌ها مدعی دلجویی امام جمعه کرمان از فرد حاشیه ساز شده بودند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
0
1
جالب بود سلام بر آیت الله جعفری خدا قوت
سهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
0
1
ممنون آیت الله
س ع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
0
1
باز هم امام جمعه به حق متدین است و در خط امام و رهبری
صبور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
0
1
اسوه اعتدال و انصاف، آیت الله جعفری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

حضور پررنگ گل‌گهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران وارد کرمان شد

وزارت بهداشت: تمام هزینه‌های درمان سرپایی و بستری کودکان زیر 7 سال رایگان است

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)