کد خبر: ۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان استان خبر داد:
وی افزود: تصادفات فوتی ما 70 درصد کاهش داشته و نصب این دوربین ها موثر بوده زیرا کم شدن سرعت مساوی با کم شدن تصادفات و تلفات است که تا پایان سال چهار دستگاه کنترل دیگر اضافه می کنیم.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان گفت: امسال در زمینه حمل و نقل کالا سه درصد نسبت به سال گذشته که 19 میلیون و 168 هزار و 480 تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شد، رشد داشته ایم.

به گزارش ایرنا، مسعود جمیلی کرمانی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل افزود: راه های استان کرمان اتصال بنادر جنوبی کشور به مناطق شمالی را فراهم می کند و بواسطه حمل و نقل بارهای عبوری بعد از اصفهان، استان دوم کشور هستیم.

وی وضعیت ناوگان حمل و نقل باری استان را مطلوب دانست و گفت: در حال حاضر 14 هزار و 287 دستگاه حمل و نقل بار در کل استان داریم.

جمیلی کرمانی با تاکید بر تاثیر سن کم وسایل نقلیه در کاهش سوخت و تصادفات افزود: متوسط سن وسایل نقلیه باری در استان کرمان 14.7 سال و میانگین کشوری آن 17 سال است.

وی به موقعیت ممتاز استان کرمان در سیستم حمل و نقل کشور اشاره و بیان کرد: استان کرمان با داشتن وسعت زیاد، شش درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و تنوع و گوناگونی بارهای معدنی، صنعتی، کشاورزی و محمولات نفتی در استان وجود دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان اظهار کرد: در زمینه حمل و نقل هیچ فعالیت اقتصادی بدون یک سیستم حمل و نقل پویا و کارآمد امکان پذیر نیست. 

وی افزود: کشور ما به دلیل موقعیت جغرافیایی از سیستم حمل و نقل جاده ای خاصی برخوردار است و سرمایه گذاری در این بخش توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

جمیلی کرمانی، تصریح کرد: 271 موسسه حمل و نقل در استان فعال و 87 درصد بار استان در چهار شهرستان کرمان، سیرجان، زرند و رفسنجان است.

وی ادامه داد: تفکیک بار استان نشان می دهد 60 درصد بار استان معدنی، 17 درصد بار نفتی، 13 درصد کشاورزی، 8 درصد صنعتی و دو درصد سایر بارهاست.

وی گفت: از 13 درصد کشاورزی هم سه درصد برای شمال استان و 10 درصد فقط مربوط به جنوب استان است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان ادامه داد: تعداد رانندگان این حوزه در حمل و نقل کالا 17 هزار و 687 نفر هستند که که کارت هوشمند دارند و به شکل فعال در حال خدمت رسانی هستند و استان هایی نیز که مقصد بارها بوده اند به ترتیب هرمزگان، اصفهان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و تهران هستند.

وی خاطرنشان کرد: کار بزرگ و عمده سال گذشته برخط شدن سیستم صدور بارنامه و صور موثر است که در گذشته آف لاین بود و بعدها اطلاعات به ما می رسید اما الان به صورت آن لاین بر بحث نظارت و کنترل کالا و به خصوص در جنوب استان موثر بوده و رصد کردن کالای قاچاق موجب شفاف سازی اطلاعات شده است.

وی گفت: بارنامه نگرفتن ناوگانی که غیرقانونی فعالیت می کنند یکی از مشکلات در بخش کالاست زیرا وقتی بارنامه صادر می شود هم وسیله نقلیه و هم راننده و کیفیت وسیله کنترل شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان افزود: وقتی بار بدون بارنامه جابجا شود هم ایمنی را به مخاطره می اندازد و هم آمارهای اقتصادی استان را دچار خدشه می کند، بیش از استاندارد بار می برند که موجب تخریب زیرساخت ها می شود که متاسفانه در شهرستان های شمالی استان اتفاق می افتد.

وی افزود: این موضوع در قالب شورای کمیته ایمنی حمل و نقل استان پیگیری می شود تا این مشکل را به حداقل برسانیم.

جمیلی کرمانی، اظهار کرد: در استان کرمان به دلیل نزدیکی به مرزهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان متاسفانه قاچاق سوخت همیشه مطرح بوده است.

وی افزود: ما با قاچاق مخالفیم ولی معتقدیم می توان از راه هایی استفاده کرد که هم جلوی متخلفان گرفته شود و به روند رانندگان که قانون را رعایت می کنند لطمه ای وارد نشود.

وی ادامه داد: درصد زیادی قاچاق در استان انجام می شود.

جمیلی کرمانی، بیان کرد: در حمل و نقل مسافر، سال گذشته شش میلیون و 151 هزار و 688 نفر جابجایی مسافر داشتیم که این تعداد توسط 108 شرکت و موسسه فعال حمل و نقل جاده ای جابجا شدند.

وی گفت: در زمینه ناوگان فعال مسافری، استان کرمان جزو استان های داراست و برای 21 استان، سرویس مستقیم به مرکز استان داریم.

وی با اشاره به اینکه 534 دستگاه اتوبوس در استان کرمان به ثبت رسیده است، ادامه داد: سن ناوگان ارزیابی کیفیت است و 12.8 سال سن اتوبوس های ماست در حالی که در کشور این سن 14 سال است.

جمیلی کرمانی گفت: خوشبختانه امسال پایانه آدینه کرمان به بهره برداری رسید و شرکت ها جابجا شدند که کار بسیار بزرگی بود و با همت مسوولان شهرداری با کمترین چالش انجام شد.

وی افزود: در زمینه مسافر هنوز جای کار زیاد داریم زیرا نظرسنجی ها نشان از نارضایتی مسافران دارد که البته ناگفته نماند تاخیرها، فشار حمل و نقل بارها و تحریم ها فشار زیادی را به ناوگان بویژه در بخش مسافری وارد کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان بیان کرد: قمیت های کنترل شده موجب کاهش کیفیت خدمات و در یک ماه گذشته دفتر نظارت در پایانه ایجاد شده که قطعا در ارایه خدمات بهتر و نظارت مضاعف موثر است.

وی گفت: قاچاق سوخت بسیار کمتر شده که دلیل آن به خاطر محدودیت سفر به هرمزگان است. 

وی خاطرنشان کرد: بحث ایمنی از چالش های اساسی ماست و آمار در چند سال گذشته خیلی خوب بود و سال گذشته جزو استان ها برتر کشور در کاهش تلفات بودیم که در ماه های اخیر شیب کنترل شده هفت درصد نسبت به هفت ماه سال گذشته افزایش داشته در حالی که در کشور پنج درصد کاهش ثبت شده است.

جمیلی کرمانی در مورد نصب دوربین های کنترل سرعت متوسط، اظهار کرد: استان رتبه اول را در این زمینه دارد و 19 ایستگاه 310 کیلومتر را زیر پوشش دارد. 

وی افزود: تصادفات فوتی ما 70 درصد کاهش داشته و نصب این دوربین ها موثر بوده زیرا کم شدن سرعت مساوی با کم شدن تصادفات و تلفات است که تا پایان سال چهار دستگاه کنترل دیگر اضافه می کنیم. 

وی بیان کرد: کار دیگر ما نظارت بر صدور برگه معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین است که چهار مرکز مکانیزه معاینه فنی در استان داریم و این مراکز در استان و کشور تخلفاتی هم داشتند اما کار بزرگ سازمان راهداری این بود که مراکز را به دوربین های نظارت تصویری و سیستم نظارت بر خط تجهیز کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان بیان کرد: همچنین برنامه داریم تا پایان سال ورود اطلاعات نیز بصورت مکانیزه شود و امکان سوء استفاده را از بین ببرد.

وی گفت: درصد زیادی از وقوع تلفات و تصادفات بواسطه خطای نیروی انسانی است که البته کیفیت خودروها و جاده ها نیز بسیار مهم است.

وی افزود: درخواست ما این است که اول باید مراقب جان خود باشیم، هیچ گاه نمی توانیم از ایمنی راه و خودرو صد درصد مطمئن شویم و توصیه می کنیم سرعت مطمئنه رعایت شود و فرهنگ عمومی در زمینه رعایت قوانین ترافیکی مهم است.

جمیلی کرمانی با بیان اینکه مردم منتظر دستگاه های دولتی نشوند، افزود: ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها، ایمن سازی فیزیکی و حضور در مدرسه و برنامه های فرهنگی ترافیکی جزء برنامه های ماست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیشتاز بودن کرمان در دوربین های سرعت متوسط قرارگاه استان کرمان به سیستمی مجهز می شود که قبوض جریمه در خود استان صادر شود.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری بر روی مجتمع های خدماتی رفاهی به عهده بخش خصوصی است و بر اساس قانون ما وظیفه هدایت و نظارت را داریم، افزود: در استان کرمان به تعداد لازم این مجتمع ها وجود ندارد و خشک بودن و مشکل آب که پیش نیاز هر کار عمرانی است موجب کاهش این گونه خدمات شده است.

وی ادامه داد: مشکل سوخت هم اضافه شده و محدودیت هایی برای ساخت جایگاه سوخت اعمال و گران بودن انتقال زیرساخت به دلیل وسعت و فاصله در استان، زمان بر بودن و بروکراسی اداری نیز مزید بر علت شده است.

جمیلی کرمانی تصریح کرد: با وجود این ها 15 مجتمع فعال داریم که تا پایان سال جاری پنج مجتمع دیگر به آنها اضافه خواهد شد و 50 موافقت اصولی صادر کردیم برای ساخت مجتمع ها که تاکنون 18 مورد از آنها به مرحله ساخت رسیده و پیش بینی ما برای سال آینده شش مجتمع دیگر است.

وی ادامه داد: در تصادفات 83.1 درصد وسیله نقلیه شخصی، 15 درصد باری و 1.9 رانندگان مسافری مقصر بوده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / واگذاری شرکت ذغالسنگ مشکلات را بیشتر کرده است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دستگیری قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پربازدید ها

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)