کد خبر: ۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
همواره انتقادپذیر بودیم و انتقادات بسیار سازنده ای در مطبوعات و رسانه ها و وب سایت های شما مشاهده و استفاده کردیم.
استاندار کرمان شامگاه گذشته به تشریح عملکرد یکساله خود پرداخت.

خلاصه اظهارات علیرضا رزم حسینی که شب گذشته در جمع خبرنگاران استان بیان شد در پی می‌آيد:

* امروز که دولت تدبیر و امید بستر امور است، تمام هم و غم دولت این است که این سیاست ها را در جایگاه خود بخوبی اعمال کنند.

* واقعا در این مدت همواره رسانه را از خود می دانستیم، رسانه را در همه جا داشتیم و خیلی از خانم ها و آقایان در سفرهایی که در استان می رفتیم تا پاسی از شب در جلسات ما حضور داشتند.

* از این بابت خوشحالم که مجموعه ای از رسانه ها، مطبوعات و خبرگزاری‌ها را در استان کرمان داریم که از هوشمندی بسیار بالا، از متانت خبری، سیاسی و خبرنگاری که یک الگو شده در کشور برخوردار هستند و امیدواریم این حرکت در استان کرمان ادامه پیدا کند.

* همواره انتقادپذیر بودیم و انتقادات بسیار سازنده ای در مطبوعات و رسانه ها و وب سایت های شما مشاهده و استفاده کردیم.

* بسیاری از پروژه هایی که اجرا شد و به بهره برداری رسید یا در آینده ای نزدیک افتتاح خواهیم کرد، از همین روزنامه‌ها و رسانه‌ها در می‌آوردم.

* مقالاتی که نوشته شد یا مواردی که مطرح می کردند چندین مورد را می توانم نام ببرم که رسانه در آن نقش داشته است.

* می خواهیم نقش رسانه در توسعه را در کرمان با هم تمرین کنیم هیچ کدام از ما تمرین نکرده ایم و باید ببینیم چه فصل جدیدی را می توانیم در رسانه و مطبوعات برای امر توسعه با هم تعریف و یک نهاد ماندگار و الگویی برای کشور درست کنیم.

* مدیران باید ظرفیت خود را بالا ببرند که انتقاد را بپذیرند.

* راه را نبندید تا رسانه ها به میدان بیایند و اطلاع رسانی و روشن گری کنند. 
* رسانه در مثلث توسعه با سرمایه گذاران صحبت می کند و خودش از اجرایی شدن یا دلایل اجرا نشدن طرح ها با خبر می شود و به ما هم انتقال دهد.

* رسانه ها دلایل اجرایی نشدن طرح ها را از منابع مختلف پیگیری کنند و این همراهی و کمک به پیشرفت است نه تضعیف و گیر دادن.

* این عین تقویت نظام؛ انقلاب، استانداری و همه دستگاه های اجرایی است.

* رسانه وحدت بخش باشید چرا تفرقه افکن؟ پیام مثبت دلداری، اخوت و دوستی به هم بدهید چرا این کار را نکنیم مگر استان مال خودمان نیست مگر ما نمی خواهیم جوانانمان مشغول به کار شوند و شرافتمندانه زندگی کنند.

* ما نیامدیم در دولت کار دولتی انجام دهیم بلکه آمده ایم در دولت با تفکر خصوصی کار انجام بدهیم.

* صادرات سال گذشته در استان کرمان 671 میلیون دلار بود در حالی که امسال تاکنون به یک میلیارد و 76 میلیون دلار رسیده است و استان کرمان رتبه اول صادرات کالاهای غیر نفتی را در کشور دارد.

* اینکه می گوییم مدیریت جهادی در دستگاه‌های دولتی یعنی اداره دولت با تفکر بخش خصوصی تا این مدل بتواند بخشی از موانع موجود را برطرف کند.

* با اشاره به تدوین مثلث توسعه اقتصادی: این مدل می خواست بگوید همه ارکان حکومت باید در امر توسعه دخیل باشند.

* مثلث توسعه اقتصادی می گوید همه کسانی که در اداره حکومت نقش دارند باید با فقر و محرومیت مبارزه و برای آبادانی شهر و کشورشان تلاش کنند.

* اینکه ارکان حکومت برای خود وظیفه بدانند که باید برای توسعه استان خود کار کنند حرکت بی بدیلی بود و این اتفاق در استان کرمان افتاد.

*مثلث توسعه اقتصادی ثمرات بسیار درخشانی در حوزه فرهنگ و فرهنگ سازی تکریم سرمایه گذار در استان کرمان داشته است.

* پیش نیاز ما این بود که یک الگو و مدل برای اداره استان کرمان داشته باشیم تمرکز گرایی در نظام حکومت ما وجود دارد و ما نمی توانیم آن را به هم بزنیم یا تغییر دهیم.

* قوانین مزاحم وجود دارد و ما دنبال مدلی می گشتیم که در عین حالی که این موانع را کنار بزند ببینیم چه می توانیم بکنیم که عمر ما و مدیران دلسوز در این دولت همراه با خدمت با کیفیت و قابل مشاهده برای مردم باشد که البته مثلث توسعه اقتصادی این کار را انجام داد.

* یکی از اثرات بسیار مهم مثلث توسعه اقتصادی این بود که به همه فهماند و همه دست اندرکاران توسعه متوجه شدند یک امر مهمی در نظام جمهوری اسلامی به نام کارآمدی نظام وجود دارد.

*مثلث توسعه اقتصادی کرمان ظرفیت‌های اقتصادی این استان را معرفی کرد و به همه فهماند که می توان 75 هزار میلیارد تومان در استان کرمان سرمایه گذاری کنید.

* شهر کرمان در عین لیاقت و داشتن ظرفیت‌ها عقب افتاده است و مثلث توسعه اقتصادی می گوید می توان 500 میلیارد تومان پروژه برای استان کرمان تعریف کنیم.

* باید پیمان ببندیم اگر شما دلتان برای توسعه کشور و استان می سوزد که البته چنین است اگر نگران شغل همکارانتان و جوانان و فرهنگ استان و کشور هستیم چه امری مهم تر از اینکه ما امروز دست در دست هم سرمایه ها را وارد استان کنیم.

* رسالت انقلاب اسلامی توسعه و کارآفرینی است و اگر جنگ در نمی گرفت بدون تردید امام خمینی (ره) کارآفرین توسعه گرایی کشور می بود و جنگ سکته ای در توسعه کشور به وجود آورد.

*مثلث توسعه اقتصادی علاوه بر معرفی ظرفیت‌ها از سرمایه گذاران برای شرکت در توسعه استان دعوت کرد.

*کرمان استانی سیاسی است و همه می‌دانید سرخط های سیاسی در استان کرمان و تهران هستند.

*مثلث توسعه چطور می تواند ظرف 15 ماه مبتنی بر شعار ولایت و توسعه همگرایی را در این استان به وجود آورد.

* چگونه می شود گروه‌های سیاسی پیمان ببندند و ولایت و توسعه را امضا کنند که این نجابت و هوش سیاسی است و این به معنای متانت سیاسی گروه‌های سیاسی در استان کرمان است.
* در این مدت 190 مورد قانون مزاحم توسعه در استان کرمان احصا و مشکل و راه حل آنها نیز ارایه شده است.

* این اداره استان و مملکت داری نیست حدود 100 مورد پیشنهاد اختیار دادیم حال آنکه برخی فکر می کردند که ما اختیار برای شخص استاندار می خواهیم در حالی که اختیار برای تصمیم گیری در حوزه اقتصادی است.

* چرا باید صدور مجوز تاسیس یک بیمارستان در کمیسیون ماده 20 یک سال و نیم طول بکشد چرا باید این امضای طلایی در تهران باشد.

* فساد زمانی به وجود می آید که رانت و مانع ایجاد کنید و فرد برای گرفتن مجوز مراحل مختلفی را طی کند.

* امضای طلایی نباید باشد وقتی امضای طلایی نباشد فساد نیست و وقتی فساد نبود پرونده های قوه قضاییه کاهش پیدا می کند و توسعه رخ می دهد.

* من تنها کسی بودم که به رییس جمهوری عرض کردم برای یک دوره بیایید این کار را انجام دهید و به هر استانداری که اعتماد دارید امتیاز بدهید و اختیاراتی را واگذار کنید تا حکومت داری توسعه یافتگی را یاد بگیریم و البته دولت هم استقبال کرد و امیدواریم سرعت پیدا کند.

* اختیار گرفتن برای یک مسوول بسیار سنگین است زیرا باید پاسخگو باشد و این یک نوع از خودگذشتگی است و فداکاری می خواهد.

* اما ما پذیرفتیم اختیاراتی را طبق قانون به ما واگذار کنید و دفتر نظارت را هم کنار دفتر استاندار بگذارید که طبق قانون و مقررات عمل کند.



* این ها را بنویسید و بگویید و مبلغ این حرف ها شوید و بگذارید نهادی در استان کرمان به وجود بیاید که همه بگویند چگونه می خواهند استان را اداره کنند.

* ما اعلام کردیم شاخص های فعلی را تحویل می گیریم و با اختیاراتی که می خواهیم آن شاخص ها را با ضمانت تحویل می دهیم.

* در حوزه فرهنگ اگر اختیارات را دادید و متولیان فرهنگ اگر وحدت رویه پیدا کردند و فرماندهی واحد فرهنگی به وجود آمد ما به شما می گوییم چطور آمار طلاق کاهنده و مردم دیندار می شوند و چطور معضلات فرهنگی را می توان کاهش داد.

* من هیچ وقت احساس نمی کنم که استاندار کرمان هستم کرمان را خانه خودم می دانم و برای ساختنش تلاش می کنم. 

* استان کرمان ظرفیت هایی چون معادن، آب های شیرینی که امروز به هدر می رود و میراث تاریخی گرانبها و صدها ایثارگران فداکار، دانشجویان و موسسات آموزش عالی دارد ولی عقب افتاده است.

*ذکر اینها تضعیف نظام و انقلاب نیست و نظام خدمات شایانی انجام داده است چنانکه در دورترین مناطق گاز، جاده و امکانات دیگر رفته اما مردم توسعه نیافته اند.

* چرا باید 10 درصد مردم استان کرمان مددجوی کمیته امداد و 10 در فهرست انتظار این نهاد باشند.

* یادتان باشد دنبال ایالتی کردن هم نیستیم این تفکراتی است که اصل قضیه را زیر سووال می برد ما دنبال اختیارات توسعه گرایی و اقتصادی و فرهنگی بر طبق قانون هستیم.

* رسانه باید ابزار و بازوی توسعه باشد و از خبرنگارانی که در برنامه های مختلف استانداری را همراهی کردند تشکر می کنم.

* مثلث توسعه اقتصادی در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان برنامه ریزی شده است.

* باید از همین آب درست و صحیح استفاده کنیم و طرح جامع عمل گرایانه، نه کتابی ارایه شده که هر مدیری بتواند آن را رصد کند.

* فرمانداران استان کرمان نیز کارنامه دارند و اکنون ما می دانیم کدام فرماندار درست کار کرده است.

* طرح همیاران آب خدمات بسیار شایانی در استان کرمان داشت و ما رتبه اول در جذب اعتبارات آبیاری تحت فشار در کشور را بدست آوردیم.

* طرح همیاران آب نقشه راه عملیاتی و اجرایی را در مسیر دستگاه های اجرایی، مردم و حتی کشاورزان قرار داد.

*سازمان کار اقتصاد مقاومتی در استان کرمان ایجاد شده است و ما در دو مسیر حرکت می کنیم.

* یکی اینکه اقدامات جاری که در استان صورت می گیرد به صورت تطبیقی با اقتصاد مقاومتی انجام می شود و دوم اینکه شهر نمونه اقتصاد مقاومتی برای اولین بار در نظام جمهوری اسلامی ایران در شهرستان قلعه گنج کلید خورد.

* 50 میلیون متر مکعب صرفه جویی در بهره وری و اجرای طرح همیاران آب استان کرمان اتفاق افتاده است که می توانید این را با آب منطقه ای راستی آزمایی کنید.

* این طرح 10 ساله است و ادامه خواهد یافت و دولت بعد نیز این طرح را ادامه خواهد داد.

* استفاده از آب مجازی در دنیا در حال اجرا است حتی کشورهای پرآب هم از آب مجازی استفاده می کنند. 

* در این طرح مهم تر از همه حکومت مرکزی به بحران آب در کرمان باور پیدا کرد.

* اکنون همه مسوولان می‌دانند استان کرمان روی خط قرمز آب قرار دارد و وزیر نیرو به این منظور در یک سال گذشته چهار سفر به کرمان داشته است.

* 110 مقام دولتی در یک سال گذشته به کرمان سفر کرده اند و این کار بزرگی است.

* به 75 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری استان کرمان حتی یک ریال دیگر اضافه نخواهد شد.

* مفهوم آن این است که اگر کسی سال آینده بخواهد سرمایه گذاری جدید داشته باشد در صورتی که پروژه ای از این مقدار انجام نشد حذف می شود و آن طرح جایگزینش می شود.


* من توسعه شهر و روستاهای کشورهای مختلف را دیده ام و هر جایی که توسعه را دیدم یادداشت برداری کردم و غبطه خوردم. 

* انقلاب اسلامی پدید آمده تا کشوری توانمند در عرصه های مختلف بسازد.
* استان کرمان می تواند سردمدار اداره چند استان باشد و این ظرفیت درونی استان است.

* من برای همه مناطق و شهرستان های استان کرمان یک ایده و انگیزه دارم ولی مدیر توانمند، باانگیزه و سخت کوش می خواهد و کار می برد.

* برخی اوقات در جلسات می گفتم حاضرم فرماندار با اختیار قلعه گنج باشم اما استاندار تشریفاتی کرمان نباشم. 

* من از بخش خصوصی آمدم و خودم را وقف کرمان کردم و گرنه نیاز به این چیزها نداشتم.

* برای هر کاری الگو نیاز است ثمره اقتصاد مقاومتی این است که ما توسعه را در بخش های مختلف تمرین و تکثیر کنیم و این در حال وقوع است.

* اراده های دوران دفاع مقدس باید باشد تا خسته نشویم و کار را با همت ادامه دهیم.

* برخی می گویند فلانی فقط به کار توسعه می پردازد ما از فرهنگ تعریف دیگری داریم و دنبال تعالی فرهنگی هستیم.

* رسومات فرهنگی که باید هم باشد و تقویتش می‌کنیم در حال برگزاری است اما اگر بخواهیم تعالی فرهنگی به وجود بیاید که مردم حقوق یکدیگر را رعایت کنند این نیاز به فرماندهی فرهنگی، وحدت رویه فرهنگی، نسخه اجرایی کارشناسی شده فرهنگی دارد.

* من از علمای دین خواسته ام به ما نسخه فرهنگی بدهند تا ما مجری باشیم که البته پیشنهادت خوبی ارایه شده ولی هنوز اجرا نشده است.

* ما دنبال یک منشور جامع طبق قانون و مقررات با اجماع گروه‌های سیاسی مورد تایید نظام هستیم.

* دو ماه است اعلام کردیم گروه‌های سیاسی آمدند و ما گفتیم با هم میثاق نامه‌ای را بنویسیم و بعد از 36 سال به آن پایبند باشیم و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنیم.

* تبلیغات و زمان انتخاباتی را رعایت کنیم و تهمت نزنیم، دروغ نگوییم و شب نامه چاپ نکنیم.

* اصلا منزلت نمایندگی چقدر است که ما برای دنیا عده‌ای آخرتمان را به باد بدهیم.

* اگر من خدمتگذار کرمان باشم و نتوانم کاری انجام دهم عمرم را تلف کردم. البته کار دشواری است زیرا منیت‌ها و خودخواهی‌های سیاسی وجود دارد.

* مشی ایثارگران در استان کرمان شیوه سردار قاسم سلیمانی است و این در کرمان الگوی ماست و الگوی همه ایثارگران ما از هر جناحی است و چه مشیی بالاتر از این است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)