کد خبر: ۱۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
واکنش ها به تغییر مدیریت ورزش استان ادامه دارد
معاون استاندار کرمان با بیان اینکه تداخل در امور و بی قانونی از مشکلات ماست می‌گوید: نظارت کنید و مسئولیت بخواهید اما در حوزه اختیارات دخالت نکنید.

گفتارنو/گروه سیاسی: 

داستان خیلی ساده است؛ استاندار کرمان از عملکرد مدیرکل ورزش و جوانان ناراضی است. همین دلیل هم برای تغییر مدیرکل ورزش و جوانان کافی است. 

رزم حسینی هشدارهای لازم را به محمودی نیا داده بود و به صراحت از عملکردش انتقاد کرده بود. محمودی نیا هم در بدو امر سخن از استعفا به میان آورده بود اما در ادامه واکنش خود را احساسی توصیف کرده و از تمایلش به ماندن گفته و قول داده بود که شرایط بهبود یابد. شرایط باب طبع ورزشکاران و جوانان نشد. پس از سفر وزیر ورزش و جوانان به سیرجان محمودی نیا از سمت خود استعفا داد .

در کاروزار تغییر مدیریت ورزش استان، پای خبرنگاران هم به وسط کشیده شده بود. بیانیه ای در حمایت از محمودی نیا منتشر شده که نام شماری از ورزشی نویسان را به عنوان حامیان محمودی نیا در ذیل خود داشت . اما تکذیب امضای چنین بیانیه ای از سوی برخی ورزشی نویسان در همان دقایق آغازین انتشار خبر صورت گرفت. 

اینک اما نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تمام هم و غمش را گذاشته که استاندار از حق طبیعی خود مبنی بر عزل و نصب مدیرانش صرف نظر کند.  حتی تهدید کرده که کار را به کمیسیون امنیت ملی مجلس خواهد کشاند تا حمایت از مدیر هم شهری خود را به غایت انجام داده باشد. 

پورابراهیمی می گوید: مدیر کل ورزش استان آقای محمودی نیا فردی متدین، متواضع، ارزشی و از رزمندگان دوران جبهه و جنگ است و از ۱۵ سالگی خودش را جلوی گلوله دشمن قرار داده و بعد از جنگ در دانشگاه تهران در حوزه تربیت بدنی تحصیل کرده و از نظر تخصصی در جایگاه مهمی در حوزه ورزش برخوردار است.

پورابراهیمی می افزاید: از یک سال گذشته بعضی افراد سیاسی در این شهر برای اینکه نتیجه ناکارآمدی خودشان را پوشش دهند با مشاوره غلط به بعضی از نمایندگان مجلس، آنها را تحت فشار قرار دادند و متأسفانه نتیجه این فشارهای خلاف واقع و انعکاس نظرات ارائه شده به استاندار کرمان منجر به تغییر رفتار مدیریت ارشد استان در خصوص این مدیر لایق و شایسته گردید.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مدعی می شود که تمامی طیف‌های ورزش استان از عملکرد مطلوب آقای محمودی‌نیا حمایت می کنند و  ادامه می دهد : بنده به همین دلیل تا این لحظه از آقای محمودی‌نیا حمایت کرده‌ام و از این به بعد هم قاطعانه از ایشان حمایت خواهم کرد.

او با انتقاد از نحوه برخورد استاندار کرمان با بعضی مدیران استان، روحیه انتقادپذیری از تمامی مسئولین به‌ویژه استاندار را رمز موفقیت یک مدیر ارشد می داند و می افزاید: درحالی که وزیر ورزش و جوانان به عنوان مقام عالی دولت از مدیرکل استان کرمان به عنوان یکی از سه مدیر موفق کشور نام می‌برد، رفتار غیرمنطقی استاندار کرمان در این خصوص با هیچ بیانی قابل توجیه نمی‌باشد.

پورابراهیمی خاطرنشان می کند: وقتی قاطبه هیئت‌های ورزشی استان به‌ویژه پیشکسوتان ورزش‌های استان از عملکرد مطلوب ایشان ابراز رضایت کرده و مهمتر آنکه وزیر ورزش و جوانان قاطعانه از مدیرکل حمایت می‌کند چه دلیلی دارد در استان چنین رفتارهای ناشایستی با ایشان شود با کدام منطقی این تصمیم در استان گرفته شده است این قابل قبول برای ما نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمات ارزنده آقای محمودی‌نیا به ورزش استان کرمان تصریح می کند: وظیفه بنده این است از مدیری که زحمات زیادی برای ورزش استان کشیده است قاطعانه حمایت کنم و مردم هم از بنده همین انتظار را دارند.

او خاطرنشان می کند:  در حالی که کمتر از ۸ ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، هرگونه تصمیم غیرمنطقی در حوزه ورزش استان می‌تواند به ضرر و زیان خیل عظیم جوانان و ورزشکاران استان منتهی شود و لذا در صورتی که مسیر تضعیف مدیریت ورزش استان استمرار پیدا کند، سؤال اینجانب از وزیر کشور در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در واکنش به این اظهارات  با بیان این که استاندار کرمان واقعا نجابت به خرج می دهد و انتقادپذیر ترین افراد است، می‌گوید: به صورت جدی اعلام می شود که استاندار کرمان به عنوان نماینده عالی دولت در استان حرف های همه را می شنوند و با همه مشورت می کنند ولی تصمیمات را خودشان می گیرند و تحت هیچ فشاری در استان قرار نگرفته و نمی گیریم.

به گزارش ایرنا حمید ذکاء اسدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران می‌افزاید: به همه رسانه ها توصیه می کنیم از نجابت این شهید زنده دوران دفاع مقدس به عنوان نماینده عالی دولت در استان کرمان سوء استفاده نکنید.

وی ادامه می‌دهد: افراد اگر حرفی دارند و از نظر شرعی می خواهند امر به معروف و نهی از منکر کنند می توانند به فرد مراجعه کرده و حرف های خود را مطرح کنند و باید به برخی افراد گفت که شما کی آمدید و آقای استاندار نپذیرفتند.

معاون استاندار کرمان یادآور می شود: اخیرا با توجه به انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور مواردی از سوی افراد خاصی که مسئولیت ها یا وابستگی هایی را دارند در زمینه های مختلف مطرح می شود که به نظر می رسد مطالب را به حاشیه می برد و اگر ادامه یابد موجب بروز مشکلاتی در جهت بر هم زدن آرامش استان می شود.

وی تصریح می‌کند: اگر استان کرمان تاکنون پیشرفت داشته و توانستیم پایلوت اقتصاد مقاومتی شویم و در کشور رتبه برتر در این زمینه را داشته باشیم، به این دلیل بوده که مدیریت جهادی را به ابتکار استاندار کرمان به جای مدیریت جناحی حاکم کردیم.

ذکاء اسدی می‌گوید: در این زمینه با هیچکس تعارف نداشته ایم و اخیرا در برخی اظهارنظرها مطرح شد که تغییرات مدیریتی بر اثر اعمال فشار گروه های سیاسی و جناح ها صورت می گیرد.

وی تصریح می‌کند: افرادی که چنین اظهار نظرهایی می کنند و در تغییرات مدیریتی نظرهای خاصی را ارائه می کنند را دعوت به قانون گرایی می کنیم و می خواهیم پایبند به قانون باشند.

وی می‌گوید: قانون اختیارات هر قوه را مشخص کرده و هیچ قوه ای نمی تواند در کار و اختیارات قوه دیگر دخالت کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، تغییر مدیران را یکی از اختیارات مدیریتی استانداران برمی شمرد و می افزاید: دستگاه های استان که در مسیر اقتصاد مقاومتی کار می کنند و شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی شده اند نباید جوابگوی تغییر مدیریت ها باشند.

وی اظهار می‌کند: همانطور اگر مشکلات امنیتی ایجاد شود ما باید پاسخگو باشیم، پس باید مسئول اختیارات را داشته باشد که مدیری را تغییر بدهد یا نه و چه حرفی است که درباره کوچکترین تغییر مدیریتی می خواهند نظر خود و گروه خود را غالب کنند.

ذکاء اسدی می‌گوید: اگر لازم باشد به مردم می گوییم چه فشارهایی برای ایجاد تغییرات اعمال کردید و ما مقاومت کرده و آنچه به نفع مردم بوده را اجرایی کرده ایم.

وی اظهار می‌دارد: برخی افراد هنوز از نظر دولت اطلاع پیدا نکرده اند، از حربه سئوال و استیضاح استفاده می کنند و این در حالی است که این حربه را برای مسائل کلان مملکت در نظر گرفته اند و نباید از آن برای تغییر فلان بخشدار و فلان فرماندار استفاده کرد.

وی می‌گوید: کادر جهادی تشکیلات دولت در استان کرمان که همه شناسنامه مشخصی دارند و برای خدمت به مردم آمده اند را از چه می ترسانید؟

معاون استاندار کرمان تصریح می‌کند: حربه استیضاح و سئوال نباید در این استان که همه چیز در آرامش است و همه دست به دست همه داده اند و کارها را پیش می برند، استفاده شود.

وی می‌گوید: به افراد توصیه می کنیم اتحاد استان را به هم نزنند و مدیریت جهادی را به مدیریت جناحی سوق ندهند.
وی با بیان اینکه تداخل در امور و بی قانونی از مشکلات ماست ادامه می‌دهد: نظارت کنید و مسئولیت بخواهید اما در حوزه اختیارات دخالت نکنید.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
1
سلام
آفرین به آقای ذکا
این همه استاندار داره کار میکنه حالا میخاد یه مدیر عوض کنه باید از هزار نفر اجازه بگیره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
1
1
آقای پور ابراهیمی یار گرمابه و گلستان احمدی نزاد است جناب آقای استاندار حمایتت می کنیم شما مورد حمایت تمام مردم استان کرمان هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
از طرف مردم حرف نزنید لطفا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
1
0
هنوز رای مردم برای شما صلاح طلبا بی ارزشه! برای این دیدگاه متاسفم. این طوری نماینده منتخب مردم رو تخریب میکنید که چی بشه؟ که تسلای دل داغدیده تون از رای اسمی اصلاحات در سایر نقاط استان بشه و رسما نماینده اصولگرا بره تو مجلس :))
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پلمب 2 واحد تولید بلوک سقفی غیراستاندارد در شهر کرمان

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)