کد خبر: ۱۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
علی شفیعی، فرماندار بم دردولت اصلاحات باگفتارنو مطرح کرد
فرماندار دولت اصلاحات در شهرستان بم گفت: دولت دکتر روحانی ظرف سه سال گذشته با وجود مشکلاتی که به ارث برده، عالی عمل کرده است.
فرماندار شهرستان بم در دولت اصلاحات در گفت: دولت دکتر روحانی ظرف سه سال گذشته با وجود مشکلاتی که به ارث برده، عالی عمل کرده است.

علی شفیعی در گفت‌وگو با گفتارنو درمورد فضاسازی‌ها علیه دولت اظهار داشت: موجی که اخیرا علیه دولت شکل گرفته کمی پر رنگ تر از امواج تخریبی دولت در طول سه سال گذشته بوده است.


وی ادامه داد: دقیقا در آغازین روز انتخاب جناب آقای دکتر روحانی با توجه به اقبال بسیار خوب مردمی که در سراسر کشور به آمد و حمایت‌های بسیار خوب، قوی و محکمی را که سران اصلاحات از جناب آقای دکتر روحانی داشتند حرکت‌هایی علیه دولت ایشان شکل گرفت.

شفیعی با بیان اینکه از همان ابتدای کار یک جبهه پیچیده‌ای در برابر دکتر روحانی شکل گرفت که موافق نبودند دولت پا بگیرد، تصریح کرد: رفته رفته دست افراد مخالف دولت باز شد و تریبون‌های مختلفی که در اختیار یک جناح خاص قرار داشت بر علیه دولت هماهنگ شدند. 

این فعال سیاسی اضافه کرد: حتی مجلس آن زمان  رودرروی دولت قرار گرفتند که با روشنفکری و دید بسیار باز مردم خوشبختانه دلواپسانی که نگران منافع خودشان بودند از مجلس رانده شدند.

 فرماندار اصلاحات در بم در مورد مجلس دهم نیز گفت: خوشبختانه می‌توانیم بگوییم حداقل مجلسی بهتر نسبت به مجلس قبل داریم اما با اتفاقاتی که در فراکسیون و کمیسیون‌های مختلف مجلس رخ داد، خیلی نمی‌شود نا امید بود و خیلی هم آن چه تصورمان بود اتفاق نیفتاد و شکل نگرفت اما خوشحالیم که امروز مجلس از تعداد زیادی از آدم‌های تندرویی که مردم دست رد به سینه‌شان زدند خالی است.

شفیعی افزود: اگر این را تعمیم بدهیم در سایر استان‌های کشور یا مراکز مهم فرهنگی اقتصادی کشور به خوبی ملموس است که آقایان تلاطم دارند و در برخی استان‌ها قعالیت‌های انتخاباتی‌شان را شروع کرده‌اند مثلا سفر احمدی‌نژاد به جیرفت یا بعضی از استان‌های محروم و یا حضور در برخی از مراسمات در تهران که چون بنده خودم در تهران زندگی می‌کنم و رصد می‌کنم جلسات ایشان را که با اقبال خوبی همراه نیست و حواشی و شعار بر علیه ایشان زیاد است که ما موافق نیستیم با یک آدم این چنین برخورد شود و رضایت نمی‌دهیم به تخریب آدم‌ها و یا برهم زدن و یا به آشوب کشیدن این اجتماعات اما نوع برنامه‌ریزی آقایان تخریب دولت است.

عضو شورای مرکزی جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان در مورد حقوق‌های نجومی خاطرنشان کرد: موجی که اخیرا در کشور راه افتاد و بحث حقوق‌های نجومی مطرح شد به اعتقاد من حرکت بسیار حرکت ارزشمند و بزرگی بود و نمی‌بایست در کشور چنین اتفاقاتی مثل دریافت حقوق نجومی رخ می‌داد و اقای دکتر روحانی می‌بایست نسبت به این موضوع که از دولت قبل به ارث رسیده و مستنداتش هم موجود است، زودتر اقدام به پاکسازی و سالم‌سازی می‌کردند. 

شفیعی ادامه داد: این پدیده شوم حقوق‌های غیر متعارف در یک سال منتهی به پایان دولت تدبیر و امید کشف شد و خوشبختانه جسارت آقای روحانی را هم دیدیم و حمایت‌های تیم دولت را هم دیدیم و این بحث برخورد آقای دکتر روحانی یا دریافت‌کنندگان حقوق نجومی باعث شد که آقای روحانی را تخریب کنند و این درحالی بود که با توجه به مستنداتی که در اختیار معاون اول رئیس جمهور است، برای دریافت حقوق تا یک میلیارد تومان در دولت آقای احمدی‌نژاد مصوبه قانونی درست کرده بودند که این موضوع دامن خودشان را گرفت.

شفیعی با بیان این که  بعضی از نیروهای احمدی‌نژاد هنوز در برخی از ادارات و وزارت خانه‌ها در راس است گفت: البته اعتقاد نداریم رئیس جمهور جدیدی که می‌آید نیروهای دولت قبل را پاکسازی کند و در دولت اصلاحات نیز از اصولگرایان استفاده می‌شد و در زمانی که بنده نیز فرماندار بودم از نیروهای اصولگرا استفاده می‌کردم اما آن‌ها مجبور بودند خود را با سیاست‌های دولت همراه کنند و در راستای فعالیت‌های دولت حرکت کنند.

شفیعی اضافه کرد: این اتفاق نامبارک در دولت احمدی‌نژاد رخ داد و متجاوز از چندین هزار نفر استخدام شدند و در شهر کرمان و فقط در یک دستگاه اجرایی بیش از 250 نفر در سیستم دولتی وارد شدند که عمدتا هم غیر کارشناس و غیر کارآمد بودند و رفع معضلات این چنینی توسط دولت تدبیر و امید زمان می‌برد. 

فرماندار اسبق بم با اشاره به زحمات دولت تدبیر و امید گفت: دولت دامنه کاری وسیعی دارد و به همه امورات از جمله امور اجرایی، تصمیم گذاری و تصمیم سازی، حل معضلات معیشتی مردم، حل مشکلات صنعت و معدن و ... که با این تفسیر دولت دکتر روحانی ظرف مدت سه سال خوب کار کرده و عالی درخشیده و با توجه به نقدینگی و فروش نفت به قیمت حداقلی به سختی توانسته مملکت را اداره کند.

وی با به کاهش قیمت نفت از 140 دلار محمود احمدی‌نژاد به 40 دلار در دولت فعلی اشاره و عنوان کرد: این‌ها از مشکلاتی است که باید رصد شود و باید براساس واقعیت‌ها مشکلات جامعه را دید.

شفیعی با بیان اینکه دلواپسان از الان بیرق مخالفت با دولت را از بیم انتخاب هوشمندانه مردم در سال 96 برافراشته‌اند اظهار داشت: با عقلانیتی که در دولت وجود دارد بستر خوبی برای حضور مردم در انتخابات فراهم خواهد شد و مردم نیز سطح آگاهی‌شان بالا رفته و در برابر فضاسازی‌ها علیه دولت نظیر یک دوره‌ای شدن دولت تصمیمات درستی خواهند گرفت. این صدا از اردوگاه دلواپسانی به گوش می‌رسد که امروز فعالیت‌های خوب دولت را بر نمی‌تابند و در مقابل مشاهده می‌کنید که بزرگان اصلاحات در کشور شدیدا از دولت حمایت می‌کنند.

وی در مورد سفر آیت‌الله هاشمی گفت: این سفر پر خیر و برکت آیت‌الله هاشمی و بیانات شیوا و هدایتگر همیشه مشکل گشا بوده است و در سخنان ایشان مشهود بود که زحمات آقای دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید امروز کاملا قابل لمس است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه دستآوردهای دولت در سیاست خارجی در صدا و سیما برجسته نشده است، حاطرنشان کرد: در دولت آقای روحانی هم ما تربیون آزاد نداریم و صدا و سیما در اختیار یک گروه خاص است و هرگز خدمات ارزنده دولت و دستآوردهایش را در زمینه روابط بین‌الملل برجسته نکردند و در زمینه برجام دولت را زیر سوال می‌برند و این درحالی است که برجام آثار خوبی در کشور داشته است.

شفیعی ادامه داد: معتقدم شرایط به گونه‌ای است که باید با تلاش بیشتر و جانانه از دولت حمایت کرد و خدمات بی نظیر دولت را تبلیغ کرد.

این فعال سیاسی در مورد عملکرد دولت در سیاست داخلی نیز اظهار داشت: اعتقاد دارم در بخش مسائل داخلی دکتر روحانی باید نگاهشان را به مدیریت بعضی از شهرستان‌ها کمی عوض کنند و تغییراتی که امروز در بعضی از حوزه‌ها الزامی است.

اگر ما رسانه دولت شویم می‌توانیم خدمات دولت را پررنگ کینم

شفیعی به حرکت مرموزانه جبهه پایداری در سطح کشور اشاره و عنوان کرد: دوهفته قبل از وورود آیت‌الله هاشمی به کرمان در شهرستان رفسنجان یکی از شاگردان و ارادتمندان آقای مصباح یزدی به تخریب شخصیت ممتاز و دوست‌داشتنی جناب اقای آیت‌الله هاشمی پرداختند و در جاهای دیگر هم پایداری‌های در حال تلاش هستند و این درحالی است که انتخابات مجلس اخیر نشان داد که مردم دیگر به پایداری‌ها رای نخواهند داد و امیدوارم که خود پایداری‌ها این موضوع را فهمیده باشند و فضا را به گونه‌ای آلوده نکنند که موجب شادی دشمنان خارجی شوند.

وی ادامه داد: امروز اتحاد خیلی خوبی در سطح کشور می‌بینیم و امیدواریم که با عقل و منطق و به کارگیری خویشتن داری فضای کشور را ملتهب نکنند و با بی‌تقوایی که در بعضی از افراد موج می‌زند کشور را آلود نکنند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
0
درود بر جناب شفیعی عزیز.مدتها بود که از ایشان بی خبر بودیم. مدیری لایق و توانا . جه در بم. و چه در مدیر یت کل امور شهری استانداری کرمان و... به هر حال یادش به خیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
0
یه سوزن هم به دولت میزدین بد نبود .با جوالدوز که نمیشه خیاطی کرد برادر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

از برنامه‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان، گذر از منابع بانکی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها است

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

هشدار یک متخصص داخلی از وضعیت نگران کننده چاقی در کشور

معاون دادگستری کرمان: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)