کد خبر: ۱۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان این که فقر زدایی و توسعه همه جانبه در مناطق آزاد آزمونی برای توسعه همه جانبه کشور است نوشت: مناطق آزاد می‌توانند نقش زیادی در رشد و توسعه اقتصادی داشته باشند.
میزان به نقل از دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان این که فقر زدایی و توسعه همه جانبه در مناطق آزاد آزمونی برای توسعه همه جانبه کشور است نوشت: مناطق آزاد می‌توانند نقش زیادی در رشد و توسعه اقتصادی داشته باشند.

اکبر ترکان با اشاره به محرومیت‌زادیی در کشور گفت : محرومیت‌زدایی در مناطق آزاد کشور می‌تواند آزمونی مناسب برای توسعه ایران 1400 باشد.  

وی اظهار داشت: توسعه و محرومیت زدایی در مناطق کوچکی همچون مناطق آزاد می‌تواند الگوی مناسب برای توسعه همه جانبه کشور است. 
 
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تسهیل روند تولید، توسعه صادرات، انتقال فناوری و تأمین نیاز کشور از اهداف مناطق آزاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی است. 
 
وی افزود: جهت گیری مناطق آزاد کشور در اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری شامل تسهیل روند تولید، حمایت از سرمایه گذاری پایدار و افزایش صادرات کالاست. 
 
ترکان اظهار داشت: اهتمام دولت بر حمایت از تولید و رونق اقتصادی در کشور است و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بستری برای عملیاتی کردن این اهداف است. 
 
وی تصریح کرد: مناطق آزاد سر پل ارتباطات اقتصادی و صادرات به خارج هستند که باید از ظرفیت‌های این مناطق بیشتر استفاده شود. 
 
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جذب سرمایه گذاران برای توسعه مناطق آزاد را یک راهبرد اساسی در برنامه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و افزود: سیاست دولت بر ایجاد فرصت‌های مناسب برای جذب سرمایه‌ها همراه با فناوری پیشرفته، جهت توسعه و رشد مناطق آزاد مبتنی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مقوله کارآفرینی یکی از کلیدی‌ترین ملزومات رشد و توسعه اقتصادی در هر کشوری است، اظهار داشت: شناسایی و ایجاد فضای مناسب برای رشد فعالیت‌های کارآفرینانه همواره مورد توجه صاحب‌نظران است از این‌رو مناطق آزاد از بسترهای حیاتی برای رشد و گسترش فعالیت‌های کارآفرینانه به شمار می‌روند.

ترکان بیان داشت: توسعه اقتصادی نیازمند سرمایه گذاری در بخش‌ها و فعالیت‌های مختلف اقتصادی است بدون سرمایه گذاری در طرح‌های زیربنایی و روبنایی نمی‌توان انتظار گسترش اشتغال، تولید و رفاه اقتصادی را داشت.

وی گفت: مناطق آزاد می‌تواند همانند پلی به سوی جهان خارج موجب افزایش مبادلات تجاری در یک کشور باشد و تجارت داخلی را نیز تحت تأثیر قرار دهد و همچنین با جذب برخی تخصص‌های فنی و سرمایه‌ای مورد نیاز و در کنار آن جذب فناوری و سرمایه‌های خارجی موجب توسعه در صنعت و تولیدات کشور شود و از این طریق در تجارت داخلی کشور نیز تأثیر بگذارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: در کشور ایران نیز مناطق آزاد می‌توانند نقش زیادی در رشد و توسعه اقتصادی داشته باشند.

تأسیس مناطق آزاد یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت در کشور است که به منظور تسریع در امور زیربنایی، عمرانی، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار و کالا و حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقه‌ای تولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارائه خدمات و ... تأسیس شده‌اند.
برچسب ها: ترکان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پربازدید ها

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

قیمت جدید شکر در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

بیش از ۷۰۰۰ انشعاب آب سال گذشته در روستاهای کرمان نصب شد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)