کد خبر: ۱۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
سیف الهی:
سیف الهی در خصوص سرنوشت فرودگاه کرمان، گفت: از فرودگاه کرمان روزانه حدود 2 هزار و 700 نفر مسافر جابجا می شوند.
معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان با بیان اینکه هزینه بهسازی باند فعلی فرودگاه کرمان بین 15 تا 20 میلیارد تومان اعتبار علاوه بر تعطیلی و مشکلات مطرح شده نیاز دارد، اظهار کرد: در آخرین مذاکراتی که استاندار و دکتر زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با شرکت فرودگاه های کشور داشته و با پیگیری های که صورت گرفته، توافق شده است که باند دوم در فرودگاه بین المللی کرمان احداث شود که در این راستا نیز بخشی از منابع آن توسط استان و بخشی توسط شرکت فرودگاه های کشور تامین گردد.

"ابوالقاسم سیف الهی" در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، در خصوص سرنوشت فرودگاه کرمان، گفت: از فرودگاه کرمان روزانه حدود 2 هزار و 700 نفر مسافر جابجا می شوند. 

وی با اشاره به اینکه از فرودگاه کرمان پروازهای داخلی و خارجی صورت می گیرد، اظهار کرد: اکثر پروازهای خارجی فرودگاه کرمان شامل عتبات عالیات و پروازهای داخلی به شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز و ... به صورت رفت و برگشت انجام می گیرد.

معاون امور عمرانی و فنی استاندار کرمان با اشاره به برخی از مشکلات تعطیلی فرودگاه کرمان، تصریح کرد: اگر فرودگاه کرمان تعطیل و پروازهای آن به فرودگاه رفسنجان انتقال یابند، حدود 100 میلیارد تومان خسارت به شرکت ها و تورهای مسافرتی وارد ضمن آنکه محدودیت های پروازی نیز برای شرکت هواپیمایی ایجاد خسارت خواهد کرد.

وی با اشاره به عدم ایمنی جاده و حجم مسافری که باید در مسیر «کرمان- رفسنجان» تردد نمایند، به بیش از 100 نفر کادر فرودگاه کرمان اشاره کرد و افزود: در صورت انتقال پروازهای فرودگاه کرمان، به رفسنجان، این فرودگاه باید توسعه پیدا کند و اقدامات مختلفی در آنجا باید صورت گیرد، به طوری که حدود 100 میلیارد تومان زیان ایجاد خواهد کرد ضمن آنکه فقط 15 میلیارد تومان سوخت اضافه در مسیر «کرمان – رفسنجان» مصرف می گردد.

سیف الهی با بیان اینکه، این اقدامات و خسارات در صورتی می باشد که قصد ترمیم باند فعلی فرودگاه کرمان را داشته باشیم، عنوان کرد: باند فعلی فرودگاه کرمان به علت ترک هایی که در سطح آسفالت آن ایجاد شده است، از نظر فنی و کارشناسان نیاز به ترمیم و بازسازی دارد. 

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان با بیان اینکه شرکت فرودگاه کشور مدعی این می باشد که میزان درآمد فرودگاه کرمان کم می باشد و پرواز زیادی در آن نیست و احداث باند دوم برای فرودگاه کرمان، مقرون به صرفه نمی باشد، افزود: در رایزنی هایی که استاندار کرمان با مدیر کل شرکت های فرودگاه کشور و مجموعه های مربوطه و تشکیل جلسات متعدد و مذاکراتی که در این خصوص داشته، نهایتا قرار بر این شد که پیمانکاری برای بازسازی باند فعلی فرودگاه کرمان انتخاب و آن پیمانکار باند فرودگاه را بهسازی نماید. 

سیف الهی با بیان اینکه هزینه بهسازی باند فعلی فرودگاه کرمان بین 15 تا 20 میلیارد تومان اعتبار علاوه بر تعطیلی و مشکلات مطرح شده نیاز دارد، اظهار کرد: در آخرین مذاکراتی که استاندار و دکتر زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با شرکت فرودگاه های کشور داشته و با پیگیری های که صورت گرفته، توافق شده است که باند دوم در فرودگاه بین المللی کرمان احداث که بخشی از منابع آن توسط استان و بخشی شرکت فرودگاه های کشور تامین گردد.

وی بیان کرد: نهایتا قراری که بین استاندار، پیمانکار و دکتر زاهدی (به عنوان نماینده پشتیبانی کمک کننده) شده است، ابتدا باند جدید فرودگاه کرمان احداث و سپس باند فعلی فرودگاه ترمیم و بهسازی گردد.

معاون امور عمرانی و فنی استاندار کرمان با بیان اینکه، فرودگاه کرمان تعطیل نمی شود، عنوان کرد: فرودگاه کرمان دارای دو باند می گردد که یک باند به عنوان تاکسی ری و باند دیگر به عنوان باند فعال استفاده می گردد، ضمن آنکه حسنی که باند فعال پیدا می کند، هواپیماهای پهن پیکر ماهان نیز می توانند در آن فرود آیند و در آینده وضعیت فرودگاه کرمان نسبت به امروز، بهبود خواهد یافت.

وی در پایان با اشاره به اینکه این رخداد با همت استاندار و پیگیری ایشان و پشتیبانی دکتر زاهدی توافق لازم جهت احداث باند دوم فرودگاه کرمان صورت گرفت، خاطر نشان کرد: شرکت هواپیمایی ماهان با همکاری شرکت فرودگاه‌های کشور پیرامون ترمینال جدید فرودگاه کرمان به توافقاتی رسیده اند که در این راستا نیز قرارداد جداگانه ای صورت خواهد گرفت تا عملیات به صورت «بی. ال. تی» انجام و کار آغاز شود. 
برچسب ها: فرودگاه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

قیمت طلا و سکه کاهشی شد

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

کشف 30 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

صعود قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)