کد خبر: ۱۵۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس جمهور با تأکید بر این موضوع که در استخدام‌های دولتی بحث شایسته سالاری است، در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: برجام زمینه بهتری را برای اقتصاد مقاومتی آماده می‌کند.
به گزارش خبرآنلاین حسن روحانی در ادامه گفتگوی تلویزیون با مردم، در پاسخ به سوالی در مورد همت دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی و نسبت اقتصاد مقاومتی با برجام گفت: من قبلا هم گفته‌ام که برجام به نتیجه برسد یا نرسد راه ما اقتصاد مقاومتی است. باید اقتصاد ما درون زا باشد. شفافیت جز همین موارد اقتصاد مقاومتی است. اگر همه ابعاد این اقتصاد انجام شود، تحولی بزرگی است. برجام زمینه بهتری برای اقتصاد مقاومتی آماده میکند.

وی با تأکید به این موضوع که اقتصاد مقاومتی به معنای انزوا نیست، افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی گسترش شرکت های دانش بنیان. در حال حاضر 40 هزار نفر به طور مستقیم در این شرکت ها مشغول هستند. برجام زمینه را برای سرعت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی آماده میکند. صادرات نفت و گاز در سایه اقتصاد مقاومتی مهیا میشود و برجام زمینه را آماد میکند.

رئیس جمهور گفت: یکی از مسئولان به من میگفت که آنقدر که شرکت‌های دانش بنیان بر سر ما ریخته‌اند که ما نمی‌دانیم بعد از برجام با کدام یک از این شرکت ها کار کنیم. هدف اصلی دولت، در نهایت رونق اقتصادی و اشتغال جوانان ما است. ما کشوری داریم که 11 میلیون نفر از افرادش تحصیل کرده دانشگاهی هستند. این رقم خیلی مهم است.

روحانی با اشاره به این نکته که ما جز 5 کشور اول دنیا از نظر فارغ التحصیلان رشته مهندسی هستیم، اظهار کرد:. زمانی که ما می‌بینیم جوان تحصیلکرده دانشگاهی ما بیکار است. این بار سنگینی بر دوش ما می‌گذارد. چگونه ما میتوانیم این مشکل را حل کنیم؟ 2500 شرکت دانش بنیان که در سالهای خیر فعال شده اند باعث خرسندی است. من اخیرا برای آزمون استخدامی دولت دیدم که فقط میخواهند افراد تحصیل کرده پسر را جذب کنند، من گفتم که بحث ما شایسته سالاری است نه جنسیتی. ممکن است در جایی خانم ها نخواهند در حوزه‌ای کار کنند یا امکانش برایشان نباشند اما در جایی که زمینه برای هر دو جنسیت است، نباید محدودیت ایجاد کرد. اگر اینگونه است پس چرا دختران ما درس میخوانند؟

روحانی با اشاره به هدایت تحصیلی ، تأکید کرد: من در این موضوع هم به وزیر دستور دادم که شما باید دانش آموزان را هدایت کنید نه اجبار.

او در پاسخ به صحبت مجری که گفت «این اقدام ممکن است به دلیل نبود فضای آموزشی مناسب باشد»، تصریح کرد: نباید نظر مشورتی اجباری باشد. اگر میخواهیم اجبار کنیم باید قانون بگذاریم. زمانی بود که برای رشته ریاضی میگفتند که این نمرات را باید بگیرد. وقتی فرد تصمیم میگیرد، تبعیض میشود.

رئیس جمهور در رابطه با المپیک و حضور بانوان ایرانی گفت: دولت در زمینه ورزش اهتمام فراوانی دارد. دولت به همه وعده‌هایش عمل کرد. قانونی در مورد به کار گیری قهرمانان نیز تصویب شد. دولت به ورزش عمومی و حرفه ای اهتمام دارد. در این المپیک نسبت به دوره قبل که 53 نفر بودند ، 63 نفر به المپیک راه یافتند. در پاره المپیک هم خانم ها نسبت به گذشته سه برابر تعدادشان بیشتر شد. ورزش امروز برای سلامت، نشاط و غرور ملی مردم امر مهمی است.
برچسب ها: روحانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)