کد خبر: ۱۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
پایگاه خبری رای الیوم لندن از همکاری ریاض و تل آویو برای مقابله با توان سایبری ایران و نیز طرح های رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه پرده برداشت.
پایگاه خبری رای الیوم لندن از همکاری ریاض و تل آویو برای مقابله با توان سایبری ایران و نیز طرح های رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه پرده برداشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «زهیر اندراوس» نویسنده این مطلب تصریح کرد: به نظر می رسد دیگر افشای اطلاعات مربوط به هماهنگی های بین ریاض و تل آویو یا سفرهای رسمی محرمانه هرکدام از طرفین چندان غیر منتظره نیست، زیرا روند علنی کردن روابط بین دو طرف اکنون و به تدریج به مرحله اعلان رسمی رسیده است. 

وی افزود: درعین حال باید توجه داشت که دوطرف امیدوار به ارتقای سطح روابط فی مابین در سطوحی بالاتر از این بوده و به افقی وسیع تر چشم دوخته اند.

اندراوس اضافه کرد: هم عربستان و هم اسراییل وجود منافع مشترک و قرار گرفتن در یک سنگر و داشتن سرنوشت مشترک در برابر تهدیدات موجود و در راس همه مقابله با گسترش نفوذ ایران در منطقه را علت و انگیزه این روند عنوان می کنند.

وی افزود: براساس آنچه گفته شد، اظهارات روز گذشته ارییل مرگالیت نماینده حزب عمل و عضو کنیست رژیم صهیونیستی که از همکاری و کمک شرکت های اسراییلی به شرکت عربستانی آرامکو برای مقابله با توان سایبری ایران صحبت کرده بود چندان غیرمنتظره نبود. 

وی گفت: اعلام این خبر هم راستا با پرده برداشتن مسئولان رژیم صهیونیستی از طرح سیاسی جدیدی برای حل بحران فلسطین است که بر اساس آن تاکید شده که نوع نگاه به نزاع فلسطین و اسراییل باید تغییر کند. این موضوع نه از منظر یک معامله ساده، بلکه از چشم اندازی وسیعتر و مبتنی بر یک نگاه منطقه ای در چارچوب منافع اقتصادی و امنیتی مشترک همه کشورهای منطقه باید نگریسته و ارزیابی شود.

این رویکرد مبتنی بر منافع از آن جهت مهم است که خطوط اصلی آن مورد اجماع مسئولان رژیم صهیونیستی بوده و همه آنها به لزوم ایجاد ائتلاف های منطقه ای با عربستان و سایر کشورهای منطقه تاکید دارند. در راس همه نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که بر این رویکر تاکید دارد، ولی مخالفان این رویکرد برخی احزاب داخلی اسراییل هستند که بر رویکرد سیاسی که این هدف در پیش گرفته انتقاد دارند.

این رویکرد جدید مورد نظر اسراییلی ها مسایلی مانند شهرک سازیها و موضوع بیت المقدس و تعیین مرزها و مساله آوارگان نیست، بلکه اقدام مشترک با کشورهای منطقه مورد تاکید است که از جمله این اقدامات می توان به همین نمونه همکاری سایبری علیه ایران در فضای مجازی یا ایجاد بندر مشترک اشاره کرد.

مرگالیت (عضو کنیست که این خبر را اعلام کرده) همچنین بی آنکه نامی از هیچ کشوری ببرد اظهار داشته است که برنامه جدید مورد نظر اسراییل این هفته با تعدادی از کشورهای عربی در میان گذاشته می شود .در واقع این برنامه بر این محور مبتنی است که دشمنِ دشمن من دوست من است !

مرگالین ادامه داده است: از زمان اسحاق رابین جریان چپ با شکست مواجه بوده و علت آن این است که تمام طرحهایی که برای حل بحران ما ارایه می شد بر مبنای امتیازدهی و امتیازگیری از طرف مقابل استوار بوده است لذا برنامه جدید مورد نظر ما اکنون تاکید بر منافع و تهدیدات مشترک پیش روی ما و کشورهای منطقه است و در راس همه اینها هم افزایش قدرت اقتصادی ایران در منطقه می باشد. 

وی می افزاید: این برنامه در دو حوزه امنیتی و اقتصادی تعریف شده است. بر این اساس با ایجاد یک ائتلاف منطقه ای، سوریه به پنج کشور تجزیه می شود که کشورهای کُردها و دروزی ها و اهل تسنن به محور ائتلاف میانه رو خواهند پیوست.محور ایران –حزب الله و راه انداختن سیستم جنگ سایبری هم مورد توجه قرار گرفته است.

در حوزه اقتصادی توجه به رشد اقتصادی منطقه ای نیز مورد توجه و تاکید است که شامل نوسازی و بازسازی غزه، راه اندازی طرح های تکنولوژیک، تجارت و کشاورزی بزرگ در منطقه می شود. 

جالب این که این سخنان و گزارش برنامه مورد نظر این عضو کنیست رژیم صهیونیستی به زبان عربی ارایه و سپس به زبان عبری ترجمه شده است، نویسنده رای الیوم همچنین ابراز شگفتی کرده که چرا مسئولان رژیم صهیونیستی با اعراب به زبان خود آنها سخن نمی گویند!

عضو رژیم صهیونیستی در ادامه تاکید کرد: برنامه مورد نظرم با مشارکت نمایندگانی از جامعه اعراب و چهره های امنیتی نوشته شده و به سمع و نظر مراجع تصمیم گیر در جهان عرب رسیده است و اکنون قصد دارم با جمع آوری امضای شهروندان عرب آن را پیش ببرم.
برچسب ها: ریاض ، ایران ، تل اویو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)