کد خبر: ۱۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون اول رئیس جمهوری:
معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که دولت یازدهم چکیده مدیریت کشور است گفت: هنر آقای روحانی این بود که مدیرانی را جمع کرد که چکیده مدیران کشور بودند و به جای یاد گرفتن، می دانستند که اولویت های کشور کجاست.
اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی 200 تختخوابی نور شهریار افزود: آنچه که قطعا می تواند تمام زمینه ها را پیش ببرد، انسجام و وحدت و حرکت در مسیر سیاست های روشن دولت است.وی ادامه داد: امروز هیچ سرمایه ای در دنیا ارزشمندتر از سرمایه منابع انسانی نیست.جهانگیری همچنین گفت: ما طرفدار بخش خصوصی هستیم و باور داریم که بخش خصوصی باید میداندار فعالیت های اقتصادی کشور باشد.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در ابتدای کار، اولویت های اصلی خود را مشخص کرد، گفت: در بخش سیاست خارجی به صورت طبیعی گفتیم که مساله هسته ای مساله اول ما هست و باید تمرکز دهیم تا آن را به سرانجام برسانیم و موانع را از پیش پای ملت برداریم.
در بخش اقتصادی فکر می کردیم باید تمرکز بر کنترل و کاهش تورم و بازگشت رونق به اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال باشد که بتوانیم مساله بیکاری در جامعه را تا حدی حل کنیم و فشارهایی که تورم بر مردم تحمیل کرده بود و عدم ثبات در اقتصاد و تغییر لحظه ای قیمت ها آینده برای فعالان اقتصادی را مبهم کرده بود حل کنیم تا فعال اقتصادی بتواند در یک فضای روشنی گام بردارد.
جهانگیری افزود: در مسایل اجتماعی هم تصورمان بر این بود که حادترین مساله پیش روی مردم مساله درمان است و باید بر بخش درمان کشور به صورت ویژه تمرکز کنیم.وی ادامه داد: ما اولویت های کشور را خوب تشخیص دادیم. یکی از دلایلی که گاهی اوقات می گویم دولت یازدهم چکیده مدیریت کشور است ، این است که جمهوری اسلامی در طول عمر 37 ساله اش یک مجموعه دستاوردهایی در بخش های مختلف کشور دارد ، یک مجموعه ای امکانات و سرمایه ها توسط جمهوری اسلامی ایجاد شده و نمی شود گفت هیچ سرمایه مدیریتی برای این کشور ایجاد نشده است.
جهانگیری گفت: ظلم می کنند کسانی که سرمایه های جمهوری اسلامی را که یکی از آنها سرمایه های مدیریتی است به هر بهانه ای می خواهند نابود کنند. امروز هیچ سرمایه ای در دنیا ارزشمندتر از سرمایه منابع انسانی نیست.
وی ادامه داد: هنر آقای دکتر روحانی این بود که مدیرانی را جمع کرد که چکیده مدیریت سرمایه جمهوری اسلامی بودند. به جای این که وقت صرف کنند، کار یاد بگیرند، از روزی که پشت میزشان نشستند فهمیدند که اولویت های کشور کجاست و روی چه مسایلی باید تمرکز دهند که بشود مشکلات کشور را حل کرد.
جهانگیری گفت: امروز در بخش سیاست خارجی حمایت خوبی حاکم است و ما در تعامل هستیم. این به معنای آن نیست که ما مشکلی نداریم و دیگران با ما مشکلی ندارند و ما با دنیا وارد مسایل ویژه ای شده ایم. آنها مواضع ما را می دانند و ما مواضع آنها را می دانیم. ما آنها را و آنها ما را می شناسند و یک فضای آرامی در فضای بین المللی که پیش نیاز هر کار توسعه ای در کشور است ایجاد شده است.
وی افزود: در بخش اقتصادی، یک ثبات و آرامشی در اقتصاد کشور حاکم است و فعالان اقتصادی می توانند آینده اقتصادی کشور را پیش بینی کنند. می توانند در یک فضای روشن تصمیم بگیرند و کار اقتصادی انجام دهند.
معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشت: شرایطی به وجود آمده که می شود امیدوار بود و گام های مهمتری در توسعه اقتصاد کشور برداشت. چالش های جدی در اقتصاد ما است. وقتی می گوییم دستاوردی داشتیم، این به معنای آن نیست که بیکاری حذف شده است. ما امروز می دانیم که خانواده های ایرانی از موضوعی رنج می برند و آن هم جوانان تحصیل کرده ای است که در خانه بیکار هستند.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: بیکاری را نمی شود با یک معجزه حل کرد. باید تولید و سرمایه گذاری را افزایش داد و کاری کرد که منابع داخلی و خارجی به صحنه تولید و سرمایه گذاری بیاید که نتیجه آن ایجاد اشتغال در کشور باشد. بخش خصوصی احساس کند که می تواند بیاید و سرمایه گذاری کند.
وی افزود: در بخش سلامت توفیقات خیلی زیاد است. این معنایش آن نیست که در این بخش مشکلی نداریم. اراده جدی دولت و رئیس جمهوری این است که این راه درست انتخاب شده برای پیشرفت کشور در همه زمینه ها باید استمرار داشته باشد. کمترین تردیدی در ادامه این راه ، برگشت به مشکلات سابق است. 
جهانگیری گفت: هم در فضای بین المللی و هم در مسایل اقتصادی این راه صحیح که منجر به ایجاد ثبات و آرامش شد باید استمرار پیدا کند. هم طرح سلامت باید استمرار یابد هم مشابه این طرح، طرحهای دیگری برای حل مشکلات کشور مشخص و پیش بینی شود. 
وی ادامه داد: آنچه که قطعا می تواند در تمام زمینه ها ما را پیش ببرد انسجام، وحدت و حرکت در چارچوب سیاست های روشن است. بحمدالله این کشور رهبری قدرتمند و با اقتداری دارد و در تمام زمینه ها مواظبت می کنند. هر جایی ذره ای احساس کنند از مسیر اصلی کجی به وجود آید تذکر می دهند و با تذکر ، مسیر دوباره برگشت پیدا می کند.
جهانگیری اضافه کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده است. سیاست هایی است که پیش نیاز و پیکر بندی اصلی این است که مردم و دولت باید در توسعه اقتصاد و پیشرفت کشور مشارکت کنند.
وی ادامه داد: اشتباه است فکر کنیم که سیاست های اقتصاد مقاومتی مال دولت است. دولت باید سیاستگذاری کند و عده ای باید بنشینند و عده ای هم مورد بازخواست قرار دهند. هر کسی باید خودش را مورد بازخواست قرار دهد که من چه کار کرده ام برای پیشرفت کشور. مگر من مسئولیت نداشتم. من چقدر توانستم مردم را به حرکت وادار کنم که در زمینه های اقتصادی بیایند کار کنند.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: ما باید کاری کنیم که مردم همه بیایند در صحنه اقتصاد فعال شوند. با کسی تعارف نداریم. ما طرفدار بخش خصوصی هستیم. باور به این داریم که بخش خصوصی باید در کشور میدان دار اقتصاد و فعالیت های کشور باشد. بخش خصوصی به هر میزان که می خواهد می تواند سرمایه گذاری کند.
وی گفت: در سیاست نظام، سیاست رهبری و قانون اساسی، بخش خصوصی در تمام زمینه ها حضور دارد. مهم این است که ما به عنوان طرف دولت این بستر را باید فراهم کنیم.
جهانگیری بر ضرورت شناسایی موانع پیش روی سرمایه گذاری بخش خصوصی در عرصه بهداشت و درمان تاکید کرد و گفت: براساس گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با کمبود تعداد زیادی تخت بیمارستانی در کشور مواجه هستیم که حل این مشکل تنها از طریق بودجه دولت امکانپذیر نیست و باید بخش خصوصی به میدان بیاید.
برچسب ها: جهانگیری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

برگزیدگان نخستین رویداد داستان مصور دفاع مقدس معرفی و تجلیل شدند

زمان پخش فصل سوم سریال «سرزمین مادری» مشخص شد

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در مناطق مختلف کرمان

پانسمان‌های سوختگی بیمه نیست، اغلب بیماران قادر به تهیه آن نیستند / گلایه از غیراستاندارد بودن تخت‌های سوختگی کشور

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

امکان ثبت نام سرویس مدرسه از اول خرداد

مسئولان ذغالسنگ استان به دستگاه قضایی احضار شدند

اظهارات «تاج» درخصوص جزئیات جدید پرونده فساد در فوتبال

تاکید فرماندار بر رفع نقاط حادثه‌خیز کرمان: حفظ جان شهروندان مهمترین وظیفه است

ریزش زغال سنگ جان کارگر معدن کوهبنان را گرفت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)