کد خبر: ۱۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در مراسم روز خبرنگار:
استاندار کرمان گفت: البته معتقدیم این ارتباط باید دو طرفه باشد به طوری که مسوولان باید و علاقمند هستند که پاسخگوی مطالبات خبرنگاران باشند و از سوی دیگر اخلاق خبرنگاری، تعهد، مسوولیت و ترویج این فرهنگ و حرمت قلم باید توسط خود رسانه ها نیز نگه داشته شود.
استاندار کرمان گفت:  البته معتقدیم این ارتباط باید دو طرفه باشد به طوری که مسوولان باید و علاقمند هستند که پاسخگوی مطالبات خبرنگاران باشند و از سوی دیگر اخلاق خبرنگاری، تعهد، مسوولیت و ترویج این فرهنگ و حرمت قلم باید توسط خود رسانه ها نیز نگه داشته شود.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، «علیرضا رزم حسینی» عصر امروز 17 مردادماه در همایش «چشم بیدار» مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در کرمان اظهار کرد: ما همواره به دنبال آن بودیم که در استان کرمان با خبرنگاران تعامل داشته باشیم و فکر نمی‌کنم غیر از شورای تامین جلسه ای بوده باشد که خبرنگاران در آن حضور نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ما دولت شیشه ای در استان مطرح کردیم و باور ما است که مردم باید از همه آنچه که در کشور می گذرد مطلع باشند، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس این موضوع را تجربه کردیم و نشان دادیم که هر جا ارتباط با مردم نزدیک تر باشد، موفقتر عمل کرده ایم.

رزم حسینی ادامه داد: البته معتقدیم این ارتباط باید دو طرفه باشد به طوری که مسوولان باید و علاقمند هستند که پاسخگوی مطالبات خبرنگاران باشند و از سوی دیگر اخلاق خبرنگاری، تعهد، مسوولیت و ترویج این فرهنگ و حرمت قلم باید توسط خود رسانه ها نیز نگه داشته شود.

استاندار کرمان خطاب به رسانه های استان گفت: هر قدر به سمت شفافیت، صراحت و صحت خبر پیش برویم اعتماد عمومی افزایش یافته و همین امر سبب خواهد شد که آن رسانه نیز مرجع خبر مردم شود.

وی با بیان اینکه در استان کرمان سعی شده براساس شرایط، ارتباط با رسانه‌ها برقرار شده و از همه رسانه های استان تشکر می کنم که همراه توسعه استان بوده و وحدت استان را برای پیشرفت حفظ کردند، تصریح کرد: خبرنگاری کار عاشقانه،مجاهدتی و سختی است به طوری که در سفرهای استانداری به شهرستان‌ها و سرما و گرما همکاران رسانه ای ما را همراهی می کنند.

رزم حسینی با بیان اینکه در اقتصادی مقاومتی نیازمند همراهی و مشارکت رسانه هستیم، بیان کرد: اگر استان کرمان به عنوان الگوی کشوری در حوزه اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است، نیازمند گفتمان سازی آن توسط رسانه‌ها هستیم به طوری که معتقدیم باید رسانه ها در اعملی شدن اقتصاد مقاومتی به صحنه بیایند.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید رسانه ها به تبلیغ کارآفرین ها بپردازند و بگویند کسانی که برای شغل جوانان کار می کنند ،الگوی جامعه بوده و باید معرفی شوند، تصریح کرد: رسانه ها باید به واقعیت های جامعه بپردازند و از تبلیغ افراد و اشخاص پرهیز کنند.

رزم حسینی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اجرایی تر نمی‌شود به جز با مشارکت رسانه ها و نقش تعیین کننده آنها، بیان کرد: مدیران موظف به پاسخگویی و اطلاع رسانی کارهای زیر مجموعه خود هستند و اگر مدیری پاسخگو نباشد اسم آنها را اعلام خواهیم کرد.

استاندار کرمان گفت: در استان علاقمندیم میثاق نامه ای با همه رسانه های استان ببندیم تا در این راستا ما موظف به شفاف سازی و رسانه‌ها نیز به رعایت اخلاق و اخوت شوند که این تفاهمنامه می تواند به صورت پایلوت و برای اولین بار در استان کرمان اجرایی شود.

وی در ادامه خطاب به خبرنگاران و رسانه های استان کرمان افزود: به روستاها بروید و کاری که انجام می‌شود را اطلاع رسانی کنید و باید کار اجدادمان در روستاها زنده و به جوانان معرفی شود.

رزم حسینی تصریح کرد: نزدیک به ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبارات خوداشتغالی در استان توزیع شده و ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز باقی مانده است که از جوانان می خواهیم تا از این فرصت طلایی برای ایجاد اشتغال استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به حضور ۱۰ موسسه بزرگ اقتصادی در طرح اقتصاد مقاومتی در استان اظهار کرد: به دنبال اقتصاد مردمی واقعی در استان کرمان هستیم که این امر نیز از شهرستات قلعه گنج به کل استان در حال تسری است.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید توسط رسانه کارها رصد و کارهای خوب تبلیغ شود نه اشخاص، افزود: کارهای اشتباه قبل از تیتر شدن باید سوال شود. گاهی این تیتر زدن ها اعتماد مردم را کم می کند ضمن آنکه اگر مسوولان رفتار مردمی نداشته و راستگو نباشند اعتماد مردم نیز روز به روز کمتر و کمتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که با همکاری مردم و رسانه‌ها، الگوی سیاسی خوبی را از استان کرمان به کشور معرفی کرده و در اجرای اقتصاد مقاومتی در اقدام و عمل با تدبیر و درایت عمل کنیم، گفت: می خواهیم مردم کرمان مطالبه گری بیشتری داشته باشند اما نباید این مطالبه گری تبدیل به اختلاف و قومیت گرایی و مطلب ناحق شود.

رزم حسینی در ادامه با اشاره به گفته وزیر نیرو مبنی بر اینکه در کشور با کمبود آب روبرو نیستیم و تنها مشکل مدیریت آب را داریم، افزود: چاه های غیرمجاز استان نزدیک به ۱۳ هزار حلقه چاه است که نشان می دهد آب در استان کرمان وجود داشته اما متاسفانه مدیریت نکرده و حال می گوییم مشکل آب داریم.‌

رزم حسینی با بیان اینکه در این دولت کارگروه ملی جازموریان را تشکیل داده و به دنبال آن هستیم که بحران تالاب جازموریان را همانند دریاچه ارومیه به توجه مردم و مسئولین برسانیم، تصریح کرد: هم اکنون برنامه مطالعه احیای تالب جازموریان توسط جهاد دانشگاهی استان و با همکاری محیط زیست در حال انجام است.

استاندار کرمان با بیان اینکه باید اطلاع رسانی فراگیر در استان صورت بگیرد و همه در اقتصاد مقاومتی مشارمت کنند، اظهار کرد: فرصتی برای کشور به وجود آمده و اقتصاد مقاومتی در استان اگر طوری که دنبال می کنیم و مورد تایید ستاد کشور است، محقق شود، امیدواریم هستیم اقتصاد استان را بهبود و شکوفا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد وابسته به نفت، اقتصاد نیست و ما با ظرفیت های داخلی کار می کنیم که امکان پذیر است و امیدواریم استانی آباد و خوب بسازیم برای مردم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

واکسیناسیون دام‌های استان کرمان علیه طاعون نشخوارکنندگان

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)