کد خبر: ۱۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمان :
مدیر کل امور اقتصادی استانداری کرمان در خصوص نتایج حاصل از پیگیری راه اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال، گفت: پس از ابلاغ آیین نامه اجرایی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، در استان تعداد 181 جلسه کارگروه با 1431 مصوبه تشکیل گردیده که 40 درصد آنها اجرایی شده است.
 
 مدیر کل امور اقتصادی استانداری کرمان  در خصوص  نتایج حاصل از پیگیری راه اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال، گفت: پس از ابلاغ آیین نامه اجرایی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، در استان تعداد 181 جلسه کارگروه با 1431 مصوبه تشکیل گردیده که 40 درصد آنها اجرایی شده است.

" رضا سنجری"در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، با بیان اینکه، رتبه اول کشور در برگزاری جلسات به استان کرمان تعلق دارد، اظهار کرد: طی ماه گذشته تعداد 550 طرح با تسهیلات مورد نیاز 760 میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شده ضمن آنکه همچنان بررسی طرح ها در بانک های عامل ادامه دارد و بزودی امکان عقد قرارداد تسهیلات برای متقاضیانی که در بانک تکمیل پرونده نموده اند، فراهم می شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری کرمان در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط ایجاد شده در پسابرجام در کشور، تغییرات صادرات و واردات در ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته چگونه بوده است؟افزود: در چهارماهه اول سال 95 با افزایش ارزش صادرات استان به میزان 87 درصد ( از 168 میلیون دلار به 316 میلیون دلار )و افزایش ارزش صادرات در دولت تدبیر و امید نسبت به دوره قبل 41 درصد ( از 2384 میلیون دلار به 3371 میلیون دلار ) روبرو بوده ایم.

وی ادامه داد: همچنین افزایش ارزش واردات کالاهای سرمایه ای و ماشین آلات خط تولید به میزان 9 درصد ( از 237 میلیون دلار به 261 میلیون دلار ) و افزایش ارزش واردات در دولت تدبیر و امید نسبت به دوره قبل 109 درصد (از 1011 میلیون دلار به 2109 میلیون دلار ) رسیده است.

 مثلث توسعه اقتصادی استان نتیجه ای هم داشت؟

سنجری با اشاره به نتاتیج حاصل از طرح مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان، تصریح کرد: انعقاد موافقت نامه های سرمایه گذاری با بخش های خصوصی و غیر دولتی در استان به مبلغ 75 هزار میلیارد تومان یکی از دستاوردهای طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان بوده به گونه ای که تا کنون حدود سیزده هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است(17 درصد تحقق یافته است).

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری کرمان اضافه کرد: در این مدت 505 طرح اقتصادی با مشارکت بخش خصوصی و غیر دولتی به میزان سرمایه گذاری حدود 8 هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و زمینه اشتغال مستقیم 14 هزار  نفر در آنها فراهم شده است. 

وی با اشاره به احیای فرش دست باف استان کرمان، یادآور شد: تعداد بافندگان شناسایی شده در دولت یازدهم 21 درصد بیشتر از دولت قبل می باشد به طوری که هم اکنون بیش از 50 هزار نفر در این راستا مشغول به فعالیت می باشند. 

این مقام مسئول با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای احیای فرش کرمان نیز به ایسنا گفت: انعقاد تفاهم نامه با ستاد عتبات عالیات برای مفروش نمودن صحن حضرت زهرا(ع)، مرمت و بازسازی شرکت فرش، پیگیری بیمه بافندگان فرش و راه اندازی کارگاه های بافت فرش از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در این بخش بوده است.

سنجری در ادامه در خصوص خود اشتغالی و مشاغل خانگی، افزود: در سال گذشته با جذب اعتبار 167 میلیارد تومانی زمینه اشتغال 14 هزار و 650 نفر فراهم گردیده است.

وی در پاسخ به این سوال، با توجه به جاذبه های گردشگری استان و آثار ثبت شده جهانی، آیا در سفر گردشگران خارجی به استان در سال های اخیر تغییری حاصل شده است؟ عنوان کرد: تعداد گردشگران خارجی استان کرمان در دولت تدبیر و امید، 30 درصد رشد یافته و از 7 هزار نفر گردشگر خارجی در سال 92 به 16 هزار نفر در سال 93 و در سال 94 به 21 هزار نفر رسید ضمن آنکه در چهار ماهه اول سال 95 حدود 16 هزار نفر گردشگر خارجی به استان سفر کرده که پیش بینی می شود تا پایان سال به 30 هزار نفر برسد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

پربازدید ها

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

از برنامه‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان، گذر از منابع بانکی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها است

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)