کد خبر: ۱۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس کل دادگستری استان کرمان:
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تمام تلاش دشمنان بر این است که نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند و در این رابطه به بخش قضائی توجه ویژه ای دارند.
به گزارش ایرنا یدالله موحد روز دوشنبه در آئین افتتاحیه دومین دوره آموزشی کارآموزی قضائی در استان کرمان افزود: دشمنان تلاش دارند از راه های مختلف به اقدامات دستگاه قضایی نقص وارد کنند و آن را زیر سئوال ببرند.
وی ادامه داد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی، انقلاب و ملت، تمام تلاششان را به کار می برند که وانمود کنند و به جهانیان بقبولانند که این نظام و انقلاب کارآمدی لازم را برای اعمال حاکمیت ندارد.
وی خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن در داخل و خارج کشور، عده ای این فکر و اندیشه را القاء می کردند و می کنند که نظام دینی ادعایی غیرقابل اجراست و با شرایط و روابط پیچیده امروز جهان تناسب ندارد.
موحد یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی مشخص شد که آموزه های اسلامی در حوزه های مختلف قدرت سازماندهی بسیار قوی دارد.
وی گفت: هم اکنون در معادلات منطقه ای و جهانی نیز این موضوع به اثبات رسیده است زیرا کشور ما از کشورهای مهم منطقه است و در معادلات جهانی نقشی تاثیرگذاری را بر عهده دارد.
وی تصریح کرد: دشمنان می دانند مهمترین وجه ارزشی نظام اسلامی موضوع قضا و اجرای عدالت اسلامی است.
موحد با تاکید بر اینکه بشریت همواره تشنه عدالت و امنیت است گفت: به همین دلیل دشمنان تلاش می کنند که به این دو مولفه در نظام اسلامی خدشه وارد کنند.
وی ادامه داد: دشمنان برای زیر سئوال بردن عدالت نظام به دستگاه قضایی حمله می کنند و از این رو مسئولیت دستگاه قضائی بسیار سنگین است.
وی عنوان کرد: دستگاه قضایی در رابطه با کارآمدی نظام قضایی کشور، مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد و کوچکترین قصور و بی تفاوتی ما به اسلام و نظام جمهوری اسلامی لطمه وارد می کند و همه به حساب ناکارآمدی نظام قضایی اسلام و جمهوری اسلامی گذارده می شود.
این مقام قضائی گفت: دستگاه قضائی در زمان حساس و مهم کنونی در کنار اجرای عدالت و فصل خصومت، اثبات کارآمدی نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران را بردوش می کشد.
وی بیان کرد: باید تمام تلاش، کوشش، ظرفیت ها و استعدادهای خود را به کار گیریم تا این باور در داخل و بیرون کشور ایجاد شود که نظام جمهوری اسلامی این توانمندی را دارد تا عدالت مطلوب را در جامعه محقق کند.
وی تاکید کرد: تحقق عدالت مطلوب و اسلامی جهت گیری اصلی نظام قضایی است.
وی افزود: کوتاهی، سستی، سهل انگاری، بی توجهی و بی تفاوتی از هیچکس پذیرفته نیست زیرا بلندگوهای استکباری اشتباه افراد را به پای دستگاه قضایی کشور و استان کرمان می نویسند.
وی بیان کرد: یکی از مقاصد اصلی حکومت دینی و اسلامی احقاق حق و ابطال باطل است و هدف از خلقت و بعثت انبیاء نیز اجرای عدالت به ویژه عدالت قضایی بوده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از شئونات اساسی حاکمیت دینی اجرای عدالت است گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه خون شهدا، رهبری های امام راحل (ره)، همت بلند ملت ایران، هدایت های حکیمانه آیت الله خامنه ای محقق شده تا عدالت قضائی را در جامعه محقق سازد.
وی به کارآموزان دستگاه قضائی تاکید کرد: شما در مسیری قدم گذاشته اید که مسئولیتی فوق العاده حساس و مهم دارد و باید از خون شهدا پاسداری کنید.
وی ادامه داد: ارتقاء دانش قضائی، فراگرفتن تکنیک و مهارت های عملی قضاوت و آشنایی با شیوه مطالعه، رسیدگی و مختومه کردن پرونده ها از جمله مواردی است که کارآموزان قضائی باید با آنها آشنا شوند.
وی بر متخلق شدن کارآموزان قضائی به اخلاق حسنه و حرفه ای قضاوت تاکید و بیان کرد: این افراد باید اخلاق حرفه ای امر قضا را با ممارست، خودسازی و تقوای الهی در خود ارتقا دهند تا در برابر هواهای نفسانی، تهدیدات و تطمیع ها بتوانند مقاومت کنند.
وی همچنین یادآور شد: یکی از معضلات جدی استان کرمان کمبود کادر قضایی است که با توسعه تشکیلات قضایی و افزایش روز افزون حجم مراجعات این مشکل افزایش می یابد و نیازهای قضایی مردم به طور چشمگیر در حال افزایش است.
وی عنوان کرد: بخش قابل توجهی از قضات و همکاران قضایی در استان کرمان غیربومی هستند که پس از چند سال در مناطق مختلف متقاضی بازگشت به شهر خود می شوند.
وی ادامه داد: این موارد به قوه قضائیه منعکس و از این رو راهکار اصلی بومی گزینی قضات مطرح و با موافقت قوه قضائیه با برگزاری دوره کارآموزی قضائی در استان کرمان و جلب قضات بومی موافقت شد.
وی یادآور شد: بیش از هزار و 300 نفر برای آزمون سراسری اختبار ثبت نام کردند و آزمون های دشواری برگزار شد تا در نهایت افرادی انتخاب شده اند و امروز جمعی در استان فارس و سایر استان ها و جمعی در استان کرمان مشغول به کارآموزی می شوند.
وی عنوان کرد: به زودی دور سوم کارآموزی قضائی نیز در استان کرمان برگزار می شود تا مشکلات نیروی انسانی در استان کرمان مرتفع شود.
وی گفت: 120 نفر نیز در آزمون کتبی اختبار فروردین سال جاری پذیرفته شدند که پس از طی مراحل گزینش، دوره سوم کارآموزی قضائی با حضور این افراد برگزار می شود.
رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: انتخاب 100 نفر در راستای جذب قضات بومی در دستور کار قرار گرفته بود که تاکنون 43 نفر در این راستا انتخاب شده اند و مابقی از سایر آزمون ها انتخاب خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: اگر در برگزاری این دوره کارآموزی قضائی موفق عمل کنیم و این دوره کارآموزی از دوره های موفق کشور باشد می توانیم این دوره ها را تداوم بخشیم.
وی تاکید کرد: کرمان ظرفیت لازم برای انتخاب شدن به عنوان یکی از پایگاه های موفق برگزاری دوره های کارآموزی قضائی را دارد و باید به شیوه مناسبی این توانمندی را در سطح کشور به نمایش بگذارد.
موحد گفت: باید تمام توانمندی و ظرفیت خود را به کار گیریم تا کارآموزان برتری را در حوزه قضایی آموزش دهیم زیرا اگر کوتاهی شود، این موقعیت را از دست خواهیم داد.
معاون فرهنگی دادگستری کل استان کرمان گفت: حدود 2 سال برای تصویب دوره کارآموزی در استان کرمان تلاش شد.
محمد باقر اسلامی افزود: دستگاه قضائی استان کرمان در زمینه تصویب دوره کارآموزی تمام توان خود را به کار گرفته است.
وی اظهارکرد: از امروز کار دو سویه ای بین کارآموزان و مربیان آموزشی آغاز می شود و قضات باید به این مساله به صورت جدی توجه داشته و در ارائه آموزش های مربوطه به کارآموزان نهایت دقت نظر را داشته باشند.
نخستین دوره آموزشی کارآموزی قضائی استان کرمان در سال 88 برگزار شده است.
برچسب ها: موحد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)