کد خبر: ۱۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد
مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان با بیان این مطلب که حضور گردشگران در مقایسه با دولت قبلی در استان، تقریبا سه برابر شده است، گفت: این امر به دلیل ارتباطی که از طریق برجام صورت گرفته ، می باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان با بیان این مطلب که حضور گردشگران در مقایسه با دولت قبلی در استان، تقریبا سه برابر شده است، گفت: این امر به دلیل ارتباطی که از طریق برجام صورت گرفته ، می باشد.

 "محمود وفایی" افزود: معمولا از تمام ملیت ها در استان کرمان گردشگر داشته ایم، حتی گردشگر آمریکایی نیز در بین گردشگران بوده است، اما گردشگران اتحادیه اروپا، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، آلمانی، سویس، ایسلند، آمریکا، چین و ... عمده ملیت هایی هستند که در استان کرمان حضور بیشتری داشته اند.


30هزار گردشگر خارجی کرمان را می گردند

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اضافه کرد: در سال 91، 8 هزار نفر گردشگر به استان کرمان سفر کرده بودند که این حضور در سال 93 به 12 هزار نفر و در سال 94 به حدود 16 هزار و پیش بینی می شود که کرمان میزبان 30 هزار گردشگر در سال جاری باشد.

وی با اشاره به سرمایه گذار گروه هتل های «اینترکنتینانتال» ترکیه در ایران اذعان کرد: یکی از گزینه های سرمایه گذار در بحث هتلینگ استان کرمان، شرکت‌های ترکیه ای است که در این راستا مذاکراتی نیز با سازمان مرکزی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور انجام شده، اما این مذاکرات هنوز به مرحله تفاهنامه و انعقاد قرارداد نرسیده است و هیچگونه مذاکراتی در این خصوص با استان کرمان صورت نگرفته است.

وفایی در خصوص وضعیت هتل ها واقامت گاه های گردشگری و رشد 30 درصدی آنها، به ایسنا گفت: در استان کرمان فقط یک هتل 5 ستاره وجود دارد که ساخت یک هتل 5 ستاره دیگر را نیز در دست اقدام داریم، ضمن آنکه 2 هتل 4 ستاره در دست اقدام و یک مهمانسرای 4 ستاره نیز در کرمان مشغول به فعالیت است که نشان می دهد در این حوزه نیازمند کار و توجه ویژه هستیم.

وی در خصوص طرح توسعه اقامت گاه های بوم گردی در استان، عنوان کرد: حدود 75 واحد بوم گردی روستایی در روستاهای هدف گردشگری استان ایجاد گردیده است و این مهمانخانه های روستایی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و اخذ مجوز از این سازمان، با رعایت استانداردهای پذیرایی اقامتی احداث گردیده اند و در این مکان ها گردشگران داخلی و خارجی اقامت می نمایند ضمن آنکه این اقامتگاه های روستایی نیز به عنوان محل عرضه صنایع دستی فعال شده اند. 

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اقدامات این سازمان در یک سال اخیر، تصریح کرد: ثبت كوير لوت به عنوان اولين اثر طبيعي كشور در فهرست جهاني ( بزرگترين عرصه جهاني كشور)، اجراي موفق طرح توسعه اقامت گاههاي بوم گردي در استان با كسب رتبه اول كشوري با ظرفيت پذيرش حدود 2 هزار نفر و ايجاد اشتغال مستقيم بيش از 200 نفر و غير مستقيم بيش از 380 نفر از جمله اقدامات در این بخش بوده است.

وی اضافه کرد: افزايش تعداد تاسيسات گردشگري به 400 واحد و رشد 30 درصدي مجتمعات گردشگري در استان طي سال گذشته و همچنین افزايش تعداد اشتغال صنعت گردشگري از تعداد 2 هزار و 300 نفر به 2 هزار و 800 نفر( رشد بالاي 25 درصد) از مهمترین اقدامات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان در حوزه گردشگری می باشد.

وی با اشاره به ثبت ملی گليم شيريكي پيچ و پته، اعلام کرد: استان کرمان در سال گذشته رتبه اول در حوزه بازرگاني (صادرات- فروش) صنايع دستي در كشور و رتبه سوم در مجموع پس از استانهاي شيراز و اصفهان کسب نموده است.

راه اندازي 47 كارگاه مرمت ابنيه تاريخي

وفایی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه میراث فرهنگی استان، اذعان کرد: كسب رتبه اول كشوري، ثبت آثار در فهرست جهاني با داشتن بالاترين آمار شامل باغ شاهزاده ماهان، ارگ بم و منظر فرهنگي آن، روستاي ميمند، قنات هاي گوهرريز جوپار و اكبر آباد و قاسم آباد بم، همچنین استفاده ازظرفيت بخش خصوصي و مالكان املاك و خانه هاي تاريخي از طريق راه اندازي كارگاه هاي مرمت مشاركتي در سطح استان به تعداد 31 كارگاه از جمله اقدامات در این حوزه می باشد.

وی با اشاره به راه اندازي تعداد 47 كارگاه مرمت ابنيه تاريخي از محل اعتبارات استاني و ملي، تصریح کرد: راه اندازي تعداد7 پروژه مهم و بزرگ مرمتي شامل باغ فتح آباد، بازار كرمان، خانه حاج آقا علي رفسنجان، باغ بيرم آباد، كاروانسراي شفيع آباد شهداد، كنسولگري انگليس و حمام باغ لله از جمله اقداماتی که برای زنده نگهداشتن هویت فرهنگی استان صورت گرفته است.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، راه اندازي پايگاه بافت تاريخي شهر كرمان و طراحي الگوي بافت تاريخي از دیگر اقدامات این حوزه دانست و به ایسنا گفت: پيگيري جهت واگذاري املاك و خانه هاي تاريخي به بخش خصوصي (تعداد 8 مورد)، آماده سازي پرونده هاي ثبت نامنقول به تعداد 50 اثر، ضمن ثبت ناملموس و معنوي آثار به تعداد 7 اثر شامل شيريني هاي 5 گانه، فالوده و پسته از دیگر اقدامات می باشد.

وی با اشاره به شناسايي و ثبت آثار منقول به تعداد 6 هزار اثر، بیان کرد: پروژه اصلاح حرايم بناهاي تاريخي 31 پروژه، بررسي و شناسايي محوطه هاي باستاني به تعداد 30 پروژه، كاوش و باستان شناسي محوطه هاي تاريخي به تعداد 2 پروژه و بازسازي و اجراي محور تيگران از باغ شاهزاده تا خيابان اصلي شهر از مهمترین اقدامات حفاظت و احیای میراث فرهنگی استان کرمان می باشد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

تیراندازی منجر به جرح در نزاع خانوادگی در کهنوج

حضور زهرا نعمتی در پارالمپیک پاریس هنوز قطعی نیست

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

امتحانات نهایی توسط آموزش و پرورش برگزار نمی‌شود

مدیرکل بهزیستی کرمان: برخی از مسئولین اعتقادی به پیشگیری از معلولیت‌ها ندارند

پربازدید ها

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

از برنامه‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان، گذر از منابع بانکی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها است

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

بیش از ۷۰۰۰ انشعاب آب سال گذشته در روستاهای کرمان نصب شد

قیمت جدید شکر در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)