کد خبر: ۱۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون رییس جمهور:
معاون رییس جمهور گفت: در سال گذشته میلادی از حدود یک میلیارد و 200 میلیون گردشگری که بین کشورهای مختلف جابه جا شدند، درآمدی معادل یک هزار و 476 میلیارد دلار ارز نصیب کشورهای مختلف شده است که سهم ایران از جهت تعداد و درآمد نیم درصد بوده است و با توجه به اهداف سند چشم انداز 20 ساله داریم، باید سهم کشورمان حدود دو درصد از این اعداد بشود.
به گزارش ایسنا، "مسعود سلطانی فر" صبح امروز 6 شهریورماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: با تلاش نیروهای امنیتی و نظامی امروز جمهوری اسلامی امن ترین کشور منطقه است که امنیت مهم ترین زیرساخت توسعه و برنامه ریزی می باشد.

وی افزود: آیت الله جعفری محوز وحدت، هماهنگی و توسعه استان کرمان هستند و امیدواریم همواره با راهنمایی ها و درایتشان از امور پشتیبانی و حمایت کنند.

سلطانی فر با تشکر از تلاش های استاندار کرمان تصریح کرد: تلاش های آقای رزم حسینی موجب به وجود آمدن شرایط خوبی در اشتغال و اقتصاد استان کرمان شده است و امیدواریم وحدت و همگرایی بین ائمه جمعه، مسوولان اجرایی استان و نمایندگان به همین شکل پایدار و باثبات باقی بماند.

رییس سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه کرمان امروز به عنوان یک استان امن و کانون سرمایه گذاری های مختلف در آمده و اخیرا نیز موفقیت استان را در ثبت سه اثر طبیعی و میراثی در یونسکو داشته ایم، اظهار کرد: یکی از مهم ترین تاثیرات مثبت این اقدام و تلقی شدن یک مجموعه به عنوان میراث جهانی این است که اسم و مشخصات آن مکان در هزاران سایت گردشگری دنیا درج می شود و بسیاری از گردشگران دنیا زمانی که می خواهند وارد کشوری بشوند، اول بازدید از این امکان و بناهای میراث جهانی را انتخاب می کنند.

وی با بیان اینکه استان کرمان با داشتن پنج اثر ثبت جهانی، رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده و امیدواریم در آینده هم شاهد ثبت جهانی دیگر آثار ارزشمند استان کرمان باشیم، تصریح کرد: رییس جمهور بر حضور بخش خصوصی به ویژه در حوزه گردشگری تاکید دارند و اتفاقات افتاده در حوزه های گوناگون آنچه که توسط این بخش انجام شده، با عملکرد دولت فاصله داشته و اعتبارات دولت محدوده بوده و در برنامه های توسعه نتوانسته ایم به اهداف کمی و کیفی برسیم.

سلطانی فر بیان کرد: از زمانی که مبانی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شد، دولت یک اقداماتی داشت و سازماندهی انجام داد اما رهبری یک سال قبل اعلام کردند که دولت یک خیز جدید و تمرکز ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی به خرج بدهد و بعد از آن ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با ریاست معاون اول رییس جمهور تشکیل شد تا کار به جد دنبال شود.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه خمیرمایه و شاه بیت مبانی اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت های اقتصادی کشور برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی و سرعت دادن به رشد و توسعه سریع کشور است، اظهار کرد: نظارت، دقت و کنترل مقام معظم رهبری بر اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی یک فرصت است و همه دولت از شرایط به وجود آمده و اختیارات ویژه اعطا شده در این زمینه از سوی معظم له باید نهایت استفاده را کرده و مسائل را به صورت ستاد فرماندهی دنبال کنند.

سلطانی فر تصریح کرد: تاکنون در چهارچوب مبانی اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف حدود 120 پروژه را تعریف کرده ایم.

وی در ادامه بیان کرد: کشور ما ظرفیت های بسیار بزرگی دارد و با وجود ذخایری مانند گاز، نفت و ... باید شرایط بهتری در بهره برداری از این مجموعه داشته باشیم و تلاش های خوبی صورت گرفته به طوری که هم اکنون دیگر واردکننده گازوئیل نیستیم.

معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید بحث گازرسانی روستاها به جد دنبال می شود، اظهار کرد: افزاش قابل توجهی در تولید گندم و محصولات استراتژیک داشته ایم و امروز ذخیره ای در حدود مصرف دو سال کشور را در انبارها داریم.

وی افزود: در طرح تحول سلامت موفق شدیم رضایت مندی مردم را در سطح کشور فراهم کنیم و پرداختی مردم کمتر از 10 درصد است.

سلطانی فر در ادامه تصریح کرد: روحیه ای که در بخش میراث فرهنگی و گردگشری کشور وجود دارد، همه این اهتمام را دارند که موجب رونق این بخش و استفاده از ظرفیت های آن شوند، قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: در سال گذشته میلادی از حدود یک میلیارد و 200 میلیون گردشگری که بین کشورهای مختلف جابه جا شدند، درآمدی معادل یک هزار و 476 میلیارد دلار ارز نصیب کشورهای مختلف شده است که سهم ایران از جهت تعداد و درآمد نیم درصد بوده است و با توجه به اهداف سند چشم انداز 20 ساله داریم، باید سهم کشورمان حدود دو درصد از این اعداد بشود.

وی افزود: در سال گذشته 5 میلیون و 200 هزار نفر گردشگر خارجی به کشور داشته ایم و در 10 سال گذشته باید به گونه ای حرکت کنیم که ورود 20 میلیون گردشگر خارجی را داشته باشیم.

سلطانی فر تصریح کرد: میانگین رشد ورود گردشگران خارجی طی دو سال گذشته به کشور دو برابر میانگین دنیا بوده و برای اینکه به اهداف در سند چشم انداز برسیم، باید در 10 سال آینده با نرخ رشد هشت تا 10 درصد در این حوزه جلو برویم.

وی بیان کرد: ترکیب گردشگران ورودی به کشور ما خوب است و حدود 50 درصد گردشگران ورودی سال گذشته گردشگران مذهبی – زیارتی بوده اند که بعد از مشهد و قم، در شمال نیز هزینه کرده اند و این ترکیب گردشگر نشان دهنده ظرفیت بالای گردشگری در کشور است.

رییس سامان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: آمار نشان می دهد سالانه میزبان یک درصد شیعیان دنیا هستیم و مشخص است که می توانیم درآمد خوبی از گردشگری حلال داشته باشیم و این ظرفیت، فرصت بسیار خوبی برای ماست و هدفمان این است که در 10 سال آینده میزبانی سه درصد شیعیان را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر درآمد ما از گردشگری هفت و نیم میلیارد دلار است که باید به 35 میلیارد برسد، افزود: نخستین کار برای خیز برداشتن در حوزه گردشگری است، تسهیلات صدور ویزا برای گردشگران است و در این زمینه در دولت یازدهم اقدامات خوبی صورت گرفته است.

سلطانی فر تصریح کرد: یکی از بزرگ ترین معضلات ما در زمینه جذب گردشگران خارجی، کمبود مراکز اقامتی بوده که طی سه سال گذشته توانستیم از 35 هتل بهره برداری کنیم.

وی بیان کرد: یک هزار و 752 پروژه در بخش گردشگری کشور در حال اجراست که 820 مورد هتل ها و مراکز اقامتی می باشد و امیدواریم با بهره برداری از این مراکز، بتوانیم کمبود این حوزه را جبران کنیم.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: بیش از 97 درصد از گردشگران خارجی که وارد ایران می شوند، بعد از بازگشت تعابیر بسیار زیبایی را از جمهوری اسلامی یاد و اعلام می کنند که برخلاف تبلیغات رسانه های صهیونیسم و امپریالیسم دیدیم که ایران از نظام پایدار خوبی برخوردار است.

وی افزود: معتقدیم هیچ ابزاری موثرتر از گردشگری برای صدور ارزش های انقلاب و نظام به خارج وجود ندارد و حضور یک گردشگر و ماندگاری آن در ایران پیامدها و نتایج موثری در این زمینه دارد.

سلطانی فر تصریح کرد: کرمان در تحقق اقتصاد مقاومتی یک استان فعال و موفق است و امیدواریم همانطور که تاکنون مدیریت استان فرآین توسعه را پیش برده، جلو برود و با همین وحدت و هماهنگی روزهای خوبی را در کرمان و ایران ببینیم.

وی بیان کرد: آثار برجام در ماه های آینده به وضوح مشخص می شود و روزهای خوش و روشنی را در پیش رو داریم، روزهایی که بتوانیم اشتغال جوانان را تامین کرده و موجب افزایش سطح معیشت مردم بشویم.
برچسب ها: مسعود سلطانی فر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

واکسیناسیون دام‌های استان کرمان علیه طاعون نشخوارکنندگان

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)