کد خبر: ۱۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در گفت‌وگو با گفتارنو:
« نوار ضبط شده‌‌ صحبت‌های شما ۱۴۰ دقیقه بود که بنده چندین بار آن را گوش داده‌ام و حتی امروز هم قبل از این‌که به جلسه بیایم آن را گوش دادم؛ ۱۳ دقیقه‌ی آن را جدا کرده و روی سی.دی کپی کرده‌ام و آن را به عنوان یادگاری به شما تقدیم می‌کنم»
گفتارنو/ محبوبه فیروزآبادی: 

« نوار ضبط شده‌‌ صحبت‌های شما ۱۴۰ دقیقه بود که بنده چندین بار آن را گوش داده‌ام و حتی امروز هم قبل از این‌که به جلسه بیایم آن را گوش دادم؛ ۱۳ دقیقه‌ی آن را جدا کرده و روی سی.دی کپی کرده‌ام و آن را به عنوان یادگاری به شما تقدیم می‌کنم» این اخرین اظهارات کمال جوانمرد عضو شورای شهر خطاب به محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان بود که پس از اظهارات پر سر وصدای او درباره آب شرب شهر کرمان حاشیه ساز شد و مناقشه میان این دو را ادامه داد. 

طاهری اما به این اقدام جوانمرد واکنش چندانی نشان نداد و همین باعث گمانه زنی های متعدد در این خصوص شد. خبرنگار گفتارنو در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت در غرفه خانه مطبوعات از او در خصوص محتوای این فایل صوتی پرسید.

من مرد عمل‌ام نه حاشیه

مدیر عامل آبفای کرمان با بیان این که سوال خوبی پرسیدید گفت: من مرد عمل‌ام و دنبال مسایل حاشیه ای نیستم. روی آن فایل صوتی که آقای جوانمرد دادند چیزی بیش تر از  اظهارات من در آخرین جلسه شورا نبود.  محمد طاهری افزود:  باز هم می‌گویم شبکه های آب و لوله‌های آزبستی فرسوده‌اند. 

او با بیان این که عرایض بنده در سال 93 ضبط شده بود، ادامه داد: بنده جمله ای راجع به این که آب شهر کرمان آلوده است، نگفته‌ام. 

طاهری با بیان این که رسانه‌های آن روز مثل خبرگزاری  ایرنا، فارس، کرمانشهر حضور داشتند و صحبت های من را منتشر کرده‌اند، یادآور شد: حرف من این بود شورا ما را در تعرفه گذاری کمک کند تا بتوانیم به شبکه‌های فرسوده رسیدگی کنیم که این اتفاق افتاد و ما هم چنین کردیم و گزارش آن را هم در ابتدای سال 95 به شورا ارایه دادیم.  

مدیرعامل آبفای استان کرمان تاکید کرد: آزبست صرفا از طریق استنشاق اثرات سوء دارد.

او در پاسخ به سوال خبرنگار گفتار نو مبنی بر این که اگر این گونه است چرا استفاده از لوله های آزبستی منسوخ شده است، گفت: صنعت در حال پیشرفت است، نسل لوله های آزبستی عمرشان 25 سال می گذرد، آن موقع تکنولوژی دنیا لوله های پلیکا، چدن پلیکا و آزبست بودند. 

طاهری با بیان این‌که محصولات آزبستی محدود به لوله‌های آزبستی نیست، تاکید کرد: از نظر آب شرب تا امروز در ایران و جهان گزارشی مبنی بر این که از طریق نوشیدن آب در لوله های آزبستی خطر سرطان وجود دارد منتشر نشده است. 

او البته اذعان کرد:آنچه که محدودیت دارد برای کار کارگرانی که می‌خواهند لوله‌ها را چفت و بست کنند. ممکن است زمان برش لوله‌ها آزبست را استنشاق کنند و آن سرطان زاست و سلامت کارگران را به خطر می‌اندازد.

جمع آوری فاضلاب مسجد جامع و قدمگاه رویا بود
او در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار گفتارنو مبنی بر این که مهم‌ترین دغدغه شما در حوزه کاری‌تان چیست، گفت: تامین آب شرب سالم و بهداشتی هم از جهت کمی و کیفی  و جمع آوری فاضلاب است. 

طاهری در پاسخ به پرسش دیگر گفتار نو مبنی بر این که می‌پذیرید سرعت پیشرفت پروژه فاضلاب کرمان خیلی حلزون‌وار پیش می‌رود، گفت: جمع آوری فاضلاب مسجد جامع و قدمگاه زمانی رویا بود، الان دو سال است که فاضلاب آن تصفیه می‌شود.

او با بیان این که فاضلاب 27تا28 درصد شهر کرمان جمع آوری می‌شود،  یادآورشد: در سطح شهر کرمان 400کیلومتر فاضلاب اجرا شده است. 

پیمانکاران بخش فاضلاب از آبان سال 94 پول نگرفته‌اند
مدیرعامل آبفای استان کرمان البته این را هم اضافه کرد: براساس برآوردهای سال 94، این پروژه 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت. همان سال فقط یک میلیاردو 800 میلیون تومان از بودجه 9میلیاردو 700 میلیونی، محقق شد. 

طاهری با بیان این که سال 95 از بودجه 6 میلیارد و 300 میلیون تومانی تا امروز یک ریال نگرفته‌ایم تصریح کرد: پیمانکاران بخش فاضلاب از آبان سال 94 پول نگرفته و نقدینگی نداشته‌اند و ما با وام کار کرده‌ایم. 

او افزود: ما سال گذشته 25 کیلومتر شبکه فاضلاب کار کرده‌ایم. 

او در پاسخ به این پرسش که در شرایط موجود چه باید کرد، گفت: ما دو راه بیشتر نداریم؛ نخست چانه زنی برای افزایش بودجه عمومی دولت  و دوم جذب سرمایه گذار بخش خصوصی .

مدیرعامل آبفای استان کرمان ظاهار داشت: بیش از دوسال بخش عمده انرژی من و تیم سرمایه گذاری به سمت ترغیب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در پروژه فاضلاب رفته است. 

او با بیان این که تا الان چند سرمایه گذار آمده تا مرحله آخر، پایشان را پس کشیده اند، اذعان کرد: برگشت سرمایه درازمدت  و 20 ساله است. 

او در پاسخ به سوال دیگر گفتار نو مبنی بر این که چرا از قرارگاه خاتم برای سرمایه گذاری در شبکه فاضلاب  دعوت نمی‌کنید گفت: قرارگاه خاتم سرمایه گذار نیست؛ کار پیمانکاری می‌کند؛ پول می‌خواهد و به عنوان سرمایه گذار در بخش فاضلاب ورود نمی‌کند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

پربازدید ها

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

از برنامه‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان، گذر از منابع بانکی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها است

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

بیش از ۷۰۰۰ انشعاب آب سال گذشته در روستاهای کرمان نصب شد

قیمت جدید شکر در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)