کد خبر: ۱۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در اقتصاد مقاومتی مدیریت مبتنی بر هزینه، کشور را پیش نمی برد بلکه مدیریت مبتنی بر علم و معرفت مسیر حرکت کشور است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد شامگاه دوشنبه در آیین بزرگداشت هشتم شهریور سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت افزود: ما در مصرف انرژی، اسراف و تبذیر آب رتبه اول را داریم و مصرف انرژی ما دو برابر اروپاست و با این شیوه به اقتصاد مقاومتی نمی رسیم.
وی بیان کرد: ما کشور را گران و پر هزینه اداره می کنیم و حقوق های نجومی بخشی از آن است.
وی گفت: قطعا این راه شهید رجایی نیست و آن کسانی که با وعده های پوچ، استخدام های بی اساس و بالابردن هزینه های کشور می خواهند مردم را دو ساعت راضی کنند، تیشه به ریشه انقلاب می زنند.
عضو هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه افزود: کسانی که در اندیشه اداره کردن کشور با علم، معرفت و کاهش هزینه ها و هدایت منابع ملی به سمت تولید کالا و خدمات واقعی و با کیفیت قدم بر می دارند در خدمت اقتصاد مقاوتی هستند.
وی گفت: آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاد باید در عرصه اقتصاد هم رخ بدهد، مدیریت مبتنی بر ایمان و جهاد فی سبیل الله کشور را پیروز کرد و امروز اقتصاد و فرهنگ را هم هجرت و جهاد فی سبیل الله به پیش می برد.
حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: امام با ایمان و عمل صالح این انقلاب را خلق کرد و بالاترین دغدغه رهبر معظم انقلاب اوج گرفتن در ایمان و عمل صالح است.
وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر دغدغه ایمان و عمل صالح داشتند و مهمترین وجه تمایز باهنرها و رجایی ها از دیگران ایمان و عمل صالح آنهاست.
وی بیان کرد: دفاع مقدس هم ثمره شیرین ایمان و عمل صالح بود و شهدای عالیقدر استان کرمان در این مدرسه به مقام عالی نائل شدند.
نایب رئیس مجلس نهم گفت: انسان مومن هیچگاه در نقطه ای توقف نمی کند، عده ای از نور به ظلمت هجرت می کنند و باید ببینیم حرکتمان به سوی نور است یا ظلمت و شهید رجایی مهاجر الی الله بود و نقطه اوج هجرتش شهادت فی سبیل الله است.
وی افزود: شهید حجت الاسلام باهنر که استان کرمان مفتخر است در سایه انوار پر فروغ علم و دانش و اندیشه تابناک سیاسی و ایمان او حرکت می کند، مهاجر الی الله است.
وی گفت: ما محصول سعی و تلاش خود هستیم و هر ملتی سعی بیشتر و مبتنی بر دانش، معرفت و ایمان داشته باشد، پیروز است.
ابوترابی فرد اظهار کرد: رزمندگان ما اگر رحمت الهی را دریافت کردند برای آن بود که در جبهه های جنگ، ایمان، هجرت الی الله و جهاد فی سبیل الله موج می زد. 
وی لشکر 41 ثارالله کرمان را نماد ایمان، هجرت و جهاد توصیف کرد و گفت: اگر سردار سلیمانی ها برای این کشور، استان، ملت و اسلام مایه افتخار هستند برای این است که اهل هجرت، جهاد و ایمان هستند.
وی ادامه داد: اگر ما در بعضی حوزه ها در مدیریت کشور به نقاط مطلوب نزدیک نشدیم به این دلیل است که تلاش ما مبتنی بر علم و معرفت نبوده است.
عضو هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه گفت: اگر ایران پرچمدار امنیت و آرامش و اقتدار در این منطقه پر آشوب می باشد به این دلیل است که چهار دهه پس از انقلاب، قدم های استوار و مبتنی بر معرفت برداشتیم و این سرمایه بزرگ در دستان شماست.
وی افزود: اگر دیروز در برابر جریان وابسته و انحرافی نفاق، تهاجم استکبار جهانی، دلارهای نفتی و هواپیماهای جنگی، عزت و افتخار خلق شد برای این بود که قدم ها اصولی بر مبنای علم، ایمان و معرفت برداشته شد.
حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهار کرد: اگر در حوزه اقتصاد مشکل داریم برای این است که قدم ها را اصولی برنداشته ایم و اولین علامت قدم های مبتنی بر دانش و معرفت در عرصه اقتصاد این است که آن ملت آراسته بر سعی و تلاش باشند و مصرف خود را مدیریت و کنترل کنند.
وی گفت: امیدوارم در هفته دولت دولتمردان دانش، ایمان، معرفت، جهاد و ایثار رجایی ها و باهنرها را مرام خویش قرار دهند و به این مردان برگزیده ایران اسلامی اقتدا کنند و این مدیریت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
وی افزود: مدیریت انقلابی مدیریت مبتنی بر معرفت، علم و ایمان است و مسیر حرکت مهاجر الی الله است و امام یک مدیر انقلابی بود و انقلاب را خلق کرد.
این آیین در آخرین روز هفته دولت با حضور آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، حجت الاسلام امان الله علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد امام حسین (ع) شهر کرمان برگزار شد.
برچسب ها: ابوترابی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

واکسیناسیون دام‌های استان کرمان علیه طاعون نشخوارکنندگان

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)