کد خبر: ۱۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره
نایب رییس شورای شهر کرمان در گفت‌وگو با گفتارنو:
نایب رییس شورای شهر کرمان مدعی شد: دستآورد شورای چهارم تبدیل شهر کرمان به یک کارگاه سازندگی بود کما اینکه بعضی دولتمردان خدمات شورا را به نام خودشان تمام کرده‌اند اما آن‌ها هیچ‌کاره هستند و این شهرداری‌ها هستند که قرارداد می‌بندند و شوراها روند کار را تایید می‌کنند و تمام مسوولیت مربوط به این قرار دادها بر دوش شورا و شهرداری است.
نایب رییس شورای شهر کرمان مدعی شد: دستآورد شورای چهارم تبدیل شهر کرمان به یک کارگاه سازندگی بود کما اینکه بعضی دولتمردان خدمات شورا را به نام خودشان تمام کرده‌اند اما آن‌ها هیچ‌کاره هستند و این شهرداری‌ها هستند که قرارداد می‌بندند و شوراها روند کار را تایید می‌کنند و تمام مسوولیت مربوط به این قرار دادها بر دوش شورا و شهرداری است.

علی منصوری در گفت‌وگو با گفتارنو در مورد اقدامات انجام شده توسط شورای شهر چهارم اظهار داشت: چیزی در حدود 500 میلیارد با قرارگاه خاتم پروژه داریم و این رقم تا 700 الی 800 میلیارد افزایش خواهد یافت. 

او افزود: همچنین پروژه بام کرمان، جاده دسترسی به بام و پروژه تله‌کابین شهر کرمان را داریم و این پروژه‌ها چون به بهره‌برداری نرسیده‌اند هنوز برای مردم ملموس نیستند.

منصوری در مورد عملکرد شورای چهارم اضافه کرد: ریسک‌پذیری شورا و شهرداری کرمان مهم بود و شورا این جسارت را به خود داد با بودجه‌ای که ناچیز است و با توجه به تحریم‌های کمرشکن و علی‌رغم تمام کمبودها اقدامات خیلی خوبی انجام دهد. 

او ادامه داد: شوراها و شهرداری‌ها موفق عمل کردند و چرخه اقتصادی کشور توسط شهرداری‌ها چرخید آن هم به این دلیل که وابسته به مردم بودند چون مردم همیشه حضور داشتند و حمایت کردند.

این عضو شورای شهر کرمان با اشاره به حضور پررنگ مردم در بزنگاه‌ها خاطرنشان شاخت: این مردم بودند که با مشارکت خودشان در اجرای پروژه‌های عمرانی و سایر اقدامات باعث شدند که شهرداری‌ها پیش روند.

منصوری با بیان اینکه 1000 میلیارد تومان پروژه عمرانی با پیمانکارانی چون قرارگاه خاتم، موسسه عسکریه و سایر پیمانکاران تعریف کرده‌ایم، اظهار داشت: در سال‌های گذشته در شهر کرمان به این وسعت پروژه انجام نشده است و جسارت شورای چهارم باعث کلید خوردن این حجم پروژه شده است.



او اضافه کرد: در شورای چهارم تحصیلات هیچ کدام از اعضا زیر فوق‌لیسانس نیست و اکثر اعضا نخبه‌های صنف خود بودند و به این دلیل است که زیر بار نظرات به سادگی نمی‌روند و باید بگویم شورای شهر کرمان قائم به شخص نیست و دموکراسی یعنی همین که مرتبا تبادل نظر صورت گیرد. 

نایب رییس شورای شهر کرمان با اشاره به این که در سال جاری سقف بودجه را که از 200 میلیارد تومان بود به 600 میلیارد تومان رسانده‌ایم، گفت: با بودجه 200 میلیاردی 1000میلیارد پروژه تعریف کرده‌ایم و این موضوع باعث افزایش سطح توقع در بالا رفتن بودجه شد.

او ادامه داد: ما شهرداری و شورا را بودجه زیر 200 میلیارد تومان تحویل گرفتیم و حالا بودجه را تا 600 میلیارد افزایش دادیم.

منصوری با بیا این که تا این لحظه توانسته‌ایم بخشی از قرار دادهای خاتم را بپردازیم، ادامه داد: پروژه ولیعصر و پروژه میدان آزادی افتتاح خواهد شد و خاتم قول داده میدان آزادی را تا 22 بهمن به ما تحویل دهد. 

این عضو شورای شهر کرمان یکی از مشکلات شورا و شهرداری در کرمان را تراکم جمعیت دانست و گفت: تراکم جمعیت، پایین است و سرانه جمعیت ما نزدیک 40 نفر است و این درحالی است که ما تا 400 نفر سرانه جمعیت داریم.

او ادامه داد: بودجه شهرداری شیراز در زمانی که بودجه شهرداری کرمان روی 200 میلیارد بود، 2000 میلیارد بود و این درحالی است که وسعت خدمات‌دهی در این شهر یک سوم شهر کرمان است.

منصوری با بیان اینکه حضور آقای سیف‌الهی به عنوان یک پیشکسوت در شهرداری یک غنیمت بود،خاطرنشان ساخت: آقای سیف‌الهی اقدام جالب توجهی که در شهرداری کرمان انجام داد، مدیر سازی بود و خیلی از مدیران در کنار ایشان در شهرداری کرمان ساخته شدند و یکی از نیروهایی که در زمان آقای سیف‌الهی معاون ایشان بود و سابقه خوب مدیریتی دارد و اشراف کامل به مسائل شهر دارد و مشکلات شهرداری را می‌داند، آقای مهندس بابایی بود.

او ادامه داد: تغییر شهردار خللی در روند کار ایجاد نکرد و با همان قدرت و صلابت پروژه‌ها پیش رفت.

این عضو شورای شهر کرمان با بیان اینکه در زمان آقای سیف‌الهی ما برای خودمان برنامه تعریف کردیم، اظهار داشت: این برنامه‌ها در حال حاضر نیر اجرا می‌شود و آقای بابایی علاوه بر آن که پروژه‌هایی را که در برنامه بود را دنبال کردند، یک تعداد پروژه‌ را هم خودشان کلید زدند.

او در مورد انتخابات هیات رئیسه شورای شهر کرمان گفت: من هیچ وقت برای ریاست کاندیدا نشده‌ام و هرچه مجموعه شورا صلاح بدانند همان تفاق خواهد افتاد و نظر بر این است که هیات رییسه قوی باشد و بتواند کارها را پیش ببرد.

منصوری در خصوص انتخابات سال گذشته هیات رییسه شورای شهر کرمان اظهار داشت: رییس قبلی جای خود را به رییس جدید داد و طبیعی بود کمی جلسه با مسائلی مواجه شد و در واقع اتفاق خاصی رخ نداد و یک مقداری هم خبرنگاران شورش کردند.

او با بیان اینکه در بام کرمان مشکل خاصی نیست و در بعضی از بندها مشکلاتی داشتیم، گفت: در بام کرمان پروژه مشارکتی است و کلنگ هم به زمین خورده است و اجرای این پروژه منوط به اجرای جاده دسترسی است و اول باید جاده دسترسی به اتمام برسد. 

منصوری ادامه داد: بنده از موافقین اجرای پروژه بام کرمان هستم.

نایب رئیس شورای شهر کرمان از اتمام بیش از 50 درصد پروژه تله کابین خبر داد و گفت: امیدوارم میزان باقیمانده نیز به پایان برسد و تله‌کابین هرچه زودتر کار خود را آغاز کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

هشدار یک متخصص داخلی از وضعیت نگران کننده چاقی در کشور

معاون دادگستری کرمان: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

بیست‌و‌نهمین جشنواره شعر رضوی در کرمان به ‌کار خود پایان داد

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)