کد خبر: ۱۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی در استان، اتاق و بسیج می توانند اقدامات مشترک انجام دهند.
به گزارش روز شنبه روابط عمومی اتاق کرمان سید مهدی طبیب زاده در نشست با مسئول سازمان بسیج اصناف کشور با بیان اینکه اولویت اصلی کشور، اقتصاد و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری و اجرای بندهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی است افزود: بسیج، یادگار امام خمینی (ره) و منبعث از دوران دفاع مقدس است و امروز با تمام وجود وارد صحنه سازندگی کشور و اقتصاد شده که این مسئله را به فال نیک می گیریم.
وی گفت: اتاق کرمان سال گذشته دستور کار یکی از نشست های شورای گفت و گو را اقتصاد مقاومتی با رویکرد اقدام و عمل قرار داد و بندهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی احصا و موارد مرتبط با حوزه فعالیت اتاق انتخاب و در رابطه با هر مورد براساس عدد و رقم و با قابلیت پایش برنامه ریزی شد. 
رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه توجه به دانش بنیان بودن از تاکیدات رهبری است گفت: شرکت های دانش بنیان در صنعت و کشاورزی احصا و متوجه محدود بودن تعداد آنها شدیم که در این رابطه برای تحقق بندهای اقتصاد مقاومتی مانند صرفه جویی، کاهش مصرف و برون زا و درون گرا کردن برنامه ریزی انجام شد.
وی تصریح کرد: با موافقت رئیس وقت اتاق ایران، این مجموعه به عنوان معین اقتصاد مقاومتی منطقه دو استان کرمان (عنبرآباد و جیرفت) معرفی شد.
وی بیان کرد: اتاق کرمان با اعتقاد کامل به اینکه این ابلاغیه تنها راه نجات اقتصاد کشور است به نیابت از اتاق ایران برای بررسی و اجرای اقتصاد مقاومتی در منطقه ورود کرد. 
طبیب زاده با بیان اینکه با رویکرد توانمندسازی مردم و استفاده از پتانسیل های منطقه کار را آغاز کردیم، تصریح کرد: اتاق یکی از معین های مناطقی است که با برنامه وارد شده و به سراغ اساسی ترین مسائل منطقه، تغییر رویکردها، توانمندسازی مردم و کاهش مصرف آب و صرفه جویی رفته که امیدواریم با کمک همه و بسیج بتوانیم موفق عمل کنیم. 
وی ادامه داد: باور اتاق کرمان بر این است که بسیج دین بزرگی به گردن کشور دارد و اتاق هم از برنامه های بسیج در طرح های اصناف، تجارت و حمایت از بنیاد خانواده حمایت می کند.
مسئول سازمان بسیج اصناف کشور نیز در این نشست با بیان اینکه 22 قشر بسیج در کشور وجود دارد، گفت: هدف ما توسعه بسیج اقشار مختلف و استقلال نسبی بخشیدن به آنهاست. 
غلامرضا حسن پور با اشاره به اینکه اصناف، تجار و بازرگانان اولین گروهی بودند که به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفتند، افزود: رویکرد رئیس بسیج مستضفعان تخصصی کردن بسیج است که در این راستا 13 راهکار عملی معرفی شده و در این رابطه اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در اولویت کار قرار دارد. 
وی اظهار کرد: پرداختن به امر صادرات در شرایط فعلی اقتصاد کشور لازم است که در این رابطه ستاد حمایت بسیج از امر صادرات تشکیل شده و معاونت روابط عمومی و بین الملل بسیج با بسیاری از کشورها، رایزنان فرهنگی و سفرای برخی کشورها ارتباط برقرار کرده تا بتواند زمینه صادرات محصولات و کالاهای کشور را فراهم کنند.
حسن پور با تاکید بر اینکه بسیج می تواند به رفع برخی موانع کمک کند، ادامه داد: شعار اقتصاد مقاومتی حمایت، هدایت و نظارت است و اصلا تصدی گری نخواهیم داشت. 
وی تصریح کرد: اقتصاد کشور از جنگ تحمیلی پیچیده تر است و حتما انتقال پیشنهادات، انتقادات و نظرات تجار و بازرگانان به بسیج می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. 
حسن پور به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه اکنون زمان ایجاد تمدن نوین اسلامی است اشاره کرد و افزود: باید به نقش تجار و بازاریان در این تمدن پی برد و با تبدیل شدن به یگ الگوی تمام عیار اقتصادی، تمام دنیا از نظر اقتصادی به ما تعظیم خواهد کرد.
برچسب ها: اتاق بازرگانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رفع تنش آبی ۳۹۸ روستای استان با افتتاح 20 حلقه چاه آب

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)