کد خبر: ۱۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس شورای شهر کرمان:
رییس شورای شهر کرمان گفت: سرمایه گذاری که واقعا می خواهد سرمایه گذاری در شهر کرمان کند و قصد مقاصد دیگری نداشته باشد، محترم و روی چشم اعضای شورای شهر جای دارد.


رییس شورای شهر کرمان گفت: سرمایه گذاری که واقعا می خواهد سرمایه گذاری در شهر کرمان کند و قصد مقاصد دیگری نداشته باشد، محترم و روی چشم اعضای شورای شهر جای دارد.

"علی اکبر مشرفی" در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص انتقاداتی که به شورای شهر مبنی بر دودستگی در بین اعضای شورا، گفت: در سه سال گذشته تا کنون که به عنوان عضو شورای شهر بوده ام، مشاهده نکردم که باندبازی یا دو دستگی تاثیری در تصمیمات کلیدی شورا داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که در خصوص مسائل کلیدی همیشه سعی بر آن بوده که منافع شهر و مردم کرمان در نظر گرفته شود، ادامه داد: اختلاف نظر بین چند نفر که دور یکدیگر جمع می شوند، کاملا طبیعی می باشد و در این میان ممکن است که افکار چند نفر نزدیک به یکدیگر و برعکس باشد؛ طبیعی است که در بعضی از مسایل مانند انتخاب رییس شورا، اختلاف نظر وجود داشته باشد. 

رییس شورای شهر کرمان با بیان اینکه در انتخاب رییس شورای شهر به جزء سال اول، در مابقی سال ها دارای تنش بوده است، عنوان کرد: اما پس از انتخاب رییس شورا، همه اعضای شورا با یکدیگر هم فکر و هم اراده بوده اند و راستای فکری آنها، تامین منافع مردم کرمان و پیشرفت شهر کرمان بوده است.

وی با تاکید بر آنکه، دو دستگی در بین اعضای شورا، هیچگونه تاثیری بر عملکرد شورا نداشته است، معتقد است: مهم انجام کار می باشد و مهم نیست که چه کسی این کار را انجام داده است و کارها با همفکری و همیاری مشترک بین مسئولین مرتبط انجام می گیرد، زمانی که کار به اتمام رسید، همه از آن بهره می برند.

رییس شورای شهر کرمان کارهای صورت گرفته را برآیند عملکرد همه ارگان های ذی ربط دانست و به ایسنا گفت:بخش اعظم عملکرد شورا امروز مشهود است و نیازی به نوشتن آن نمی باشد، اگر چه در سطح شهر ترافیک بوجود آمده و باعث ناراضی برخی شده است، اما 6 ماه آینده نظر آنها مثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: حرکت در سطح شهر بیانگر کارهایی می باشد که شهردار انجام داده است و شهردار در راستای برنامه ریزی های شورا و همچنین از حمایت شورا برخوردار بوده است، این عملکرد شورا می باشد، جمع آوری زباله، آرمستان، تقاطع غیرهم سطح و ... که در سطح شهر شاهد می باشید، از جمله اقدامات می باشد.


رییس شورای شهر با اشاره به تعمیر و تکمیل خانه های میراثی ، اضافه کرد: عملکرد شورا بسیار روشن می باشد و مردم عملکرد شورا را مشاهده می کنند، ضمن آنکه شورا در انتهای دوره 4 ساله خود، عملکرد خود را مکتوب تقدیم مردم کرمان خواهد کرد. 


قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به شهر کرمان کمک کرده 

وی با اشار به طرح تفضیلی و ترافیکی شهر کرمان، تصریح کرد: این طرح ها توسط مشاوران عالی رتبه کشور انجام و در سال گذشته نهایی و به انجام رسیده است. قابل ذکر است که کلیه کارهای ترافیکی که انجام می شود، کارهایی نیستند که شورا بدون بحث تخصصی شروع کرده باشند، بلکه در طرح جامع ترافیکی شهر کرمان توسط مشاور محاسبه و مطالعات لازم روی آنها صورت گرفته و مورد تایید واقع شده اند.

مشرفی ادامه داد: بنابراین تمام تقاطع غیر همسطح‌هایی که امروز در حال اجرا می باشند، در طرح تفضیلی و جامع ترافیکی شهر کرمان مورد تایید مشاوران قرار گرفته است و تاکید می کنم که کار غیر کارشناسی صورت نگرفته است. 

وی اعلام کرد:  مسئولین، شورای شهر و ... در انجام طرح تفضیلی شتاب کردند واین طرح ها می توانست تا 20 سال آینده انجام نشوند. اما امیدوارم گره های کور ترافیکی میدان آزادی تا فلکه مشتاق را مردم فراموش نکرده باشند، گره های کور ترافیکی که در این مسیر بوده و خوشبختانه با عکس العمل به هنگام و مناسبی که صورت گرفته در حال رفع شدن است.

رییس شورای شهر کرمان با اشاره به کمکی که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به شهر کرمان کرده است، تصریح کرد: ورود قرارگاه سازندگی خاتم به شهر کرمان مایه خیر و برکت است زیرا انجام این کارها در سطح قرارگاه نمی باشد، بلکه قرارگاه برای کمک به شهرداری و شهر کرمان در پروژه های عمران شهری ورود پیدا کرده است و اکنون جای تشکر از قرارگاه دارد که نسبت به اقداماتی که انجام می دهد، وجهی را دریافت نمی کند.

وی اظهار کرد: بنابراین ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و اقدامات صورت گرفته، همه در راستای مطالعات تفضیلی و کارشناسی شده می باشند و انشاالله تا پایان سال جاری پروژه میدان آزادی و تعدادی از پل های تقاطع های غیر هم سطح به پایان می رسد. ضمن آنکه قرارگاه سرعت خوبی دارد و بین 35 تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی کارها انجام شده است.

مشرفی یادآوری کرد: تاکنون 38 کیلومتر بتن زیر زمینی در پروژه‌ها ریخته شده است و به دلیل اینکه کارها در زیرزمین انجام شده است، نمود ندارد، با توجه به اینکه کارهای زیر زمینی بنیانی و اساسی می باشد، زمان بر است اما کارهای روی زمین مونتاژی و با سرعت انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه، اکثر پل هایی که در گذشته در کرمان اجرا شده اند، پل های خاکی بوده اند که زیبایی بصری نداشته اند، عنوان کرد: هیچ پیمانکاری در ایران نمی توانست مانند قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء عمل کند، بطوریکه هیچ پیمانکاری ماشین آلات، تجهیزات و تجربه قرارگاه را نداشت ضمن آنکه تکنولوژی پل هایی که امروز در کرمان در حال احداث است، تنها در اختیار قرارگاه است و کس دیگری در ایران تکنولوژی این پل ها را ندارد.

رییس شورای شهر کرمان در خصوص میدان آزادی به ایسنا گفت: در شورا سعی شد که هویت میدان آزادی حفظ گردد، به گونه ای که روی سقف میدان آزادی بالغ بر یک متر خاک ریزی خواهیم داشت و تمام فضای سبز گذشته را روی آن احداث می کنیم و نماد میدان را همچنان مانند قدیم دست نخورد برای مردم کرمان نگه می داریم، زیرا این نماد شهر کرمان می باشد و نوید را می دهم که میدان آزادی در آینده زیباتر از گذشته خواهد بود.

سرنوشت بام کرمان

وی در ارتباط با پروژه بام کرمان، اظهار کرد: پیمان کار این طرح از قبل مشخص شده و امیدواریم پس از احداث جاده دسترسی، عملیات اجرایی این طرح آغاز شود، ضمن آنکه عملیات احداث جاده دسترسی در حال انجام است که حدودا یک سال آینده به اتمام می رسد.

مشرفی با بیان اینکه، برای انجام یک کار عقاید و نظریات افراد بایکدیگر متفاوت می باشند و باید از عقاید و نظرات دیگران نیز استفاده کرد، افزود: کمپینی که در خصوص بام کرمان ایجاد و مشکلاتی که در کمپین بیان می شد به شورا منعکس و شورا همه این مشکلات را در نظر گرفت و اکنون تمام دغدغه هایی که اعضای کمپین بیان می کردند، سعی شد در قرارداد این دغدغه ها گنجانده و انشاالله بالای 95 درصد مردم موافق پروژه بام کرمان باشند، با توجه به اینکه هیچگاه نمی توان موافقت 100 درصد مردم را جلب کرد.

پسماندها از بلاتکلیفی در آمدند

وی با اشاره به یکی از اقدامات جالبی که شهرداری انجام و بزودی رسانه ای می شود، تصریح کرد: واگذاری زباله و معدن زباله به بخش خصوصی می باشد. در ارتباط با پسماندهای بیمارستانی همه بیمارستان ها باید مجهز به کوره های پسماند سوز شوند تا پسماندهای خودشان را بسوزانند.

رییس شورای شهر کرمان ادامه داد: در این راستا با رایزنی هایی که با دانشگاه علوم پزشکی کرده ایم، بیمارستان ها مکلف شدند که بزودی کوره های پسماند سوز راه اندازی کنند و بسیاری از بیمارستان ها که مجهز بوده اند آن را راه اندازی کرده اند و بیمارستان های فاقد این کوره، آن را خریداری نموده اند و امیدواریم تا پایان سال جاری مساله ای به عنوان مساله پسماند بیمارستانی نداشته باشیم.

سرعت عمل شورا در بررسی طرح ها

وی اذعان کرد: هیچ کارشکنی از طرف شورا صورت نگرفته است، طرحی که از طرف شهرداری به شورا ارایه می گردد، در اسرع وقت بررسی و رسیدگی می گردد و نتیجه آن به شهرداری عودت داده می شود، اما برخی اوقات ممکن است که برای شورا سوالاتی پیش آید و طبیعی است که برای پاسخگویی به شهرداری برگردانده می شود. اما هیچ زمان هیچ قراردادی در بیش از حدمعقول در شورا نگه نداشته ایم.

مشرفی با بیان آنکه، هنوز مجوزی را برای احداث مترو از دولت نداریم، تصریح کرد: اعتقاد مقامات بالای دولتی این می باشد با توجه به جمعیتی که کرمان دارد، سیستم ریلی تندرو در آن جواب نمی دهد. اما با پیگیریهای مسئولین استان، دولت پذیرفته است که مطالعه سیستم های ریلی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: اساسا قراردادی به شورا داده نشده است و شورای شهر مانند استاندار فرش قرمز را برای سرمایه گذاران پهن می کند و سرمایه گذاری که واقعا می خواهد سرمایه گذاری در شهر کرمان کند و قصد مقاصد دیگری نداشته باشد، محترم و روی چشم اعضای شورای شهر جای دارد.

رییس شورای شهر در خصوص ارتباط بین شورای شهر، شهردار و معاونت عمرانی استانداری کرمان ابراز کرد: ارتباط نزدیکی بین ما وجود دارد، با توجه به تجربیات فراوان معاونت عمرانی استانداری در حوزه مسایل شهری، هنوز از تجربیات ایشان در راستای توسعه شهر استفاده می کنیم و ایشان نیز همیشه یاور شهرداری بوده اند و از زمانی که ایشان معاونت عمرانی استانداری را بر عهده گرفتند، شهرداری کمترین مشکل با استانداری داشته است. 

مشرفی در پایان با اشاره  به رکود اقتصادی که وجود دارد و این رکود گریبان شهرداری را نیز گرفته است، خاطر نشان کرد: درآمد شهرداری کاهش یافته است، اما علی رغم کاهش درآمد شهرداری، با تلاش های شهرداری تحرک زیادی در سطح شهر ایجاد شده است، همچنین از زمانی که رزم حسینی استاندار کرمان شد، همکاری های شهرداری و شورا با استانداری بسیار نزدیک و ورود ایشان باعث تحرکات مثبت در سطح شهر شدند و به عنوان نماینده مردم کرمان از ایشان تشکر می کنم. 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کرمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
0
اگر رزم حسینی نبود کرمان هیچ تغییری نمیکرد
رزم حسینی خاتم را آورد.
شوراهیچ منفعتی برای مردم ندارد نباشد بهتر است .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

26 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان کرمان جمع آوری شد

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در حوادث رانندگی

کشف 30 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)