کد خبر: ۱۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان خبر داد:
مدیر عامل شرکت آب منطقه کرمان با ارایه آمارهای این طرح اعلام کرد: درسال 1950 میزان مصرف سرانه آب ایران برای هر نفر 5 تا 10 هزار مترمکعب در سال بود که یک سرانه قابل قبول بوده که در سال 1995 نیز میزان سرانه آب برای هر نفر در سال یک هزار تا 2 هزار مترمکعب رسیده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه کرمان با اشاره به اینکه 30 درصد میزان استاندارد برداشت مصرف آب تجدید پذیر در دنیا است، اما کشور ایران با بیش از 40 درصد استفاده از آب تجدید پذیر،جزء بحرانی ترین کشورها در این حوزه می باشد، تصریح کرد: بیشترین بیلان آب کشور از آن خراسان رضوی و پس از آن استان کرمان می باشد، اما از لحاظ تنش آبی کرمان بیشتر از خراسان رضوی بوده است

به گزارش خبرگزاری ایسنا، "محمدرضا بختیاری" صبح امروز  18 شهریورماه در شورای حفاظت آب استان کرمان، با بیان اینکه طرح همیاران آب یک طرح جامع و کامل می باشد، با اشاره به اجرای طرح احیا و تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی در کشور اظهار کرد: طرح همیاران آب که مختص کرمان می باشد، از طرح احیا و تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی، کامل است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه کرمان با ارایه آمارهای این طرح اعلام کرد: درسال 1950 میزان مصرف سرانه آب ایران برای هر نفر 5 تا 10 هزار مترمکعب در سال بود که یک سرانه قابل قبول بوده که در سال 1995 نیز میزان سرانه آب برای هر نفر در سال یک هزار تا 2 هزار مترمکعب رسیده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود که در سال 2025 ایران جزء بحرانی ترین کشورها به لحاظ سرانه مصرف آب قرار گیرد به گونه ای که سرانه مصرف هر نفر در سال کمتر از یک هزار مترمکعب در سال می گردد و اگر با این وضعیت پیش برویم جزء کشورهای که در فقر مطلق از لحاظ آب قرار دارند، قرار خواهیم گرفت.

بختیاری با اشاره به اینکه 30 درصد میزان استاندارد برداشت مصرف آب تجدید پذیر در دنیا است، اما کشور ایران بیش از 40 درصد از آب تجدید پذیر استفاده می کند که جزء بحرانی ترین کشورها می باشد، تصریح کرد: بیشترین بیلان آب کشور از آن خراسان رضوی و پس از آن استان کرمان می باشد، اما از لحاظ تنش آبی کرمان بیشتر از خراسان رضوی بوده است.

وی ادامه داد: 2 هزار و 500 حلقه چاه غیرمجاز در سال جاری باید مسدود می گردید که تا کنون 542 حلقه مسدود شده است ضمن آنکه در سال گذشته 849 حلقه چاه غیرمجاز مسدود گردید که شهرستان جیرفت در سال گذشته و در سال جاری شهرستان بافت مقام اول در مسدود کردن چاه های غیرمجاز را به خود اختصاص داده اند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه کرمان با بیان این مطلب که برخی از فرمانداران دراجرای طرح همیاران آب ضعیف عمل کردند، اذعان کرد: نصب 5 هزار کنتور هوشمند بر روی چاه های استان در دستور کار بوده که 3 هزار و 774 کنتور هوشمند در استان کرمان طی سه سال گذشته نصب شده که با 10 سال قبل آن برابری می‌ کند و این از دستاوردهای طرح همیاران آب است.

وی با اشاره به اینکه کرمان جزء استان هایی است که بیش از حد مجاز آب از سفره های زیرزمینی برداشت می کند، اظهار کرد: 251 میلیون مترمکعب صرفه جویی طی سال گذشته و 244.5 میلیون متر مکعب آب از بحش خاموشی موتور پمپ ها داشته ایم.

برچسب ها: آب
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
0
0
به همین دلیل کاهش سرانه آب مصرفی و تنش است که چنین افقی شهر کرمان را تا ماهان و جوپار گسترش می دهید و مراکز تفریحی وسیاحتی برای دتارندگان پول های مازاد ایجاد می کنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رفع تنش آبی ۳۹۸ روستای استان با افتتاح 20 حلقه چاه آب

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)