کد خبر: ۱۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مراکز یادگیری محلی سوادآموزی، کمکی به یادگیری مادام‌العمر افراد است و در استان کرمان امکان‌سنجی شده‌اند، گفت: طی سال‌ گذشته حوزه معاونت سوادآموزی استان کرمان پوشش 20 هزار نفر بی‌سواد، 9 هزار نفر کم‌سواد در مرحله انتقال و 3 هزار نفر کم‌سواد در مرحله تحکیم را به عهده داشت.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کرمان از راه اندازی مراکز یادگیری محلی توانمند سازی سواد آموزان در شهرستان ها و مناطق استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، "ناصر صباحی" در نشست خبری از راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی در استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: در این طرح سازمان سوادآموزی، علاوه بر ارائه آموزش‌های پایه به سمت آموزش‌های مهارتی به افراد نیز حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه مراکز یادگیری محلی به ارائه آموزش‌های مهارتی ازجمله مهارت‌های زندگی، حرفه‌های مختلف برای تامین معاش و ... هم می‌پردازند، افزود: بنا داریم تا پایان سال 26 مرکز را در سطح استان کرمان راه‌اندازی کنیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مراکز یادگیری محلی سوادآموزی، کمکی به یادگیری مادام‌العمر افراد است و در استان کرمان امکان‌سنجی شده‌اند، گفت: طی سال‌ گذشته حوزه معاونت سوادآموزی استان کرمان پوشش 20 هزار نفر بی‌سواد، 9 هزار نفر کم‌سواد در مرحله انتقال و 3 هزار نفر کم‌سواد در مرحله تحکیم را به عهده داشت.

وی ادامه داد: در حوزه سوادآموزی که افراد بی‌سواد مطلق در آن حضور دارند، سال گذشته موفق به پوشش 75 درصدی شدیم، اما در بخش آموزش کم‌سوادان دوره انتقال و تحکیم پوشش به صورت 100 درصدی محقق شد.

صباحی تصریح کرد: سطح انگیزه بی‌سوادان برای حضور در کلاس‌های سوادآموزی پایین است و تلاش‌های زیادی در این حوزه کاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان کرمان در زمینه سوادآموزی جزو استان‌های برتر است، خاطرنشان کرد: نگه‌داشت سوادآموزان در استان کرمان بالاتر از میانگین کشوری است و بالغ بر 85 درصد سوادآموزان ما به مرحله آزمون و دریافت گواهینامه می‌شوند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در راستای طرح‌های اولویت‌دار سازمان سوادآموزی، طی دو سال گذشته، 3 هزار نفر از افراد گروه سنی 10 تا 20 سال در استان کرمان شناسایی و پوشش تحصیلی داده شدند.

وی ابراز کرد: همچنین در این مدت 46 هزار نفر از اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان در استان کرمان توسط همکاران آموزش و پرورش در سطح شهرستان‌ها و مناطق شناسایی و پوش 90 درصدی آنها انجام شد.

صباحی ادامه داد: سال گذشته در طرح آموزش مقدماتی رایانه استان کرمان به عنوان پایلوت انتخاب و 100 سوادآموز دوره انتقال، از این آموزش‌ها استفاده کردند.

وی از برگزاری یادواره شهدای سوادآموزی خبر داد و تصریح کرد: در کل کشور 176 شهید سوادآموزی داریم که چهار نفر از این شهدا افتخار استان کرمان هستند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: کرمان جزء 10 استانی است که بهمن ماه امسال یادواره شهدای سوادآموزی را برگزار می‌کند.

وی اظهار کرد: به منظور تشویق و ترغیب برای حضور افراد در کلاس‌های سوادآموزی، همه سوادآموزانی که امسال در کلاس‌های سوادآموزی شرکت کنند، 20 درصد از سرانه آموزشی خود را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

صباحی عنوان کرد: همچنین افراد بی‌سوادی که با کمک اعضای خانواده یا آشنایان خود، محتوای آموزشی سوادآموزی را فرا گرفته و موفق به قبولی شوند، 698 هزار تومان مجموع هزینه سرانه آموزشی به آنها پرداخت می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه امسال برای افراد بی‌سواد دارای معلولیت مانند ناشنوا، نابینا یا چند معلولیتی در رده سنی 10 تا 49 سال سرانه آموزشی تا یک میلیون تومان افزایش یافته است، بیان کرد: در 15 شهرستان استان کرمان یک هزار و 229 بی‌سواد توسط مناطق آموزش و پرورش شناسایی شده که تا شهریورماه تعیین تکلیف شده و زیر پوشش قرار می‌گیرند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانبا بیان اینکه در دیگر شهرستان‌های استان کرمان مجموعه حدود 30 هزار نفر بی‌سواد شناسایی شده است، ابراز کرد: امسال در مجموع 18 هزار نفر بی‌سواد، 9 هزار نفر کم‌سواد دوره انتقال و 3 هزار نفر کم‌سواد دوره تحکیم زیر پوشش سوادآموزی استان کرمان قرار می‌گیرند.

وی در مورد سوادآموزی اتباع بیگانه در استان کرمان گفت: سال گذشته 2 هزار نفر از اتباع بیگانه در استان کرمان زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفتند و علاقه‌مندی شدیدی نیز به این مسئله دارند.

صباحی ادامه داد: اکثر سوادآموزان اتباع بیگانه در رده سنی 10 تا 20 سال هستند و امسال نیز 850 نفر آنها از اعتبارات سوادآموزی در استان کرمان پوشش داده می‌شوند.

برچسب ها: سوادآموزی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

امتحانات نهایی توسط آموزش و پرورش برگزار نمی‌شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

وزارت بهداشت: اعتبار درمان رایگان مصدومان تصادفاتی کامل پرداخت نمی‌شود

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)