کد خبر: ۱۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان درباره تعطیلی کارخانه ویس جیرفت که در برخی رسانه ها و فضای مجازی منتشر شد گفت: این کارخانه پنج سال پیش تعطیل شده بود و سال 92 در نشستی که با سرمایه گذار بخش خصوصی داشتیم مالک فعلی، این کارخانه را خریداری کرد.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان درباره تعطیلی کارخانه ویس جیرفت که در برخی رسانه ها و فضای مجازی منتشر شد گفت: این کارخانه پنج سال پیش تعطیل شده بود و سال 92 در نشستی که با سرمایه گذار بخش خصوصی داشتیم مالک فعلی، این کارخانه را خریداری کرد.

محمود اسکندری نسب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از آن مالک جدید کارخانه اقدام به راه اندازی دو خط جدید کرد و فعالیت خود را از سر گرفت.

وی گفت: زمانی که مالک جدید این کارخانه را خریداری کرد، کارخانه بدهی بانکی داشت و قرار شد این بدهی بانکی توسط صاحب جدید پرداخت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: تعدادی از اقساط بدهی قبلی توسط مالک جدید پرداخت شد اما حدود 12 میلیارد و 600 میلیون ریال بدهی معوق آن باقی ماند.

وی اظهار کرد: با توجه به تقاضای مالک فعلی کارخانه مبنی بر دریافت تسهیلات سرمایه در گردش، این سازمان طی نامه ای مالک کارخانه را برای دریافت 20 میلیارد ریال تسهیلات به بانک صنعت و معدن معرفی کرد اما بانک اعلام کرد شرط پرداخت تسهیلات جدید تعیین تکلیف بدهی معوقه است و به علت بدهی کارخانه قادر به پرداخت این تسهیلات نیست.

اسکندری نسب گفت: پس از آن طی نامه ای موضوع را بشخصه به معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کردم و معاون وزیر نیز نامه را برای پرداخت به مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور ارجاع داد که مدیرعامل هم به بانک صنعت و معدن استان کرمان دستور پرداخت داد ولی باز هم بانک صنعت و معدن استان کرمان پرداخت تسهیلات را منوط به تعیین تکلیف بدهی معوقه کارخانه کرد.

وی افزود: پس از موفق نشدن در دریافت تسهیلات از بانک صنعت و معدن استان توسط صاحب کارخانه به منظور رفع مشکل نقدینگی مدیرعامل، نام این کارخانه را در لیست پرداخت تسهیلات رونق اقتصادی قرار دادیم کما اینکه تاکنون 17 واحد تولیدی از این تسهیلات استفاده کرده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان بیان کرد: در حال حاضر بنا به درخواست مالک کارخانه، وی را برای دریافت 30 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به بانک کشاورزی معرفی کرده ایم که در این زمنیه مشکل خاصی برای پرداخت وجود ندارد و مالک کارخانه باید مراحل دریافت را طی کند.

وی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تعطیلی کارخانه ویس جیرفت و بیکار شدن 180 کارگر این کارخانه خاطرنشان کرد: از نظر این سازمان کارخانه مذکور تعطیل نیست زیرا فعالیت این کارخانه فصلی است و با آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی دوباره فعالیت خود را از سر خواهد گرفت کما اینکه تعداد کارگران این کارخانه ها بیش از 40 نفر نمی باشد.

اسکندری نسب گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان به عنوان حامی صنایع در این منطقه از هر کمکی برای رونق تولید و توسعه صنعت منطقه بهره می گیرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی ویس جیرفت هم گفت: این شرکت تعاونی سال 1390 تاسیس شد و سال 1392 نخستین خط تولید کنسرو ماهی را افتتاح کرد اما امروز به علت عدم حمایت مالی با بحران مالی روبرو شده است.

محمود سالاری ادامه داد: این کارخانه کنسرو را با برندهای همشهری و توانا در هفت خط تولید می کند که حاصل فعالیت آن اشتغال 180 نفر است اما اگر مشکلات مالی این کارخانه مرتفع نشود با بیکاری این کارگران مواجه خواهیم بود.

وی گفت: این کارخانه قبل از آغاز تولید احداث شده بود اما به دیلیل برخی مشکلات فعالیت نداشت که با تشویق مسئولان محلی و با سرمایه گذاری خصوصی اقدام به راه اندازی آن کردیم.
وی گفت: در مرحله نخست حدود 40 میلیارد ریال را برای خرید این کارخانه از صاحب اول آن دریافت و 17 میلیارد ریال هم برای تجهیزات و احیای خط تولید هزینه کردم که با فعالیت رسمی آن 30 نفر مشغول بکار شدند و با راه اندازی خط تولید کنسرو ماهی این تعداد کارگر به 180 نفر افزایش یافت.

سالاری گفت: شروع فعالیت شرکت تعاونی ویس جیرفت با وضعیت رکود اقتصادی همزمان و از سوی دیگر کمبود نقدینگی و زمان بر بودن برگشت هزینه ها موجب شد با مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش برای ادامه فعالیت روبرو شویم.

وی بیان کرد: کمبود نقدینگی باعث شد مجبور شویم 15 میلیارد ریال تسهیلات را با سود 21 درصد دریافت کنیم که بخش زیادی از این تسهیلات هم برای تجهیز خطوط هزینه شد.

سالاری افزود: در شرایط فعلی برای تامین مواد اولیه و ادامه تولید نیاز به تسهیلات بانکی داریم.
وی خاطرنشان کرد: بنا به مشکلات مالی پیش آمده زمینه واگذاری این کارخانه را به سرمایه گذار جدید فراهم کردم که در چند روز آینده روند واگذاری انجام خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رفع تنش آبی ۳۹۸ روستای استان با افتتاح 20 حلقه چاه آب

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)