کد خبر: ۱۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان خبر داد:
صفریان تولید نرم‌افزارهای مختلف، تولید برق، تولید نرم افزارها و تولید کاغذ از سنگ که فاز مطالعاتی آن انجام شده است را از سرمایه گذاری های دانش بنیان این دانشگاه اعلام کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان از اجرای طرح تولید کاغذ از سنگ در رفسنجان خبر داد و گفت: فاز مطالعاتی این طرح آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کویر، دکتر محسن صفریان در پنل تخصصی همایش «رفسنجان تدبیر، تلاش و توسعه» اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان دومین مرکز آموزش عالی در شهرستان رفسنجان بعد از دانشگاه علوم پزشکی به شمار می رود که در سال 67 توسط مرحوم آیت الله هاشمیان با یک رشته حقوق تاسیس شد.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان درحال حاضر با سه دانشکده، 72 رشته تحصیلی شامل پنج رشته دکترا، 25 رشته ارشد و 40 رشته در کارشناسی دانشجو دارد.

وی افزود: در حال حاضر 4100 دانشجو و 10 هزار و 400 فارغ‌التحصیل و 290 عضو استاد هیأت علمی و مدعو در این دانشگاه مشغول به تحصیل و تدریس می باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان ادامه داد: بیش از 32 هزار مترمربع فضای آموزشی شامل دانشکده های مختلف اعم از دانشکده های فنی مهندسی، حقوق، مدیریت، خوابگاه، سالن مدیریت، خوابگاه، مجموعه ورزشی، سالن سلف سرویس در زمینی به مساحت 25 هکتار بنا نهاده شده است.

صفریان از بهره برداری از دو ساختمان کتابخانه مرکزی و مسجد این دانشگاه در بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: چاپ 483 مقاله علمی توسط اعضای علمی این دانشگاه و 56 طرح درون‌دانشگاهی در بخشهای بنیادی، توسعه ای و کاربردی و تفاهم نامه هایی در خصوص اجرای طرحهای درون دانشگاهی که با سازمانهای مختلف از دیگر اقدامات می باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان یادآور شد: کتابخانه دانشگاه 42 هزار جلد کتاب و مجموعه دانشگاه 23 کارگاه و آزمایشگاه دارد، ضمن اینکه 5 شرکت در مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند که یکی از آنها دانش بنیان است.

صفریان خاطرنشان کرد: 960 پایان نامه ارشد در این دانشگاه خاتمه یافته و در حال حاضر 1950 پایان نامه ارشد در رشته های مختلف آماده انجام است که در ابعاد مختلف هر کدام از این پایان نامه ها می تواند مشکلی از شهرستان را حل کنند.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت برای کل سازمانها توسط این دانشگاه، ابراز داشت: اخیراً تفاهم نامه هایی با فرمانداری و آموزش و پرورش منعقد شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان به رویکرد جدید این دانشگاه در سرمایه‌گذاری اقتصاد دانش‌بنیان پرداخت و افزود: با حضور دکتر میرزاده یکی از برنامه های ایشان این بود که دانشگاه آزاد بخشی از درآمد خود را از طریق محصولا دانش بنیان و سرمایه گذاری تامین کند.

صفریان تولید نرم‌افزارهای مختلف، تولید برق، تولید نرم افزارها و تولید کاغذ از سنگ که فاز مطالعاتی آن انجام شده است را از سرمایه گذاری های دانش بنیان این دانشگاه اعلام کرد.

رئیس دانشگاه آزاد رفسنجان تصریح کرد: تفاهمنامه تولید ماشین باغ‌ورز فردا دوشنبه امضا می‌شود که با بخش خصوصی نوعی تراکتور برای باغ‌های کشاورزی است.

وی از ساخت مجموعه ورزشی با زیربنای 5 هزار متر مسقف و زمین های روباز برای همشهریان رفسنجانی خبر داد و افزود: اگر سرمایه گذارانی در این پروژه مشارکت داشته باشند در زمان کمتری به بهره برداری خواهد رسید.

برچسب ها: رفسنجان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

قیمت طلا و سکه کاهشی شد

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

کشف 30 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

صعود قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

درخشش ورزشکاران کرمانی با 3 عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید

عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد

کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در حوادث رانندگی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)