کد خبر: ۱۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری استان کرمان:
موحد گفت: در سطح استان در پنج ماه سال گذشته 18 هزار و 28 پرونده را با صلح و سازش مختومه کرده ایم و در سال جاری 18 هزار و 573 فقره پرونده به صلح و سازش ختم شده که افزایش سه درصدی مصالحه را نشان می دهد.
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سطح استان در پنج ماه سال گذشته 18 هزار و 28 پرونده را با صلح و سازش مختومه کرده ایم و در سال جاری 18 هزار و 573 فقره پرونده به صلح و سازش ختم شده که افزایش سه درصدی مصالحه را نشان می دهد.

به گزارش گفتارنو به نقل از ایسنا، "یداله موحد" در نشست با اعضای شوراهای حل اختلاف شهر کرمان با تبریک فرارسیدن عید غدیر اظهار کرد: در فرهنگ غنی اسلام برخی ایام به واسطه رویداد مهم و ارزشمندی که در آن روز اتفاق می افتد، عید نامگذاری شده و 18 ذی حجه یکی از اعیاد بزرگ برای شیعیان است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در روز غدیر جانشین خود را اعلام کرده و بنا به نص صریح قرآن، دین اسلام کامل شد، تصریح کرد: واقعه غدیر یک رخداد مانند دیگر رخدادها از صدر اسلام نیست، غدیر نماد یک اندیشه، تفکر و قرائت از دین است.

موحد بیان کرد: غدیر یک راز و رمز است که به موجب آن خط نبوت و امامت پیوند می خورد و رهبری اسلام تدام می یابد و غدیر، زمان و مکان اتصال نبوت و امامت است.

رییس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با اشاره به عملکرد شوراهای حل اختلاف استان کرمان در پنج ماه گذشته امسال اظهار کرد: قانون جدید شوراهای حل اختلاف تصویب و تحولاتی در این قانون صورت گرفته است که هم صلاحیت های شورا را افزایش داده و هم نحوه رسیدگی به صدور حکم را تغییر داد.

وی افزود: در پنج ماه اول سال گذشته ورودی به شوراهای حل اختلاف استان کرمان بیش از 67 هزار پرونده بوده که در سال جاری به 72 هزار مورد افزایش داشته است.

موحد با بیان اینکه 63 هزار مورد از پرونده های ورودی سال گذشته مختومه شده و در سال جاری 68 هزار مورد از ورودی ها مختومه شد اما رشد مانده ها را داریم، تصریح کرد: علی رغم افزایش پرونده های ورودی و افزایش موجودی، رشد عملکرد شوراها را نیز شاهد بوده ایم و کار بیشتری صورت گرفته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه هشت و نیم درصد رشد عملکرد شوراهای حل اختلاف را در سال جاری داشته ایم، افزود: در شورای حل اختلاف شهرستان کرمان در سال گذشته 22 هزار و 916 پرونده وارد شده که در سال جاری به 24 هزار و 609 فقره افزایش یافته است.

موحد اظهار کرد: در سال گذشته 21 هزار و 861 پرونده مختومه و امسال 22 هزار و 928 فقره مختومه شده است اما در مرکز استان نیز افزایش مانده را داریم.

وی تصریح کرد: در سطح استان در پنج ماه سال گذشته 18 هزار و 28 پرونده را با صلح و سازش مختومه کرده ایم و در سال جاری 18 هزار و 573 فقره پرونده به صلح و سازش ختم شده که افزایش سه درصدی مصالحه را نشان می دهد.

موحد بیان کرد: در مرکز استان در سال جاری 3 هزار و 895 مورد پرنده مختوم به صلح و سازش شده که نسبت به سال گذشته در رقم صلح و سازش کاهش داریم.

برچسب ها: موحد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)