کد خبر: ۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
با صدور بیانیه‌ای مورد تاکید قرار گرفت:
اصلاح‌طلبان استان کرمان با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از مذاکرات هسته‌ای تاکید کردند: بدون تردید ایستادن در نقطه‌ای که امروز قرار داریم بدون حمایت‌های رهبر معظم انقلاب امکان‌پذیر نبود.
سیاست> احزاب و شخصیت‌ها: اصلاح‌طلبان استان کرمان با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از مذاکرات هسته‌ای تاکید کردند: بدون تردید ایستادن در نقطه‌ای که امروز قرار داریم بدون حمایت‌های رهبر معظم انقلاب امکان‌پذیر نبود.

به گزارش گفتارنو اصلاح‌طلبان کرمان در بیانیه خود با اشاره به تاثیر مذاکرات بر اقتصاد کشور تاکید کرده‌اند: رفع تحریم‌ها که دارای سازوکار و فرآیند زمان‌بری است گرچه قطعا تاثیر مثبتی بر وضعیت کشور خواهد گذاشت و موجب رونق اقتصادی خواهد شد، اما نباید توقع داشت که شاهد تغییرات سریع و آنی در اقتصاد کشور باشیم.

به گزارش گفتارنو متن کامل بیانیه اصلاح‌طلبان استان کرمان به شرح ذیل است:

مذاکرات سخت و فشرده دیپلمات‌های کشورمان به ریاست دکتر محمد جواد ظریف منجر به صدور بیانیه‌ای شد که در آن چارچوب‌های یک توافق تعیین شده است. مذاکرات اخیر بدون تردید مهم‌ترین رویداد دیپلماتیک طی سال‌های گذشته بود که پرداختن به جنبه‌های مختلف آن حائز اهمیت است؛ اما لازم می‌دانیم در این زمینه چند نکته مهم را باستحضار مردم شریف برسانیم.

1-مذاکرات اخیر علاوه بر تلاش مذاکره‌کنندگان کشورمان، حاصل حمایت‌های بی دریغ مقام معظم رهبری بود. ایشان در سخنرانی‌های مکرر خویش ضمن ترسیم خطوط قرمز و چارچوب‌های مذاکره، از فرآیند مذاکرات و همچنین تیم دیپلماتیک کشورمان به شایستگی حمایت کردند. بدون تردید ایستادن در نقطه‌ای که امروز قرار داریم بدون حمایت‌های رهبر معظم انقلاب امکان‌پذیر نبود. نام‌گذاری سال 1394 به عنوان سال «دولت-ملت همدلی و همزبانی» بزرگترین تکیه‌گاه سیاسی-‌اجتماعی برای مذاکره‌کنندگان هسته‌ای بود. لذا هر موفقیتی که از این راه نصیب کشور شود، یک موفقیت ملی محسوب خواهد شد.

2-شجاعت و درایت ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر روحانی در پرونده هسته‌ای و ورود ایشان به این موضوع در روزهای ابتدایی آغاز فعالیت دولت یازدهم بیانگر عزم ایشان برای تحقق وعده‌های انتخاباتی است. دکتر روحانی به دلیل نقشی که در دولت اصلاحات به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی بر عهده داشتند، از تسلط خوبی بر پرونده برخوردار بوده و با انتخاب تیمی زبده و کارکشته که از سوی رهبری «فرزندان انقلابی» نام گرفتند و با اتخاذ سیاست برد-برد که سیاستی منطقی، معقول و مبتنی بر منافع ملی و حفظ حقوق هسته‌ای است به سمت باز شدن گره بزرگ هسته‌ای حرکت کردند.

3-سخنان رییس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکاپس از پایان قرائت بیانیه هسته‌ای و تاکید بر اینکه ایران تسلیم‌پذیر نیست نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی است. تلاش‌های صورت گرفته در دوران پس از انقلاب برای تکمیل فن‌آوری هسته‌ای که با کوشش‌های خستگی ناپذیر دانشمندان هسته‌ای همراه بوده نشانگر اوج قدرت علمی فرزندان انقلاب اسلامی است. اکنون مذاکرات منجر به رسمیت شناخته شدن حق غنی سازی اورانیوم و فعالیت‌های تحقیقاتی و علمی منجر شده و نقشه دشمنان ملت ایران برای تعطیلی کلیه فعالیت هسته‌ای را نقش بر آب کرده است و کشورهای طرف مذاکره بر حق ایران به دست یابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید کردند. لذا ایران با حفظ دستاوردهای هسته‌ای در نطنز و فردو و اراک در مقام اثبات صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای‌اش برآمده است. بدون تردید شکست مذاکرات اخیر آخرین امید رژیم صهیونیستی به شمار می‌رفت که با مدد الهی رو به ناامیدی گذاشته است. عصبانیت امروز نتانیاهو و برخی متحدان منطقه‌ای او نشان می‌دهد که مسیر انتخاب شده مسیر صحیحی بوده است. بدون تردید قدرت علمی ما در بحث انرژی هسته‌ای علاوه بر تلاش مدیران و سیاست‌گذاران در طی سال‌های پس از انقلاب، حاصل تلاش‌های علمی دانشمندان هسته‌ای ایران بوده است. در اینجا جا دارد یاد و خاطره دانشمندان عزیزی که در این راه جان باخته‌اند را گرامی داشته و به روان پاک شهدای هسته‌ای درود بفرستیم. 

4-ملت شریف ایران و مردم نجیب استان کرمان! اقتصاد کشور در طول سال‌های گذشته دچار تنگناهای بی‌شماری بوده است. نرخ بالای تورم، رشد بیکاری و رکود اقتصادی همه از جمله عواملی بوده است که نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. با تدبیر دولت در سال گذشته نرخ تورم از 40.1 درصد در شهریور 92 (آغاز فعالیت دولت یاردهم) به 16 درصد رسیده است. نرخ رشد اقتصادی نیز در سال گذشته رو به افزایش گذاشته، دولت و اقتصاددانان امیدوارند در سال‌های آینده شاهد مثبت شدن شاخص‌ رشد اقتصادی باشیم. بدیهی است حل مشکلات اقتصادی به صورت یک شبه امکان پذیر نیست و ترمیم اختلالی که در سیستم اقتصادی کشور ایجاد شده نیازمند زمان است. لذا باید توجه داشته باشیم رفع تحریم‌ها که دارای سازوکار و فرآیند زمان‌بری است گرچه قطعا تاثیر مثبتی بر وضعیت کشور خواهد گذاشت و موجب رونق اقتصادی خواهد شد، اما نباید توقع داشت که شاهد تغییرات سریع و آنی در اقتصاد کشور باشیم. ممکن است عده‌ای که با هر دلیل با توافق اخیر مخالف هستند در شبکه‌های مجازی، فضای عمومی تلاش نمایند با افزایش سطح توقعات مردم از مذاکرات و دامن زدن به آن‌، زمینه را برای ناامیدی اجتماعی فراهم نمایند. لذا شایسته است فعالان سیاسی و اقتصادی، صاحبان تریبون و رسانه‌ها با در نظر گرفتن منافع ملی تحلیل‌های واقع بینانه‌ای در مرحله عبور از تحریم‌ها ارائه نموده تا انشاء الله شاهد سرخوردگی اجتماعی نباشیم.

5-و سخن آخر با منتقدان مذاکرات هسته‌ای! تلاش‌ها و تفاهم‌هایی که این روزها شاهد آن هستیم بی‌تردید بدون اذن رهبر معظم انقلاب امکان پذیر نبوده و نیست. افراد و جریان‌هایی که در روزهای گذشته با ایجاد شبهه و تردید در بیانیه لوزان سعی می‌کنند تا آن را زیر سوال ببرند در صورتیکه به منافع ملی اهمیت می‌دهند باید منصفانه در بستری آرام و بدون تشنج به نقد تفاهم نامه بنشینند. اما چنانچه خدای ناکرده قصد دیگری دارند بهتر است در رویکرد مخرب خود تجدید نظر نموده و اجازه دهند در فضایی توام با آرامش، مدیران ارشد دیپلماسی کشور به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)