کد خبر: ۱۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
در خطبه‌های نمازجمعه گذشته چه مسائلی مطرح شد
اشاره به نهی احمدی نژاد از ورود به انتخابات مهمترین محور سخنان ائمه جمعه در خطبه های روز گذشته نماز جمعه بود.
اشاره به نهی احمدی نژاد از ورود به انتخابات  مهمترین محور سخنان ائمه جمعه در خطبه های روز گذشته نماز جمعه بود.

به گزارش گفتارنو به منظور مرور سریع اظهارات ائمه جمعه گزیده مهمترین اظهارات منتشر می شود:


نام شهرستان

نام امام جمعه

چکیده خطبه

کرمان

حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده

نیروی انتظامی بیش از 100 وظیفه بر عهده دارد و با این حجم گسترده کار و تلاش‌های شبانه‌روزی اما گاهی مشاهده می‌شود بعضی از کارها آن‌طور که باید انجام نمی‌شود.امر به معروف یعنی آنچه برای خود می‌خواهید برای دیگران هم بخواهید.

سیرجان

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی

رهبری معظم صلاح دیدند فردی در انتخابات شرکت نکند و وی هم اطاعت کرد و پذیرفت که تحقق خواسته رهبری مسیر خیر و صلاح مردم و کشور است.
شمنان در آستانه انتخابات بیشتر برای تفرقه و اختلاف بین گروه‌های مختلف تلاش می‌کنند و ضرورت دارد در مسیر واحد و به‌دور از هرگونه اختلاف صمیمی و همدل باشیم تا طعمه دشمن نشویم.

تعداد محدودی مانند باندهای مواد مخدر و برخی سودجویان کاذب اقتصادی که به دنبال کسب مال نامشروع هستند عامل ناامنی در جامعه هستند که امروز اقتدار نیروی انتظامی فرصت حرکت در مسیرشان را گرفته و این آمادگی و اقتدار برای مبارزه با این عوامل باید هر روز بیشتر شود.


رفسنجان

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور

مردم نیز باید خود را همانند رهبر فدای مصالح کشور کنند و شهریور امسال رهبری به شخصی توصیه کرد که در عرصه انتخابات حضور نیابد، لذا ایشان این موضوع را برای همه تبیین کردند که نباید دو قطبی و دوگانگی در کشور حاکم شود و به این معنا نیست که عرصه انتخابات فقط برای یک نفر مهیا شود بلکه افراد لایق و شایسته می توانند در این عرصه رقابت کنند و زمام را به دست گیرند تا کشوری پویا داشته باشیم.

 

ذلت مؤمن این است که خود را در معرض مسؤولیتی قرار دهد که توان انجام آن را ندارد، لذا کسی که می‌بیند کار پیش نمی‌رود خودش باید کنار رود و کار را به به اصلح بدهد.
اینگونه نیست که رهبری به نفع یک جریان کار کردند، باید راه را درست برویم و این تعبیر را نداشته باشیم.

 

اعتماد به رهبری نظام در ردیف برترین سرمایه‌های اجتماعی است، تنها ادعا کافی نیست و ادعا کارساز هم نیست، در زمان پیامبر(ص) عده‌ای ادعا می‌کردند که با پیامبر(ص) هستند اما بعد از شهادت آن حضرت کودتا کردند.

 

اکنون که فصل برداشت پسته است تجار و صادرکنندگان اقدامی کنند که قیمت پسته افزایش یابد زیرا هزینه هایی که یک کشاورز صرف می کند تا این محصول برداشت شود و قیمتی که بابت خرید می دهند هزینه های کود، سمپاشی و نگهداری است و چیزی عاید کشاورز نمی شود.

 

ریگان

حجت‌الاسلام علی رنجبرماهانی

رئیس جمهور سابق در نامه ای خطاب به مقام معظم رهبری می‌نویسد از آنجا که صلاح نمی دانید در انتخابات شرکت کنم این جانب تبعیت خود را اعلام میکنم؛ این یعنی ولایت‌پذیری. ای کاش در سال ۸۸ هم عده ای با نصیحت ولی امر ولایت پذیر بودند در خانه می‌نشستند آتش بیار معرکه نبودند خسارت برای نظام و انقلاب به وجود نمی آوردند.

 آقا در درس خارج فقه‌شان فرمودنداصرار دارم بر وحدت نیروی‌های مومن انقلابی و از اختلاف آنها به خدا پناه می‌بریم. آقاجان فرمایش شما روی چشم، سمعا و طاعتا. اما برخی سواستفاده باطل از این جمله می‌کنند. همه قبول دارند که اختلاف در بین نیروهای مومن و انقلابی نباید باشد اما اماما ما هرگز فتنه گران را نیروی انقلاب و مومن انقلابی نمی دانیم و کسانی که فتنه کردند، نه مومن‌اند نه انقلابی.  اماما ما هرگز کسانی که به خمینی کبیر جام زهر دادند و گفتند به این جام زهر افتخار می‌کنیم ما اینها را نیروی مومن و انقلابی نمی دانیم در حالیکه حضرت امام (ره) فرمودند من جام زهرآلود قبول قطعنامه ۵۹۸ را سر کشیدم اما در برابر ملت احساس شرمساری می‌کنم.

 آن شخصی که امروز افتخار می‌کند جام زهر خورانیدم به امام و هر از چند گاهی در تقابل با رهبر عزیزمان موضع می‌گیرد ما این آقا را نیروی مومن و انقلابی نمی دانیم و هر کس ادعا می‌کند من نیروی مومن و انقلابی هستم یا هر کس که تحلیل می‌کندکه فلانی نیروی انقلابی و مومنی است ببیند پشت سر این نیروی انقلابی چه کسانی صف بستند.

 مسئولین استان، سپاه، بسیج، مراقب باشید شما محافظ این انقلاب و نظام هستید. بچه های ولایی و حزب اللهی‌ کارد به استخوان رسیده. چقدر سرپوش بگذاریم سه سال نصیحت و موعظه اینها دیگر فایده ندارد. کسی که در پازل دشمن حرکت کند کسی که در زمین دشمن بازی کند این عرضه این جایگاه را ندارد.

 دشمن ظواهر را مطرح می‌کند ما با کار فرهنگی مخالف نیستیم اما زیر پوست کار فرهنگی چه اتفاقی می‌افتد. شخصی که باید در یک نهاد فرهنگی باشد چرا مشروعیت ولی فقیه را زیر سوال می‌برد آن وقت می‌گویند دعوا سر کاسه آش است

زرند

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی

رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیام اخیر خود کشور را از دوقطبی شدن نجات دادند و دشمن را مایوس کردند.
رئیس جمهور مقتدرانه از بدعهدی آمریکایی‌ها و مواضع خبیثانه عربستان سعودی انتقاد کرد که این موضع محکم در حقیقت مواضع مقام معظم رهبری و خواسته ملت ایران اسلامی را در سازمان ملل مطرح کرد.

جیرفت

حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور

ما از تفریحات سالم برای جوانان در جامعه استقبال می‌کنیم، اما وجود برخی از مکان‌ها از جمله قلیان‌سراها تفریح و شادی کاذب را برای جوان ایجاد می‌کند که علاوه بر سلامتی روحی به سلامت جسمی فرد هم آسیب وارد می‌کند.

 در شهرستان جیرفت سینمایی در شأن مردم وجود ندارد و فراهم کردن تفریحات سالم برای مردم و جوانان حق مردم به گردن مسؤولان است.

 اگر نیروی انتظامی قانون را در جامعه به همراه خوش‌رفتاری اجرا کند، کار خوبی است.

 اصل مبارزه با طاغوت نباید فراموش شود؛ وعاظ، گویندگان مداحان در برنامه‌های محرم این فلسفه بزرگ عاشورا برای مردم تشریح کنند.

 

فاریاب

حجت‌الاسلام علی رفیعی

نیت و هدف امام حسین(ع) در واقعه کربلا امر به معروف و نهی از منکر بود و مردم باید در مراسم عزاداری و سوگواری امر به معروف را در اولویت کاری خود قرار دهند.

مردم باید با پلیس در تأمین امنیت کمک کنند.

رودبار جنوب

حجت‌الاسلام عباس گروهی

ولایت‌فقیه در سخت‌ترین شرایط جامعه و کشور ورود می‌کند و آن را از بحران خارج می‌کند.

قلعه‌گنج

حجت‌الاسلام حسن مومنی

پیغمبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) سفارش زیادی در احترام به سالمندان دارند و باید نسبت به بزرگان و سالمندان رئوف و مهربان باشیم.

ی از معضلات شهرستان را نداشتن شناسنامه عده‌ای از مردم  است نداشتن شناسنامه درد و معضل بزرگی است و باید برای اینکار فراخوان داده شود تا این معضل حل شود.

کهنوج

حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش

بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای درس خارج فقه روز پنجم مهرماه سخنانی کوتاه اما بسیار مهم بود که نیازمند تحلیل و دقت نظر است.

بم

حجت‌الاسلام قاسم دانشی

نیاز است کارخانجات خودروسازی هم نسبت به بیمه نیروهای خود در سطح شهرستان اقدام کنند.

 شایعاتی مبنی بر جابه‌جایی یکی از دفاتر بیمه شهرستان بم که به شعبه تبدیل شده وجود دارد که باید اعلام کنم مردم و مسؤولان بم چنین اجازه‌ای نمی‌دهند.

رودبار جنوب

حجت‌الاسلام عباس گروهی

دوران دفاع مقدس حضرت امام(ره) هم به‌موقع دستور دفاع دادند هم به‌موقع قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفتند و نتیجه این تدبیر اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران شد.

ولایت‌فقیه در سخت‌ترین شرایط جامعه و کشور ورود می‌کند و آن را از بحران خارج می‌کند.

آخرین اخبار

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

قیمت طلا و سکه کاهشی شد

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

کشف 30 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

صعود قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

درخشش ورزشکاران کرمانی با 3 عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید

عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد

کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در حوادث رانندگی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)