کد خبر: ۱۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون استاندار کرمان:
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: شاید هیچ گاه فکر نمی کردیم بالاتر از معضلات سیاسی مسائلی وجود داشته باشد آن هم معضلات اجتماعی که آسیب های زیادی را به جامعه وارد می کند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: شاید هیچ گاه فکر نمی کردیم بالاتر از معضلات سیاسی مسائلی وجود داشته باشد آن هم معضلات اجتماعی که آسیب های زیادی را به جامعه وارد می کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کویر، "حمید ذکاءاسدی" صبح امروز چهارشنبه 28مهرماه 95 در جلسه کارگروه ارتقا اجتماعی، فرهنگی و سلامت کرمان اظهار کرد: در ماه های قبل جلساتی در بهزیستی، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و ... برگزار و بازدیدهایی از شهرک ها و حواشی شهر کرمان انجام شد، واقعیت این است که ما خانواده هایی داریم که در این محلات ساکن و در معرض انواع معضلات و آسیب های اجتماعی قرار دارند.

وی افزود: از سوی دیگر وقتی در سال گذشته چندین جلسه مربوط به مشکلات حوزه های اجتماعی با حضور مقام معظم رهبری تشکیل شد در رده بندی این معضلات نخستین مورد اعتیاد و سپس حاشیه نشینی قرار گرفت.

ذکاءاسدی بیان کرد: طبق آمار در کشور بالای 10 میلیون نفر حاشیه نشین داریم و در حواشی شهرها و کلان شهرها انواع معضلات اجتماعی را شاهد هستیم، اعم از خرید و فروش موادمخدر، اعتیاد و ... و کسانی که در این محلات ساکن هستند دارای فقر مادی و یا گرفتاری هایی هستند که گریبان گیر آنها شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان سپس گفت: در بازدیدهایی که استاندار کرمان از حواشی شهر داشت و با جمع بندی ها تصمیم بر این شد که طرح نجات محله را به صورت آزمایشی در استان اجرا کنیم و سپس در سطح وزارت کشور استان کرمان را به عنوان طرح نمونه مد نظر قرار دادند، بنابراین باید این طرح به دقت دنبال و نتایج آن ارائه شود و درصورتی انجام اقدامات مثبت به سراسر کشور تعمیم داده شود.

وی تصریح کرد: در بهمن ماه 94 قراردادی بین وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی امضا و تاکید شد ستادی به عنوان ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار تشکل شود و این تصمیم ملی و استانی همزمان باهم و چند کارگروه تشکیل شد اعم از کارگروه های اجتماعی، ساخت و ساز و بازآفرینی محلات و کارگروه ارتقا فرهنگی، اجتماعی و سلامت نیز ذیل این کارگروه ها قرار گرفت.

ذکاءاسدی اظهار کرد: تا پایان آبان ماه یک بازدید به اتفاق همه مدیران و رسانه ها از شهرک ها و محلات پایلوت مورد نظر خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم در زمینه اهداف این طرح به موفقیت نسبی دست یابیم و آن را به الگویی برای سراسر استان و کشور ارائه کنیم.

وی در بخش دیگری تاکید کرد: شاید هیچ گاه فکر نمی کردیم بالاتر از معضلات سیاسی مسائلی وجود داشته باشد آن هم معضلات اجتماعی که آسیب های زیادی را به جامعه وارد می کند  و خطر اصلی در فروپاشی یک اجتماع و حکومت معضلات فرهنگی و اجتماعی است و اگر سرباز کنند همه چیز را تحت الشعاع و در معرض خطر قرار می دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: آنچه خیلی مهم است حضور مردم از ابتدای انقلاب اسلامی در تمامی صحنه ها می باشد بنابراین در زمینه حاشیه نشینی هم باید از حضور مردم استفاده کنیم و در برخی موارد لازم است مسائل مربوط به حاشیه نشینی را ببینند و کمک کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

هشدار یک متخصص داخلی از وضعیت نگران کننده چاقی در کشور

معاون دادگستری کرمان: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

بیست‌و‌نهمین جشنواره شعر رضوی در کرمان به ‌کار خود پایان داد

3 کشته در برخورد دو دستگاه خودرو در جاده جیرفت کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)