کد خبر: ۱۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کارخانه لاستیک بارز کرمان
مدیر کارخانه لاستیک بارز کرمان گفت : ساخت لاستیک فرغون به علت کم حجم بودن درخواست ها برای یک کارخانه بزرگ صرفه اقتصادی ندارد که لازم باشد یک خط تولید خود را به آن اختصاص دهد زیرا میزان تولید نسبت به تقاضا بالاترخواهد بود .
رئیس خانه صنعت ،معدن و تجارت کرمان گفت : ساخت لاستیک فرغون به علت کم حجم بودن درخواست ها برای یک کارخانه بزرگ صرفه اقتصادی ندارد که لازم باشد یک خط تولید خود را به آن اختصاص دهد زیرا میزان تولید نسبت به تقاضا بالاترخواهد بود .
 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ؛ چند روزی است که واردات لاستیک فرغون در کشور سرو صدای زیادی به پا کرده و این سئوال مطرح شده است که با وجود ۵  کارخانه بزرگ لاستیک سازی کشور که مرغوبترین و با کیفیترین محصولات را در خودروهای سبک و سنگین می سازد و خودبه تنهایی  می تواند تکنولوژی ساخت لاستک سواری و باری را در دیگر کشور ها اشاعه دهد چرا در عرصه تولید لاستیک فرغون کمرنگ عمل کند.

واردات ۱۳۵ تن لاستیک فرغون از ویتنام !
در خصوص واردات ۶ ماهه سال جاری در خصوص لاستیک فرغون باشگاه خبرنگاران جوان نوشت ؛ بر اساس آمار گمرک در ۶ ماه منتهی به شهریور ماه سال جاری، بیش از ۱۳۵ تن لاستیک فرغون به ارزش دلاری ۱۷۲,۳۰۱  و ارزش ریالی  ۵,۳۲۵,۲۰۳,۱۰۵ وارد کشور شده است.
کشور ویتنام  با ۱۲۸  تن و ۴۰  کیلوگرم صادرات این محصول به ارزش دلاری  ۱۷۰,۶۸۸  و ارزش ریالی ۵,۲۷۵,۲۸۹,۷۸۰ به ایران بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و پس از آن کشور  امارات با ۷  تن و ۶۸۹  کیلو گرم   و به ارزش دلاری ۱,۶۱۳  و ارزش ریالی ۴۹,۹۱۳,۳۲۵   در رده دوم قرار دارد.
 
ماه کشورطرف معامله وزن(ک.گ) ارزش ریالی ارزش دلاری
۴ ويتنام             ۴۸,۳۶۰           ۲,۰۱۰,۳۵۴,۰۴۸             ۶۵,۷۱۹
۵ ويتنام             ۴۸,۳۶۰           ۲,۰۲۲,۴۰۹,۵۳۸             ۶۵,۲۵۵
۶ مالزي               ۷,۶۸۹               ۴۹,۹۱۳,۳۲۵               ۱,۶۱۳
۶ ويتنام             ۳۱,۳۲۰           ۱,۲۴۲,۵۲۶,۱۹۴             ۳۹,۷۱۴
 

میزان واردات این نوع لاستیک و حضور کارخانه های قوی لاستیک سازی در ایران سبب شد تا با ریاست خانه  صنعت ،معدن ، تجارت استان کرمان علی اکبر مشرفی مصاحبه ای تلفنی برقرار کنیم که وی در پاسخ به خبر نگار کارگران کرمان گفت: در دنیا تنها دو کشور تولید کننده لاستیک فرغون هستند و البته در ایران  هم دو کارخانه یک خط تولید خود را به  ساخت لاستیک فرغون با تولید محدود  اختصاص داده اند ،که  کیفیت محصولات ایرانی از همتای وارداتی اش بالا تر است .
 
علی اکبر مشرفی که خود مدیر کارخانه لاستیک بارز کرمان نیز هست ادامه داد : ساخت لاستیک فرغون به علت کم حجم بودن درخواست ها برای یک کارخانه بزرگ صرفه اقتصادی ندارد که  لازم باشد یک خط تولید خود را به آن اختصاص دهد زیرا میزان تولید نسبت به تقاضا بالاترخواهد بود .
 
وی افزود : بخش خصوصی باید در حال حاضر به این عرصه وارد شود و تولید لاستک فرغون را توسط کارگاه های کوچک در ایران به اندازه نیاز کشورتامین کند اما نمی توان تولید این نوع لاستک را یک چشم انداز بزرگ برای صادرات دانست و تنها می توان برای داخل کشور برنامه ریزی نمود و البته  می تواند برای کشور های هم جوار مفید باشد .
 
لاستیک های تولید داخل کیفیت بالاتری انسبت به  لاستیک های وارداتی دارند
شرکت "وارداتی حافظان سرمایه "نیز در خصوص لاستیک فرغون اینگونه نوشته است ؛ قسمت اعظم این محصول وارداتی است وبه سه دسته ، تعداد لایه ها و توپر و توخالی بودن لاستیک و گل های آن تقسیم بندی می شوند .
تعداد لایه ها ؛نوع دسته بندی لاستیک فرغون  براساس تعداد لایه های بکار رفته در لاستیک است که به آن لاستیک دو لا و چهار لا و شش لا می گویند، هر چه تعداد لایه ها بیشتر باشد ،لاستیک فرغون سنگین تر بوده و دیرتر پنچر می شود و طول عمر آن بیشتر است.
– تو پر و تو خالی بودن لاستیک: لاستیک های تو خالی توسط باد پر می شوند و بیشتر کاربرد دارند، لاستیک های تو پر در مقابل حرارت مقاوم هستند.
 
tire
– دسته بندی دیگر بر حسب نوع کارخانه سازنده است ،  لاستیک های تولید داخل دارای کیفیت بالاتری از لاستیک های چینی می باشند،  لاستیک های ویتنام و… نیز وارد می شوند که کیفیت های خوبی دارند.
– در لاستیک های وارداتی قیمت لاستیک شامل قیمت تایر و تیوپ است اما در لاستیک های داخلی شما لاستیک و تیوپ را باید جداگانه خرید نمایید.
– نو و کهنه بودن لاستیک-وجود شکاف بین گل های لاستیک و جنس تیوپ داخل لاستیک در انواع وارداتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
– طرح روی لاستیک :که به آن اصطلاحا”گل لاستیک می گویند:گلها شامل:گل صلیبی،گل تراکتوری،گل ماری یا طرح یاسا،گل ریزو…. می باشند،  متداول ترین طرح گل صلیبی و گران ترین طرح گل تراکتوری می باشد.
 
 tire3 tire2
لاستیک گل صلیبی لاستیک گل صلیبی باد شده
فروشگاه حافظان سرمایه مستقیما”وارد کننده انوع خارجی این محصول است و نماینده مستقیم پخش چندین کارخانه ایرانی بصورت عمده و خرد نیز می باشد.
 
در ادامه کار ایرانی نیز نوشت : برای عملی کردن اقتصاد مقاومتی ابتدا باید سیستم بانکی ایران را شخم زد!
عسگر راستگو مدیرعامل کارخانه ورشکسته شده تولید لاستیک فرغون در این باره به کار ایرانی توضیح داد: کارخانه من با کیفیت بالایی لاستیک فرغون تولید می کرد اما به دلیل مشکلات متعدد فعالیت اقتصادی در ایران نتوانستم به فعالیت لاستیک سازی ادامه بدهم و بعد از اینکه به دلیل بدهی بانکی مجبور شدم چند کارخانه ام را بفروشم بانک اموال ضامن هایم را هم توقیف کرد و ضامن های بانکی من هم اکنون خانه هایشان را از دست داده اند.
 
وی اظهار کرد: دلیل اینکه تولیدکننده لاستیک به این میزان در ایران کم است قوانین و سازوکارهای وحشتناک اقتصادی است که اکثر تولید کنندگان را تا مرز ایست قلبی برده است.
 
راستگو در خصوص وضعیت کیفیت تولید لاستیک در ایران افزود: لاستیک های فرغونی که در ایران تولید می شود کیفیت بالایی دارد اما به دلیل واردات خریداری نمی شود.
 
خودمان به لاستیک فرغون به شدت نیاز داریم اما تولیدکنندگان ایرانی آن را صادر می کنند!
محمد مرتضوی یک تولید کننده انواع چرخ های فرغون تصریح کرد: ایران در وضعیتی است که در بازارهای خودش به شدت به لاستیک فرغون نیاز دارد اما متاسفانه تولیدکنندگان داخلی جوابگوی این نیاز نیستند و در عین اینکه کمبود داریم آنها لاستیک فرغون را صادر می کنند.
 
مرتضوی ادامه داد: کشش بازار برای وارد شدن کارخانه های دیگر در زمینه تولید لاستیک فرغون به شدت بالاست اما تا کنون غیر از دو تولیدکننده به دلیل مشکلات این عرصه کارخانه دیگری به این حیطه وارد نشده است.
 
بیکاری تعداد زیادی کارگر به خاطر ۶ هزارتومان
وی اذعان کرد: در حالی که  مبلغ لاستیک های فرغون ایرانی از نمونه ویتنامی و مالزیایی آن ارزان تر است و کیفیت آن هم بالاتر است اما وارد کننده به دلیل سودی که از واردات می برد مبادرت به خرید لاستیک ایرانی و تزریق آن به بازار نمی کند.لاستیک ایرانی ۱۸ هزارتومان و ویتنامی هم به همین قیمت است اما لاستیک مالزیایی ۲۴ هزار تومان است و وارد کننده فقط به خاطر ۶ هزارتومان تعداد بالایی از کارگران کشورش را بی کار می کند.
 
مرتضوی اظهار کرد: باید تاکید کرد که مواداولیه لاستیک فرغون از خارج وارد می شود که این مسئله یکی دیگر از مشکلات تولید این کالا در ایران است.
در حالی که تولیدکننده ها این نکته‌ها را به عنوان مشکل تولید و ورشکستگی کارخانه‌های این حوزه عنوان می‌کنند اما واردکنندگان نظر دیگری دارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

تشکیل پرونده قضایی به اتهام فساد در‌ یک باشگاه فوتبال کرمانی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

تیراندازی منجر به جرح در نزاع خانوادگی در کهنوج

حضور زهرا نعمتی در پارالمپیک پاریس هنوز قطعی نیست

پربازدید ها

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22 اردیبهشت 1403

از برنامه‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان، گذر از منابع بانکی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها است

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

بیش از ۷۰۰۰ انشعاب آب سال گذشته در روستاهای کرمان نصب شد

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

قیمت جدید شکر در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)