کد خبر: ۱۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در کرمان:
نماینده بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در کرمان گفت: جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) یک برنامه اعتقادی است و امیدواریم این حرکت باسابقه تبدیل به عادت نشده و بتوانیم با نوآوری ها همچنان مشوق کار هنری هنرمندان باشیم.

نماینده بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در کرمان گفت: جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) یک برنامه اعتقادی است و امیدواریم این حرکت باسابقه تبدیل به عادت نشده و بتوانیم با نوآوری ها همچنان مشوق کار هنری هنرمندان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کویر، " وحید محمدی" در نشست خبری به مناسبت رونمایی از پوستر و اعلام فراخوان جشنواره ملی شعر رضوی اظهار کرد: جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) که جشنواره ملی شعر رضوی هم بخشی از آن است برای دوره پانزدهم برنامه ریزی کرده و قرار است فراخوان جشنواره های موضوعی نیز به صورت همزمان از امروز کلید خورده و منتشر شود.

وی با اشاره به اینکه کرمان مبتکر مقوله شعری رضوی در جشنواره امام رضا(ع) است و این بخش هم به دوره بیست و سوم خود رسیده و فرصت استثنایی جهت ترویج آموزه های قرآنی است ضمن اینکه استعدادهای زیادی در این زمینه شناسایی و معرفی شده اند.

محمدی بیان کرد: هنرمندان بسیار زیادی در این عرصه زحمت کشیده اند و اتاق فکری برای این جشنواره تشکیل شده است که فردا فراخوان نهایی آن منتشر خواهد شد تا هنرمندان سراسر کشور بر مبنای آن آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

وی تصریح کرد: جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) یک برنامه اعتقادی است و امیدواریم این حرکت باسابقه تبدیل به عادت نشده و بتوانیم با نوآوری ها همچنان مشوق کار هنری هنرمندان باشیم و آثار هنری را پیرامون موضوع امام رضا(ع) جذب کنیم.

محمدی با بیان اینکه امسال برنامه های جنبی همچون جشنواره شعر دانشجویی در دانشگاه شهید باهنر را در جشنواره خواهیم داشت یادآور شد: محورهای فراخوان علاوه بر زندگی و ابعاد شخصیت امام رضا(ع)، مواردی را نیز در بحث تفسیر و برداشت شاعرانه، سفر امام رضا از مدینه به طوس، سبک زندگی اهل بیت و به صورت ویژه بخش جایگاه نماز در  آموزه های اهل بیت علیهم السلام دربر خواهد داشت.

معاون فرهنگی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در مورد نحوه برگزاری هم گفت: قالب های شعری شامل کلاسیک و نو می باشد، بخش ویژه دیگری نیز تولید آثاری بر محتوای کرامت انسانی می باشد و قرار است جشنواره در ایام دهه کرامت و با شعار"کرامت انسانی" برگزار شود.

محمدی اظهار کرد: بخش ویژه کرامت انسانی شامل جایزه ویژه است که به یک نفر اهدا خواهد شد، همچنین جوایز بخش رقابتی امسال رشد سه و نیم برابری داشته بطوریکه نفر اول علاوه بر لوح سپاس و تندیس جشنواره، مبلغ سه میلیون تومان هدیه نقدی، نفر دوم دو و نفر اول یک میلیون تومان هدیه نقدی خواهند گرفت.

وی افزود: در دوره گذشته بیش از 3000 اثر به جشنواره شعر رضوی کرمان رسید که تقریبا از 16 استان کشور در مرحله نهایی اثر وجود داشت، البته دوره های قبل تر به دلیل وجود جشنواره شعر آزاد، آثار از مرز 6000 هم بالاتر رفت ولی دوره قبل فقط جنبه شعر آیینی بود ضمن اینکه براساس تمهیدات اتاق فکر و دبیرخانه و همچنین رابطینی که در هر استان داریم که هنرمندان را به ارسال اثر ترغیب می کنند، پیش بینی می کنیم شاهد رشد قابل توجه مشارکت در این دوره باشیم.

نماینده بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در کرمان با اشاره به اینکه قرار است فردا به مناسبت سالروز ولادت امام کاظم(ع) انتشار فراخوان انجام شود خاطرنشان کرد: جشنواره برای دوره آینده خود مانند دوره های قبل جهت هم افزایی و تعامل شامل سخنرانی و کارگاه های علمی و تخصصی خواهد بود و از مدت ها پیش بحث تجلیل از شاعران پیشکسوت نیز در دستور کار قرار گرفته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)