کد خبر: ۱۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر کل انجمن پسته ایران به اعضای هیات امنای این تشکل گزارش داد
علوی پیگیری مسائل مربوط به بازار آب (مصوبه سومین گردهمایی در کیش)، حضور نماینده انجمن پسته ایران در اتحادیه جهانی خشکبار INC در سان دیه گو آمریکا از تاریخ 10 الی 12 خرداد ماه 95 و برگزاری جلسه با مدیر خاورمیانه شرکت Syngenta عرضه کننده انواع آفت کش های باغات پسته را از دیگر اقدامات انجمن پسته در سال جاری برشمرد.
گفتارنو/ گروه اقتصاد:

دبیر کل انجمن پسته ایران اهم فعالیت های انجمن پسته ایران در 7 ماهه نخست سال 1395 را به اعضای هیات امنای این تشکل گزارش داد. 

به گزارش گفتارنو، سید ابراهیم علوی، پرداخت حق عضویت سالانه (معادل 6000  یورو) در اتحادیه تولیدکنندگان و واردکنندگان مغزجات و خشکبار اروپا (فروکام) و اعزام نماینده انجمن به این اجلاس، تمدید عضویت سالانه انجمن پسته ایران در اتحادیه جهانی خشکبار (INC)، مذاکرات با کمیسیون تجارت بین الملل آمریکا (USITC) برای تجدید نظر در تعرفه واردات پسته ایران به آمریکا  و پیگیری مسائل مربوط به استاندارد کدکس را در شمار این اقدامات دانست. 

علوی پیگیری مسائل مربوط به بازار آب (مصوبه سومین گردهمایی در کیش)، حضور نماینده انجمن پسته ایران در اتحادیه جهانی خشکبار  INC در سان دیه گو آمریکا از تاریخ 10 الی 12 خرداد ماه 95 و برگزاری جلسه با مدیر خاورمیانه شرکت  Syngenta عرضه کننده انواع آفت کش های باغات پسته را از دیگر اقدامات انجمن پسته در سال جاری برشمرد.

برگزاری تور تخصصی اسپانیا در تیرماه، برگزاری جلسه "کمیته فروکام" انجمن پسته ایران در 27 اردیبهشت ماه و انعکاس توصیه‌های این کمیته به باغدارانی قصد صادرات محصول خود به مقاصد اروپایی را  دارند از دیگر اقدامات انجمن پسته ایران در سال 95 است. 

علوی ارسال و انتقال نقطه نظرات فعالان صنعت پسته ایران پیرامون نرخ ارز، وام دلاری کم بهره، استرداد سریع مالیات ارزش افزوده صادرکنندگان و کاهش ضریب درآمد مالیاتی به وزیر امور اقتصادی و دارایی را از دیگر فعالیت‌های این انجمن در سال جاری برشمرد و افزود: برگزاری جلسه هماهنگی در اداره کل استاندارد کرمان جهت ارائه نقطه نظرات کارشناسی به آقای دکتر جوانشاه برای شرکت در اجلاس UNECE در ژنو در تاریخ 7 تا 9 تیرماه سال جاری، حضور نماینده انجمن در دومین کارگروه تنظیم بازار بمنظور بحث و بررسی دلایل کاهش صادرات پسته و برگزاری جلسه با مدیرعامل شرکت شهرک های استان  جهت هماهنگی بمنظور روند توسعه خوشه پسته و حضور نماینده انجمن در اولین جلسه کمیته رسیدگی به مسائل مغزجات درختی فروکام (Frucom) در شهر بروکسل کشور بلژیک در تاریخ 3 تیرماه از دیگر اقداماتی بود که در انجمن پسته ایران صورت گرفت. 

پیگیری و اعزام نمایندگان انجمن پسته ایران به کنفرانس خشکبار گوانجو (چین)، تهیه و ارسال گزارشات لازم به USITC (کمیسیون تجارت بین المللی وزارت بازرگانی کشور آمریکا) جهت لغو یا کاهش تعرفه وضع شده در مورد پسته ایران، حضور نماینده انجمن پسته ایران در اجلاس کمیته Codex  در شهر واشنگتن، دی. سی آمریکا جهت بازبینی کامل استاندارد کدکس مواد غذایی برای پوست سخت در حالت خام، بازدید دبیرکل انجمن از نمایشگاه MACFRUT 2016 14-16 Sep. 2016)  25-23 شهریور 95) در شهر Rimini ایتالیا چو معرفی انجمن پسته ایران به غرفه داران و شرکت کنندگان از کشورهای مختلف در نمایشگاه مزبور و هماهنگی انجام و مکاتبات و مذاکرات با موسسه Waren-Verein der Hamburger وسفارت ایران در آلمان در ارتباط با معرفی و شرکت نماینده انجمن پسته ایران در جلسه European Dried Fruit Meeting Hamburg (25.11.2016) (5 آذر 1395 هامبورگ آلمان) از دیگر اقداماتی بود که علوی ان ها را در شمار فعالیت های انجمن پسته ایران اعلام کرد. 

حضور نماینده انجمن پسته ایران در کارگاه آموزشی باقیمانده سموم کشاورزی (ECPA MRLs Workshop)  در شهر بروکسل کشور بلژیک در تاریخ 26 و 27 مهر ماه، شرکت در جلسه میز صادرات پسته در دفتر مشاور وزیر و معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران از دیگر فعالیت‌هایی بود که علوی از ان به عنوان اقدامات این تشکل در سال جاری نام برد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

پربازدید ها

قیمت طلا و سکه امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

قیمت طلا و سکه کاهشی شد

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

صعود قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)