کد خبر: ۱۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
امیری خامکانی در تشریح جزئیات زلزله اخیر زرند؛
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پس‌لرزه های زرند همچنان ادامه دارد، گفت: در طول ۲۰ روز اخیر ۷۰ زلزله در زرند به ثبت رسیده است.
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پس‌لرزه های زرند همچنان ادامه دارد، گفت: در طول ۲۰ روز اخیر ۷۰ زلزله در زرند به ثبت رسیده است.

حسین امیری خامکانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تشریح جزئیات زلزله اخیر در زرند، افزود: شهرهای زرند و کوهبنان در حاشیه گسل فعال کوهبنان قرار دارند که به همین علت زلزله های متعددی را در این دو شهر شاهد بودیم؛ این گسل از سال 1356 در ناحیه زرند فعالیت بیشتری داشته به گونه ای که 665 نفر در این زلزله کشته شدند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همچنین در سال 1383 در زلزله ای که در زرند رخ داد 600 الی 700 نفر جان خود را از دست داده و خسارات مالی زیادی به مردم وارد شد؛ البته یکسری اماکن مانند منازل شهری، روستایی و مدارس و همچین بازار بعد از این زلزله بازسازی شدند که متاسفانه در زلزله اخیر صدمه دیدند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس دهم، با یادآوری اینکه پس لرزه های زرند همچنان ادامه دارد، افزود: اولین زلزله سال جاری در 29 مهرماه با 4.8 ریشتر رخ داد که بعد از آن به طور مرتب شاهد زمین لرزه های زیادی در این شهرستان بودیم به گونه ای که در طی 20 روز بعد از زلزله اخیر 70 زلزله در این شهرستان به ثبت رسیده که شدت سه تا از این زلزله ها به ترتیب 4.6، 4.7 و 4.8 ریشتر بوده و خسارت زیادی را به مدارس، بازار به ویژه بیمارستان قدیمی وارد کرد.

امیری خامکانی با بیان اینکه میزان خسارت ناشی از زلزله های اخیر به بیمارستان زرند زیاد است، یادآور شد: میزان این خسارات ها به گونه ای است که بیمارستان این شهرستان به طور کامل تخلیه شده و قابل استفاده نیست؛ البته اکنون در حال ساخت یک بیمارستان جایگزین در شهرستان هستیم که در همین راستا سخنگوی دولت در سفری که هفته گذشته به شهرستان داشتند تاکید کردند که دولت باید ورودی جدی به بازسازی ومقاوم سازی اماکن خسارت دیده از زلزله داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: به طور حتم تا تلاش خواهیم کرد تا با کمک دولت تکمیل بیمارستان سینای زرند، بازسازی مدارس و همچنین فراهم نمودن تسهیلات مناسب برای مقاوم سازی 10 هزار واحد مسکونی را مورد توجه قرار دهیم البته مصوباتی در رابطه با اختصاص اعتبار برای بازسازی بازار و همچنین اماکن اداری زرند هم در صورت جلسه ستاد حوادث در زرند صورت گرفته است.

وی یادآور شد: طی نشستی که با رئیس سازمان بهزیستی داشتیم مقرر شد این دستگاه همکاری لازم را با مددجویان تحت پوشش  برای مقاوم سازی منازل آنها داشته باشد.

امیری خامکانی افزود: هر چند شدت زلزله های اخیر زرند بالا نبود اما مردم زرند به دلیل زلزله 4.8 ریشتری اخیر به طور مداوم در حال نگرانی به سر می برند که در همین رابطه جمعیت هلال احمر تعدادی چادر را میان مردم توزیع و همچنین برای افرادی که منازل مسکونی آنها مقاوم نیست کمپ هایی را ایجاد کرد تا شب ها را در آنجا سپری کنند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از پنج شنبه گذشته تاکنون شدت زمین لرزه های زرند رو به کاهش بوده است، گفت: البته در طول این چند روز نیز زلزله های زیر 3 ریشتر رخ داده است که این زلزله ها  تنها ثبت شده و مردم آنها را احساس نمی کنند.

نایب رییس کمیسیون انرژی انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در طول هر 9 سال شاهد وقوع یک زلزله بالای 5 ریشتر در زرند هستیم، ادامه داد: علاوه بر این هر چهار و نیم سال هم شاهد وقوع زلزله بین 4 تا 5 ریشتر هستیم که این موضوع بیانگر زلزله خیز بودن این شهرستان است که دولت باید تدابیر لازم را برای کاهش خسارات ناشی از زلزله در دستور کار خود قرار داده و شهروندان هم در مقاوم سازی منازل خود همکاری لازم را با دولت داشته باشند تا خسارات ها در زلزله های بعدی کاهش یابد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)