کد خبر: ۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
پایگاه اطلاع‌رسانی گفتارنو به منظور سهولت مخاطبان منتخبی از مهمترین خبرهای سیاسی را در ساعات پایانی هر روز منتشر می‌کند.

وزیر اطلاعات: شعار امسال محک خوبی برای کسانی است که اذعان به ولایت دارند ولی با حرکت نامهربانانه‌ای با دولت پیش گرفته‌اند
وزیر اطلاعات و عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: ممکن است بخشی از کسانی که نگاه به رهنمودهای مقام معظم رهبری دارند نظر مثبتی به این دولت نداشته باشند و منتقد آن باشند و در عین حال ادعای حرکت در خط ولایت و رهبری را داشته باشند.

به گفته وزیر اطلاعات،شعاری که مقام معظم رهبری برای امسال تعیین کردند پارامتر،محک و خط کش خوبی برای سنجش میزان ولایتمداری کسانی است که اذعان دارند ولایت را قبول دارند ولی نسبت به دولت حرکت نامهربانانه تحت عنوان انتقاد در پیش می‌گیرند.

وی ادامه داد: اگر این عزیزان رفتار، ادبیات و برخورد و نحوه پردازش انتقادشان تغییر کرده و با چاشنی محبت و مهربانی همراه شود، این نشان می دهد که این رهنمود مقام معظم رهبری روی آنها اثرگذاشته است.

علوی گفت: کسانی که همراه دولت هستند، به تمایل قلبی خود عمل کرده اند و از این جهت اینها خیلی منتی روی حضرت آقا نمی توانند داشته باشند بلکه آنها که همراه نبوده اند باید این شعار را در مقام عمل پیاده کنند.

در انتخابات از اموال دولتی له و علیه کسی استفاده نشود
محمدحسین مقیمی در همایش فرمانداران و بخشداران استان آذربایجان غربی که چهارشنبه در محل این استانداری برگزار شد، با تأکید بر لزوم گسترش نشاط سیاسی در کشور گفت: احزاب سیاسی شناسنامه‌دار که طبق قانون می‌توانند درعرصه انتخابات حاضر باشند باید برای حضور فعال در این عرصه وارد عمل شوند. وی در ادامه افزود: کارگزاران دولت در شهرستان‌ها باید سیاست‌های دولت را به خوبی اجرا کنند و دقت کنیم تا از اموال دولتی له یا علیه کسی استفاده نشود و تلاش کنیم زمینه برای حضور هرکسی که فکر می‌کند می‌تواند در صحنه انتخابات وارد شود، باز شود.

حکم ممنوع‌التصویری از دولت قبل است
وزیر دادگستری در مورد عملکرد دولت در زمینه گشایش فضای سیاسی خاطر نشان کرد: اینکه گفته می‌شود در ممنوع البیانی و ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات حکم شورای عالی امنیت ملی موثر است به این معنی نیست که دولت در شورای عالی امنیت ملی همه تصمیمات را می‌گیرد. دولت هم تنها یک عضو شورایعالی امنیت ملی است این تصمیمات نیز مربوط به قبل از این دولت است که همچنان ادامه دارد. 

تاکید پایداری بر احزاب به جای اشخاص پس از دیدار موحدی کرمانی، یزدی و مصباح
سخنگوی اسبق جبهه پایداری در مورد برنامه‌های جبهه پایداری برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: دیروز حضرات آیات موحدی کرمانی، یزدی و مصباح یزدی برای وحدت بیشتر میان اصولگرایان با یکدیگر دیدار کردند و این دیدار در جهت همگرایی بیشتر میان اصولگرایان برگزار شد.
امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی وی در تشریح بیشتر دلایل توجه به جریان‌های سیاسی به جای اشخاص٬ یادآور شد: ما از برخی از اشخاص صدمه‌های زیادی دیده‌ایم٬ و وقتی که اشخاص را به یک جریان متصل می‌کنیم٬ اشتباهات فرد بر کل جریان تاثیر خواهد گذاشت٬ اما در مقابل وقتی تشکیلاتی نظیر حزب و جبهه و نظایر ‌آن٬ در انتخابات اشتباهاتی را رقم بزنند٬ سخنگو و مسئولان آن تشکیلات پاسخگو خواهند بود و این بلوغی است که در جریان اصولگرایی اتفاق افتاده است.

حمله وزیر احمدی نژاد به بیانیه لوازن
محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عضو کابینه احمدی‌نژاد و عضو جبهه پایداری در یادداشتی ضمن انتقاد شدید به بیانیه لوزان نوشت: فعال نگه داشتن سایت فردو جزء خطوط قرمز بوده است. با بیانه اخیر مبنی بر اینکه غنی سازی در فردو انجام نشود و هزار سانتریفیوژ بدون گاز بچرخد، کاملاً مشخص است که به معنی تعطیلی عملی فردو در حوزه انرژی اتمی است و پیشنهاد نماینده محترمی مبنی بر نامگذاری سایت به "سوهان فردو و پسران" طنزی است که شاید به وقوع به پیوندد.

استقبال معنادار از اردوغان
استقبال رئیس‌جمهور از رجب طیب اردوغان٬ رئیس جمهوری ترکیه در کاخ سعدآباد با اقدامی کم‌سابقه و معنادار همراه بود. یگان تشریفات اسب‌سوار که پرچم «یا ابا عبدالله الحسین» را حمل می‌کرد٬ در اطراف خودروی حامل اردوغان در حال حرکت بودند. جدیت ایران در برخورد با گروه‌های تروریستی منطقه و تاکید بر اهمیت امنیت عراق برای ایران پیام‌های این استقبال ویژه از اردوغان ارزیابی شده است.

* سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از از آماده سازی طرح یک فوریتی برای لغو موقتی حج عمره خبر داد.

 * مهدی کیایی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی انتشار اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای غیرعلنی را بر خلاف قانون و آئین‌نامه داخلی مجلس دانست.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)