کد خبر: ۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
پس از آنکه خبرگزاری فارس در خبری اعلام کرد سید حسین مرعشی در رابطه با حاشیه‌های همایش ۱۴ اسفندماه ۹۳ اصلاح طلبان کرمان در دادگاه تفهیم اتهام شده، معاون دادستان کرمان تصریح کرد: «ادله کافی برای تفهیم اتهام یا صدور قرار بازداشت در پرونده مهیا نبوده است.»
سیاست> احزاب و شخصیت‌ها: پس از آنکه خبرگزاری فارس در خبری اعلام کرد سید حسین مرعشی در رابطه با حاشیه‌های همایش ۱۴ اسفندماه ۹۳ اصلاح طلبان کرمان در دادگاه تفهیم اتهام شده، معاون دادستان کرمان تصریح کرد: «ادله کافی برای تفهیم اتهام یا صدور قرار بازداشت در پرونده مهیا نبوده است.»

به گزارش گفتارنو بهرام امیر حیدری فردی که مدعی است در همایش سال گذشته اصلاح طلبان از سوی چند نفر مورد ضرب و شتم قرار گرفته از سه نفر به عنوان ضاربان و آمران در این رابطه شکایت کرده است. 

یکی از این افراد سیدحسین مرعشی است که امیرحیدری مدعی است ضرب و شتم به دستور او انجام شده است. روز چهارشنبه در همین رابطه مرعشی به دادسرای کرمان رفت و همان شب خبرگزاری فارس از تفهیم اتهام مرعشی خبر داد. اما علی اصغر نقوی معاون ارجاع دادستان عمومی و انقلاب کرمان روز (پنج شنبه) بدون نام بردن از کسی به خبرگزاری فارس گفت: «ادله مطرح شده در پرونده حادثه خانه شهر کرمان نسبت به افراد احضار شده به حدی نبوده که منتهی به تفهیم اتهام و یا صدور قرار بازداشت شود.»

معاون دادستان در این زمینه به خبرگزاری میزان (وابسته به قوه قضاییه) نیز گفته است: این جانباز از سه نفر از جمله دو نفر از مدیران برگزاری جلسه و یک نفر ناشناس شکایت کرد و مدعی بود که مدیران جلسه دستور اخراج و ضرب و جرح ایشان را صادر کردند و یک نفر ناشناس نیز ایشان را مورد ضرب و جرح قرار داده است.

معاون دادستان کرمان ادامه داد: هنوز شخصی که این جانباز را مورد ضرب و جرح قرار داده شناسایی نشده است؛ اما آن دو نفری که از مدیران جلسه بودند و این جانباز مدعی بود که به دستور آن‌ها اخراج و مورد ضرب و جرح قرار گرفته است توسط بازپرس شعبه سوم دادسرای کرمان احضار و در جلسات دادرسی حاضر شدند.

وی با رد ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر صدور دستور تفهیم اتهام برای این دو نفر از سوی دادگاه اظهار کرد: مجموع ادله و محتویات پرونده تا این لحظه منتهی به صدور تفهیم اتهام یا قرار علیه کسی نشده است و فقط اظهارات این دو نفر از سوی بازپرس شنیده شده است.

پیش از این چند سایت نزدیک به اصولگرایان به صورت گسترده اظهارات امیر حیدری علیه مرعشی و اصلاح طلبان استان را پوشش داده بودند. 

نقوی با بیان اینکه دستگاه قضایی با هر فردی که اقدام به ضرب و شتم جانباز «امیرحیدری» کرده است با قاطعیت برخورد می‌کند به رسانه‌ها توصیه کرد درباره این پرونده «حتی‌المقدور به سراغ حاشیه‌ها نروند و بگذارند، دستگاه قضایی این موضوع را با استقلال تمام پیگیری کند.»

وی در این خصوص به خبرگزاری میزان هم گفته است "خبرگزاری‌ها جلوتر از دستگاه قضایی حرکت نکنند و تا قبل از اینکه قوه قضاییه از شخصی تفهیم اتهام صورت نداده و قرار صادر نکرده و او را مجازت نکرده‌ است اخبار نادرست منتشر نکنند تا حاشیه‌سازی صورت نگیرد."
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
3
من نمی دانم چرا بعضیها به دنبال تشنج در کشور هستند. اصلاح طلبان یک جلسه گذاشتند این همه حرف و حدیث مگر سال دولت ملت همدلی همزبانی نیست. بابا به حرف رهبری گوش کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
3
قابل توجه برخی که چهل روز فضای استان را تخریب کردند معاون دادستان گفته است: ادله مطرح شده در پرونده حادثه خانه شهر کرمان نسبت به افراد احضار شده به حدی نبوده که منتهی به تفهیم اتهام و یا صدور قرار بازداشت شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)