کد خبر: ۱۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو بررسی می‌کند
پایداری‌ها و احمدی‌نژادی ها و دلواپسان جنوب استان را حوزه نفوذ و حیات خلوت سیاسی خویش می‌دانند. آنها می‌پندارند که بخش عمده‌ای از رای سال آینده خویش را از این منطقه پر جمعیت کسب خواهند کرد.
گفتارنو/ گروه سیاسی:


همزمان با سفر اسحاق جهانگیری به استان کرمان توپخانه رسانه‌ای مخالفان دولت به صورت مستقیم و غیر مستقیم معاون اول رییس جمهور را نشانه گرفته است.

به گزارش خبرنگار گفتارنو؛ اگرچه چندان موضوع مهم و جدیدی نیست و دولت یازدهم از اولین روز فعالیت خود به بهانه و بی بهانه زیر آتش رسانه‌ای مخالفان خود بوده است؛ اما سفر اسحاق جهانگیری به استان کرمان و حضورش در سیرجان و جیرفت بهانه‌ای شده تا حامیان محمود احمدی‌نژاد و پایدارچی‌ها به دولت و شخص معاون اول حمله کنند.

جیرفت؛ نقطه ثقل انتقادات
پایداری‌ها و احمدی‌نژادی ها و دلواپسان جنوب استان را حوزه نفوذ و حیات خلوت سیاسی خویش می‌دانند. آنها می‌پندارند که بخش عمده‌ای از رای سال آینده خویش را از این منطقه پر جمعیت کسب خواهند کرد. همین موضوع باعث شد که احمدی‌نژاد در ادامه فعالیت‌های انتخاباتی خود که با حکم رهبر معظم انقلاب ناتمام ماند جیرفت را برای سفر خویش انتخاب کند. 

سفری که با استقبال کم مردم منطقه مواجه و تصور جبهه مشترک دلواپسان، پایداری و احمدی‌نژاد در خصوص پیروزی در این منطقه را باطل کرد. 

چه آنکه نتایج انتخابات مجلس دهم در منطقه نشان داد که حامیان دولت و اصلاح‌طلبان پیروز این انتخابات بودند و گزینه مشترک این طیف در جیرفت در جایگاه سوم ایستاد.

حالا همین طیف که تا دیروز با طرح این مساله در افکار عمومی که چرا جهانگیری به جیرفت نیامده است سعی در تخریب را دولت داشتند اکنون و در آستانه سفر خط دیگری در پیش گرفته‌ و ضمن تخریب جهانگیری این پرسش را طرح می‌کنند که جهانگیری چرا دیر به جیرفت آمده است.

نماینده سابق جیرفت خطاب به جهانگیری: ممکن است مورد لعن مردم واقع شوید

فرج‌الله عارفی فرماندار دوره احمدی‌نژاد و نماینده سابق مردم جیرفت و عنبرآباد که در انتخابات اخیر نفر سوم شد از جمله کسانی بود که فرمان آتش به سوی جهانگیری از سوی او صادر شد.

او چند روز قبل با انتشار نامه‌ای در فضای مجازی و سایت‌های خبری با عباراتی تند اسحاق جهانگیری را مخاطب قرار داد.

عارفی با اشاره به 2 دوره نمایندگی مردم جیرفت توسط اسحاق جهانگیری مدعی شده که اگر در آن زمان در سیرجان یا کرمان کاندیدا می‌شدید هرگز قدم به مجلس شورای اسلامی نمی‌گذاشتید.

نماینده سابق مردم جیرفت در بخش دیگری از نامه خود به جهانگیری او را به کم کاری در قبال جیرفت در دوره نمایندگی متهم نموده و در خصوص اطرافیان معاون اول رییس جمهور نوشته است: «البته اطرافیان شما بهره‌های بردند از زمین و مزرعه و کارخانه» و...

عارفی در بخش دیگری از نامه خود با اشاره به ملاقات‌های خود جهانگیری می‌نویسد: شما قول دادید که در فروردین یا اردیبهشت ٩۴ می‌آیید اما نیامدید. 

نماینده سابق جیرفت که در روز ورود احمدی‌نژاد به جیرفت در اردیبهشت 95 در پاویون فرودگاه از او استقبال کرده بود در بخش دیگری از نامه‌اش به اسحاق جهانگیری نوشته «شما به اتفاق سیدحسن خمینی، سید محمد خاتمی چندروزی درباغ وطنخواه درسعدآباد بودید، شما چند بار به کرمان و سیرجان سفرکردید، البته برای مردم مظلوم جنوب که همیشه پله ترقی دیگران بودند دلم می‌سوزد»

نماینده سابق جیرفت به جهانگیری می‌گوید: درملاقات باشما بنده عرض کردم ما توقع بیش ازحقمان ازشما نداریم شما همین طرح‌های عظیمی که تصویب شده و با سرکار آمدن دولت بخشی از آنها به ناحق متوقف شده که نمونه‌اش معادن بهرآسمان[منظور نویسنده احتمالا بحرآسمان بود] باسرمایه قریب ٨ هزارمیلیارد تومان که اقتصاد منطقه رامتحول می‌کند که حضرتعالی با خوشحالی فرمودید این طور کارها مهمه و راهنمایی کردید که ازطریق سازمان زمین شناسی پیگیری کنید ومن هم سفارش می‌گیرم که بنده عرض کردم همه اینها را انجام دادیم فقط گیر زیست محیطی دارد که آنهم غیرقانونی مخالفت می‌کنند»

عارفی در بخش انتهایی نامه خود نوشته «آقای جهانگیری از کجا می‌دانید سال دیگر شما برمسند هستید ممکن است دیگر فرصت نکنید و به واسطه ناشکری و قدرنشناسی مورد لعن مردم واقع شوید.»

تشکل‌های دانشجویی و سوالی که مخاطب دیگری داشت

در جدیدترین تحرکات برخی تشکل های دانشجویی با صدور اطلاعیه ای مدعی شده اند که مصوبات سفر روحانی به کرمان محرمانه اعلام شده است.

در این بیانیه که اشتباهات فاحشی در آن وجود دارد از مصوبه ای برای ایجاد شهر دل عالم در سفر ریاست جمهوری به کرمان نام برده شده است. 

نویسندگان بیانیه مدعی اند که دستگاه قضایی پرونده دل عالم را به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که جهانگیری ریاست آن را بر عهده دارد ارجاع داده است. آنان سپس از جهانگیری پرسیده چرا این پرونده به کسی ارجاع شده است که خودش نقش عمده ای در اخذ مصوبه آن داشته است. حال آنکه این سوال طبیعتا می بایست از دستگاه قضا پرسیده شود چون ارجاع دهنده این دستگاه بوده است.

نویسندگان بیانیه کوشش کرده اند با ارائه برخی اطلاعات ناقص و بعضا غیر مستند سفر اسحاق جهانگیری به کرمان را تحت تاثیر قرار دهند. مواردی که احتمالا مسوولان ذیربط آن به زودی پاسخ آن را خواهند داد.

چرا عصبانی اند؟
رصد فضای رسانه ای و مجازی نشان دهنده عصبانیت رسانه های وابسته به مخالفان دولت از سفر جهانگیری به جیرفت دارد. سفری که می تواند برای برنامه های سیاسی مخالفان دولت یک آسیب جدی به شمار آید. 

جهانگیری در حالی فردا به جیرفت می رود که این سفر می تواند تاثیر مثبتی در روابط مردم جنوب استان و دولت یازدهم داشته باشد. شاید همین موضوع باعث دستپاچگی مخالفان دولت شده است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
0
روابط مردم جیرفت را با این دولت ، مدیریت هائی به تیرگی کشاندند که با شعار و حرف برای خود نمونگی یدک می کشند و موج اعتراضات و انتقادات مردمی را به دولت موجب شدند و این سفرها هم دیگه ترمیمش نخواهد کرد و این هم از الطاف استاندار محترم به این خطه بوده است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
0
0
درود بر عارفى
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)