کد خبر: ۱۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون اول رییس جمهور در سفر خود به سیرجان و جیرفت عنوان کرد:
جهانگیری افزود: 22 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی دولت در یک سال نیست این در حالی است که مجتمع گل گهر 22 هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری دارد و باید قدر بدانیم.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اوضاع منطقه ای و حساسیت‌های ایجاد شده نسبت به مسلمانان، تصریح کرد: دشمنان اسلام برای اینکه اسلام هراسی را در دنیا جا بیندازند و وانمود کنند که مسلمانی مصادف با کشتار، قتل و غارت است، گروه های تکفیری راه اندازی کردند، با این قصد که ایران را ناامن کنند، اما اکنون تنها کانون امن در منطقه و حتی در کشورهای اروپا، ایران است و باید قدر این نعمت را دانست.

به گزارش ایسنا اسحاق جهانگیری شامگاه دوشنبه 24 آبان ماه در دیدار مردمی و ستاد توسعه شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در محل مسجد الرسول (ص) شهرستان جیرفت ضمن تسلیت ایام اربعین امام حسین(ع)، گفت: بهترین خاطرات بنده روزه هایی است که در جیرفت به عنوان مسئول جهادسازندگی و همچنین به عنوان نماینده این مردم در مجلس شورای اسلامی بوده‌ام.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم از راهپیمایی اربعین حسینی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر مردم ایران و عراق بار دیگر پیاده روی به سمت کربلا را زنده کرده اند و مردم و دولت عراق میزبان میلیون ها زوار می باشند و از اینجا از مردم و دولت عراق برای ایجاد امنیت زوار ایرانی و مهمان‌نوازی‌های آنان سپاسگزاری می‌کنیم.

جهانگیری با اشاره به اوضاع منطقه ای و حساسیت‌های ایجاد شده نسبت به مسلمانان، تصریح کرد: دشمنان اسلام برای اینکه اسلام هراسی را در دنیا جا بیندازند و وانمود کنند که مسلمانی مصادف با کشتار، قتل و غارت است، گروه های تکفیری راه اندازی کردند، با این قصد که ایران را ناامن کنند، اما اکنون تنها کانون امن در منطقه و حتی در کشورهای اروپا، ایران است و باید قدر این نعمت را دانست.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه قدرت های بزرگ برای تامین امنیت منطقه دست به سوی ایران دراز کرده اند، اذعان کرد: اگر مشورت با ایران نبود امروز وضعیت نامطلوب تری را در منطقه شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در مقابل محدودیت هایی که در کشور می باشد اما منابع زیادی در ایران برای توسعه و پیشرفت می باشد.

جهانگیری با اشاره به مهمترین آرمان های انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مناطق محروم در اولویت توسعه قرار گیرند، اما در سال های گذشته علی رغم همه تحریم های نا جوانمردانه ای که علیه ایران از سوی غربی ها اعمال شده بود، توانستیم به توسعه مناطق و معیشت مردم بپردازیم.

معاون اول رییس جمهور افزود: بعد از توافق هسته ای شاهد برداشته شدن بخشی از تحریم ها بودیم ضمن آنکه بقیه تحریم ها نیز باید برداشته شود و اینکه گفته می شود چون فلانی رییس جمهور آمریکا شده، دیگر به توافق عمل نمی کند، حرف بیخودی است زیرا همه می دانند که این حرفها دیگر خریدار ندارد و با یک ملت و نظام بزرگ و ثبات در منطقه نمی شود با این زبان سخن گفت.

وی ادامه داد: دیگر ایران منزوی و تنها نمی باشد و حرف ایران در دنیا حرف است و دولتی که امروز حرفش مورد توجه دنیا می باشد را تحریم نمی توانند بکنند.

جهانگیری با بیان این مطلب که با این حرف ها دل دولت و مردم را می خواهند بلرزانند، عنوان کرد: موانع توسعه کشور را برطرف می کنیم و زمینه ای را بوجود می آوریم که جای جای کشور را به کارگاه سازندگی تبدیل شود و منابع داخلی و خارجی بسیج می کنیم تا ایران را از فشار اقتصادی نجات خواهیم داد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نقشه راه اداره ایران برای رفع محرومیت و ارتقای معیشت مردم است و مصمم می باشیم که محرومیتی که وجود دارد، مرتفع و برطرف کنیم.

وی کشاورزی جیرفت را مهمترین نقطه توسعه ایران دانست و ابراز کرد: کشور ما با کمبود آب روبرو می باشد و باید صنعت گلخانه ای را توسعه و همچنین صنایع تبدیلی در این منطقه ایجاد کرد.


جهانگیری با بیان اینکه گاز مهمترین منبع برای راه اندازی صنعت پتروشیمی می باشد که امیدواریم با گازرسانی به شهرستان جیرفت شاهد احداث کارخانه پتروشیمی در این منطقه باشیم، ادامه داد: جیرفت کالای زیادی دارد که باید به سراسر کشور ارسال گردد و حتما یکی از طرح های کلیدی در این منطقه اتصال جیرفت به راه اهن سراسری می باشد.

معاون اول رییس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: ساختار تشکیلاتی مناسب برای این منطقه بررسی می کنیم امیدوار هستیم با کمک مردم این منطقه مشکلات جنوب استان کرمان را رفع و به عنوان کانون توسعه باشد.

نقاط قوت کشور به چشم برخی نمی‌آید

معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: ممکن است برای کسانی که نقاط ضعف را می بینند، نقاط قوت به چشم نیاید، و انکار نمی کنم که در اقتصاد کشور نقاط ضعف وجود ندارد و جامعه ما به شدت نیاز به ایجاد اشتغال وسیع دارد و بخش وسیعی از مردم نیاز دارند که به مشکلات معیشت آنها پردخته و آن را حل کنیم.

اسحاق جهانگیری ظهر امروز 24 در حاشیه افتتاح پروژه گندله سازی شماره 2 گل گهر در سیرجان با اشاره به روند توسعه کشور تصریح کرد: قطار توسعه کشور در مسیر بسیار صحیحی قرار گرفته و این مسیر به علت درست انتخاب کردنش به سرعت در حال پیشرفت است.

وی ادامه داد: ممکن است برای کسانی که نقاط ضعف را می بینند، نقاط قوت به چشم نیاید، و انکار نمی کنم که در اقتصاد کشور نقاط ضعف وجود ندارد و جامعه ما به شدت نیاز به ایجاد اشتغال وسیع دارد و بخش وسیعی از مردم نیاز دارند که به مشکلات معیشت آنها پردخته و آن را حل کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه مناطق زیای از کشور نیازمند توسعه بیشتر و کارهای زیادی برای توسعه دارند و معتقدیم که باید به سرعت این مسیرها را در دستور کار قرار بدهیم و این امر به عنوان الویت های اساسی کشور مطرح است تصریح کرد: در کنار این ها سرعت توسعه کشور را نمی شود انکار کرد و تنها در طول یک ماه اخیر یک سفر به استان هرمزگان داشتیم و تعداد قابل توجهی واحد صنعتی در این استان افتتاح شد ضمن آنکه در اصفهان تعداد زیادی واحد آغاز به کار کرد و در چهار محل و بختیاری نیز به همین نسبت و امروز در سیرجان.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور به استان خوزستان و افتتاح طرح های مختلفی در حوزه نفت و گاز، آب، ریل و ... تصریح کرد: در گذشته اگر یکی از موارد در یک سال اتفاق می افتاد، رویداد بزرگی برای کشورجلوه داده می شد اما امروز بودجه دولت در هیچکدام از طرح های ذکر شده نقشی ندارد و کسانی که فکر می کند با بودجه دولت توسعه کشور اتفاق می افتاد، باید این پنبه را از گوششان خارج کرده و از این تحلیل دست بردارند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه امروز بخش خصوصی موتور اصلی حرکت توسعه کشور است تصریح کرد: بزرگ ترین واحد گندله سازی گل گهر که امروز به بهره برداری رسید، بزرگ ترین واحد گندله سازی کشور است که با 103 میلیون یورو سرمایه ارزی و حدود 500 میلیارد تومان ریالی توسط بخش خصوصی فعال شده است.

جهانگیری افزود: 22 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی دولت در یک سال نیست این در حالی است که مجتمع گل گهر 22 هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری دارد و باید قدر بدانیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: این شرکت ها وقتی می توانند ادامه حیات بدهند، که صحبت های مورد اشاره مدیرعامل گل گهر، موضوع مدیران بنگاه ها بشود و بدانند که افزایش بهره وری از او خواسته می شود و کالای تولیدی اش باید قابل رقابت در بازارهای جهانی باشد و باید پاسخگو بوده و برنامه داشته باشد.

وی افزود: این بنگاه ادامه حیات خواهد داشت و به بنگاه بین المللی تبدیل می شود وامروز ایران شرکت های مطرح در طراز بین المللی زیادی دارد به ویژه در بخش صنایع معدنی و مکرر گفته ایم یکی از مهم ترین اولویت های توسعه ای ایران، توسعه صنعت معدنی است.

جهانگیری افزود: خداوند در ایران هم انرژی پاک و هم ظرفیت هی معدنی قرار دارد و با نیروی انسانی جوان تحصیلکرده پر ظرفیت و با قدرت برنامه ریزی می توانیم، این بخش از صنعت کشور را به سطح بین المللی رساند و به یکی از مهم ترین صنایع ارزآور ایران تبدیل کرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل می گوییم می توان اقتصاد ایران را بدون اتکا به درآمد نفت اداره کرد و اینکه در شش ماهه امسال میزان صادرات منهای نفت از واردات ما بیشتر شده موضوع مهم و از دستاوردهای اصلی دوبت تدبیر و امید است.

معاون اول رییس جمهور در پایان گفت: می دانیم که مردم استان کرمان در بحث کیفیت آب در مشکل قرار گرفته اند و حتما دولت و وزارت نیرو نیز در این زمینه برنامه خواهد داشت و برای برطرف کردن دغدغه مردم برنامه ریزی و تصمیم گیری خواهیم کرد.
برچسب ها: اسحاق جهانگیری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)