کد خبر: ۱۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون اول رییس جمهور در کهنوج عنوان کرد:
معاون اول رئیس جمهوری گفت: وزارت نیرو در بخش اقتصاد مقاومتی به خوبی درخشیده و کاهش تلفات انرژی در شبکه توزیع برق از 15 درصد به 11 درصد از جمله گام های مهم وزارت نیرو در تحقق اقتصاد مقاومتی است.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: وزارت نیرو در بخش اقتصاد مقاومتی به خوبی درخشیده و کاهش تلفات انرژی در شبکه توزیع برق از 15 درصد به 11 درصد از جمله گام های مهم وزارت نیرو در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری عصر سه شنبه در آیین افتتاح فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی کهنوج و آغاز عملیات اجرایی همزمان 28 واحد نیروگاهی در 10 نقطه کشور که در شهرستان کهنوج برگزار شد افزود: استفاده از ظرفیت کامل نیروگاهی کشور و تکمیل نیروگاه های گازی در کنار بخار از دیگر توفیقات وزارت نیرو در تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است.
وی اظهار کرد: خوشبختانه با راه اندازی نیروگاه های جدید، تکنولوژی کشور نیز ارتقا یافته است.

معاون اول رئیس جمهوری سرمایه اصلی وزارت نیرو را توان مدیریتی و نیروی انسانی آن دانست و گفت: در برخی از صنعت های کشور به ظرفیت انسانی بسیار بالایی دست یافته ایم.

وی افزود: وزارت نیرو در حال حاضر توان مهندسی بالایی در خود ایجاد کرده است و بخش های تولید انرژی کشور را مدیریت می کند.

جهانگیری گفت: کشور در یک دوره به لحاظ نیروی انسانی متخصص با محدودیت روبرو بود و با توانمندی ایجاد شده در حوزه نیروی انسانی، قدم های خوبی در کشور برداشته شده و می شود.
وی تاکید کرد: صنعت برق کشور قادر است خود را در سطح بین المللی عرضه کند و مهمترین نکته ای که امروز به آن توجه داریم، موضوع استفاده از تکنولوژی های نوین برای افزایش راندمان کارهاست و دنیا در این زمینه از ما جلوتر است و ما باید تلاش کرده و از انتقال تکنولوژی بهره مند شویم.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی افزود: تاکید شده که در هر قرارداد خارجی پیوست سرمایه گذاری وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: دولت به دنبال راهکارهایی برای اصلاح بودجه بود که پیش بینی شده تا 15 هزار میلیارد تومان بدهی دولت را به پیمانکارانی بدهیم که بدهی بانکی دارند.

جهانگیری گفت: یکی از بحث هایی که در دولت تدبیر و امید به خوبی، با دقت، سرعت و مدیریت عالی اداره شده، بخش وزارت نیرو است و در حوزه آب نیز توفیقات زیادی از سوی این وزارتخانه کسب شده است.

وی افزود: کار بسیار عظیمی در حوزه آب در غرب کشور در حال انجام است که موجب شده تا استان های غربی به کارگاه بزرگ بخش آب تبدیل شوند.

وی اظهار کرد: با وجود فشارهای مالی مضاعفی که در صنعت برق وجود دارد این بخش توانست تابستان 94 را به خوبی اداره کند و مقداری برای تابستان 95 نگرانی داشتیم که این نگرانی نیز مرتفع شد.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: خوشبختانه بخش خصوصی و دولتی به خوبی به صحنه آمدند و امروز کار خوبی را در کشور آغاز کردند و این موارد هدیه بزرگی به ملت ایران است و مردم به این مدیریت پرکار و تلاش اطمینان داشته باشند.

وی به ظرفیت های جنوب استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: این منطقه نیازمند یک کار بزرگ برای توسعه است و باید کمک کنیم که این منطقه از نظر برق، گاز، ریل و غیره توسعه یابد.

جهانگیری افزود: امروز در نزدیکی کهنوج از معدن مهم تیتانیوم که حدود 400 میلیون تن ذخیره دارد، بازدید کردیم و عملیات اجرایی 2 کارخانه در این معدن آغاز شد.

وی اظهار کرد: بعد از برجام شرکت های خارجی در بخش های مختلفی ورود کردند و امروز متخصصان کشورهای دوست در کهنوج کارخانه تحقیقاتی نیمه صنعتی پیگمنت را راه اندازی کردند.
معاون اول رئیس جمهوری که روز دوشنبه از طریق فرودگاه سیرجان وارد استان کرمان شد، پس از افتتاح مجموعه ورزشی و کارخانه گندله سازی شماره 2 مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر با ظرفیت پنج میلیون تن در سیرجان راهی جنوب استان کرمان شد. 

ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان دیشب با حضور معاون اول رئیس جمهوری در شهرستان جیرفت تشکیل جلسه داد. 

جهانگیری صبح امروز (سه شنبه) برای بررسی روند اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی وارد قلعه گنج (شهر نمونه اقتصاد مقاومتی) شد و از کارخانه آبمیوه، کارگاه قالی بافی، مجتمع پرورش بز شیری و اجرای طرح توان افزایی جوامع روستایی بازدید کرد. 

آیین افتتاح طرح آبرسانی 141 روستا در ادامه سفر اسحاق جهانگیری به استان علاوه بر کرمان به صورت ویدئو کنفرانس در استان های لرستان و یزد برگزار شد. 

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه سفر به جنوب استان کرمان، نخستین واحد تحقیقاتی نیمه صنعتی تولید رنگدانه (پیگمنت) تیتانیوم کهنوج را افتتاح کرد.

همچنین امروز عملیات اجرایی کارخانه فرآوری کنسانتره تیتانیوم و کارخانه سرباره تیتانیوم با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال با حضور جهانگیری در شهرستان کهنوج آغاز شد.

مرکز شهرستان کهنوج در 330 کیلومتری جنوب کرمان است. 

معاون اول رئیس جمهوری در پایان سفر 2 روزه به استان کرمان عصر سه شنبه این استان را ترک کرد.
برچسب ها: اسحاق جهانگیری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

تشکیل پرونده قضایی به اتهام فساد در‌ یک باشگاه فوتبال کرمانی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)