کد خبر: ۱۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
امیری خامکانی مطرح کرد:
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه دیپلماسی نفتی ایران اعضای اوپک را به میز مذاکره بازگرداند، گفت:رایزنی های اخیر دبیرکل اوپک در همگرایی اعضاء موثر بوده است.
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه دیپلماسی نفتی ایران اعضای اوپک را به میز مذاکره بازگرداند، گفت:رایزنی های اخیر دبیرکل اوپک در همگرایی اعضاء موثر بوده است. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گفتارنو؛ حسین امیری خامکانی با اشاره به پیش بینی نشست پایان نوامبر (10 آذرماه) اوپک درحاشیه پانزدهمین گردهمایی مجمع جهانی انرژی در الجزایر، گفت:احتمالا درنشست 10 آذرماه اوپک با توجه به اینکه کشورهای عضو اوپک همانند عربستان و عراق متوجه شده اند که ناپایداری در بازار نفت به ویژه در اوپک به ضررشان تمام می شود و همچنین حتی کشوری غیراوپکی مانند روسیه نیز احساس خطرکرده و آمادگی همکاری دارد، توافق بین اعضاء حاصل می شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه آنچه که در الجزایر با دیپلماسی قوی ایران رخ داد،برگشت اعضا سر میز مذاکره بود،افزود: در نشست گذشته اوپک کمیته ای تعیین شد که تا پایان نوامبر یا 10 آذرماه بر روی سهمیه ها کار کند و نمی توان از همه کشورها مانند ایران که درتحریم ها بازار خود را از دست داده اند؛انتظار داشت فریز نفتی را در این نقطه بپذیرند.

بازگشت اعضای اوپک به میز مذاکره  سرآغاز خوبی برای بازار نفت است

امیری خامکانی با اشاره به اینکه بازگشت اعضای اوپک به میز مذاکره سرآغاز خوبی برای بازار نفت است،ادامه داد:بازگشت به میز مذاکره سرآغاز خوبی برای احیای مجدد اوپک، برای سرعقل آمدن برخی اعضا و برای ایران است که توانست از حق خود در بازار ناپایدار نفت دفاع کند و بازار نفت اوپک را به سمت پایداری بیشتر سوق دهد.

وی با بیان اینکه ایران باید سهم تولید نفت خود را در بازار به پیش از تحریم ها برساند،یادآور شد: در سال های تحریم ایران،برخی کشورها میزان تولید را بالا برده اند و سقفی وجود نداشته است، گرچه ممکن است در اجلاس پیش رو سقف تولید اوپک با کاهش 500 الی 750 هزار بشکه بسته شود، اما این سقف بیشتر از میزانی است که اوپک در سال های پیش از تحریم ها داشت.

رایزنی های اخیر دبیرکل اوپک در همگرایی اعضاء موثر بوده است

امیری خامکانی افزود:عادلانه این است که ایران به درصدی که در سبد اوپک سهم داشت، دست پیدا کند؛نه عددی که باید داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دبیرکل اوپک پیش از اجلاس الجزایر و پیش از اجلاس پیش رو، به کشورهایی موثر همانند ایران سفر کرده و به نظر می آید که رایزنی وی در همگرایی موثر بوده است، ادامه داد: در داخل کشور تحلیل گران داخلی باید توجه داشته باشند حفظ بازار جهانی نفت توسط ایران با اینکه بودجه کشور چقدر به نفت وابسته باشد، متفاوت است.

اداره کشور در خدمات اجتماعی به نفت وابسته است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شرایط ایده آل بسته شدن چاه های نفت به روی بودجه عمومی و تولید نفت برای هزینه شدن زیرساخت ها و توسعه کشور است، اظهار کرد:ایران اگر برای بازسازی نفتی خود در اوپک تلاش نکند، اگر باعث شود سرمایه گذاری در صنعت نفت صورت نگرفته یا کم شود و همچنین بازار را از دست بدهد احیای هر دو کار به سختی انجام می شود و ممکن است جبران ناپذیر شود.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:ایران نیاز به سرمایه گذاری در زیرساخت ها و اشتغالزایی دارد و هنوز حتی اداره کشور در خدمات اجتماعی به نفت وابسته است، بنابراین باید سهم خود از بازار نفتی را حفظ کند.


منبع: خبرگزاری خانه ملت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

تشکیل پرونده قضایی به اتهام فساد در‌ یک باشگاه فوتبال کرمانی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)